Per*eleen kytkin!
-
- "Turbo"
Kytkimestä
Se tosiaan kestää
Alkuperäinen "sassilainen" kestää helposti yli 200hv t
Se öljy tulee hyvinkin toden näköisesti kytkin ylinterin stefan alta.
Vaihda se .
Tosin luulen että primäärin laakeri on pettämässä mikä saa vuodon aikaiseksi.
Kallej kävi näin Kemorassa viimekaudella.
Öljyt levylle.
Terv Jari
Alkuperäinen "sassilainen" kestää helposti yli 200hv t
Se öljy tulee hyvinkin toden näköisesti kytkin ylinterin stefan alta.
Vaihda se .
Tosin luulen että primäärin laakeri on pettämässä mikä saa vuodon aikaiseksi.
Kallej kävi näin Kemorassa viimekaudella.
Öljyt levylle.
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
korjaussarjan asennusaika
Mikko hei!
Mites kauan sulla meni tuohon kytkimen korjaussarjan asennukseen?
Olikos toi kytkimen pääsylinteri hytin puolelta kiinni kuten jarrusylinterikin?
Mahtuuko avaan pultteja ilman polvisuojan irroitusta?
Olis meinaan tarve tehä moinen operaatio omaan ässään.
Mites kauan sulla meni tuohon kytkimen korjaussarjan asennukseen?
Olikos toi kytkimen pääsylinteri hytin puolelta kiinni kuten jarrusylinterikin?
Mahtuuko avaan pultteja ilman polvisuojan irroitusta?
Olis meinaan tarve tehä moinen operaatio omaan ässään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tetammille:
Itsekin laitoin pääsylinteriin uudet tiivisteet hetki sitten. Se sylinteri on kahdella pultilla kiinni sieltä polkimien vierestä (13mm avain) mutta ýksi ongelma mulle tuli eteen. En saanut nimittäin irti sitä kytkinputkea sylinteristä konehuoneen puolella. Sekin on 13mm, mutta se on aika ahdas paikka ja mutteri oli hemmetin piukassa, joten tottakai se vain pyöristyi kun aikani väänsin. Ei sitten auttanut muu, kuin laturi pois että sai kunnolla tilaa ja putkitongeilla väännettyä. Kyllähän se siitä sitten irtosi. Meni vaan PIKKUSEN enemmän aikaa kuin mihin olin varautunut
Ja kun pääsin taas testailemaan, harmitti kun tiivisteiden vaihto ei auttanut oikeastaan yhtään. Kytkin ottaa edelleen kiinni älyttömän pienellä alueella vasta lähes pohjassa, ei hyvä! Paineasetelmakin on uusi, mutta ei niin ei. Jää enää työsylinteri jäljelle....
edit. niin siinä on siis tommonen satsi laitettuna Kytkinsarja:
900-Turbo 90--93 (Ø228mm). . . . . 84-1201 116.72
Itsekin laitoin pääsylinteriin uudet tiivisteet hetki sitten. Se sylinteri on kahdella pultilla kiinni sieltä polkimien vierestä (13mm avain) mutta ýksi ongelma mulle tuli eteen. En saanut nimittäin irti sitä kytkinputkea sylinteristä konehuoneen puolella. Sekin on 13mm, mutta se on aika ahdas paikka ja mutteri oli hemmetin piukassa, joten tottakai se vain pyöristyi kun aikani väänsin. Ei sitten auttanut muu, kuin laturi pois että sai kunnolla tilaa ja putkitongeilla väännettyä. Kyllähän se siitä sitten irtosi. Meni vaan PIKKUSEN enemmän aikaa kuin mihin olin varautunut

Ja kun pääsin taas testailemaan, harmitti kun tiivisteiden vaihto ei auttanut oikeastaan yhtään. Kytkin ottaa edelleen kiinni älyttömän pienellä alueella vasta lähes pohjassa, ei hyvä! Paineasetelmakin on uusi, mutta ei niin ei. Jää enää työsylinteri jäljelle....
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Kytkinnesteet olet ilmeisesti vaihtanut ja ilmaus onnistui hyvin?900S kirjoitti:tetammille:
Itsekin laitoin pääsylinteriin uudet tiivisteet hetki sitten. Se sylinteri on kahdella pultilla kiinni sieltä polkimien vierestä (13mm avain) mutta ýksi ongelma mulle tuli eteen. En saanut nimittäin irti sitä kytkinputkea sylinteristä konehuoneen puolella. Sekin on 13mm, mutta se on aika ahdas paikka ja mutteri oli hemmetin piukassa, joten tottakai se vain pyöristyi kun aikani väänsin. Ei sitten auttanut muu, kuin laturi pois että sai kunnolla tilaa ja putkitongeilla väännettyä. Kyllähän se siitä sitten irtosi. Meni vaan PIKKUSEN enemmän aikaa kuin mihin olin varautunut![]()
Lisäksi tarkastaisin sen kumiletkun, ettei ole mennyt veteläksi. Sen pullistamiseen menee yllättävän paljon polkimen liikkeestä. Sitten kannattaa myös katsoa, ettei polkimen nivel ole kauhean väljä.
Kytkinpoljin on myös uusi. Siinä nimittäin oli hieman väljyyttä ja se vaikuttaa polkimeen yllättävän paljon. Samoin nesteet ovat uudet, mutta nyt en oikein tiedä, että mistä kumiletkusta puhuit??? Ilmaus suoritettiin 2 eri kertaa ja onnistui ihan hyvin (ainakin mielestäni...).
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Kiitokset vinkeistä.
Täytynee käydä noita liitoksia hieman läpi, ennen kuin ottaa auton varsinaisesti telakalle.
Tosin laturin puslatkin ois hyvä vaihtaa, kun on hieman löysää.
Pitikö polvisuoja irroittaa että saa sylinterin irti?
Itse oon ymmärtäny tuolla kumiletku jutulla tarkoitettavan sitä n.30 sentin pätkää runkolta moottorin puolelle, mikä on varmaan alkuperäinen kaikissa ja saanu monet suolavedet ja varmasti jonkun verta öljyäkin päällensä. Millähän tuonkin sitten toteaa että pullistelee liikaa?
Meinaan ainakin ihan uudetkin jarruletkut selkeästi pullistuu...
Ilmeisesti vinkin tarjoalla on tuon tilalla ihan kova putki ja on hyvin kestäny???
Täytynee käydä noita liitoksia hieman läpi, ennen kuin ottaa auton varsinaisesti telakalle.
Tosin laturin puslatkin ois hyvä vaihtaa, kun on hieman löysää.
Pitikö polvisuoja irroittaa että saa sylinterin irti?
Itse oon ymmärtäny tuolla kumiletku jutulla tarkoitettavan sitä n.30 sentin pätkää runkolta moottorin puolelle, mikä on varmaan alkuperäinen kaikissa ja saanu monet suolavedet ja varmasti jonkun verta öljyäkin päällensä. Millähän tuonkin sitten toteaa että pullistelee liikaa?
Ilmeisesti vinkin tarjoalla on tuon tilalla ihan kova putki ja on hyvin kestäny???
Teemu paimiosta
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jep molempiintetammi kirjoitti:.....

Se letku tosiaan venyy ja pullistuu. Purista kädellä siitä letkusta, kun joku kaveri painaa kytkintä. Jos tekee mieli irroittaa ote, niin vaihtokunnossa on. Oireet viittaa aika pitkälle juuri ko. ongelmaan.
Nyt mulle tarvii oikeesti selittää rautalangasta vääntämällä, että mikä ja missä se 30cm:n muoviletku on!? ..tai sitten mulla vaan ei ole sellaista. Mulla lähtee pääsylinteristä 2-3mm paksu, vihreä putki (metallia) koneenpuolelle kytkimelle. Ei se ilmeisesti sellaiseen liity?
Niin tetammille vielä: ei siitä mitään polvisuojia tarvi pois ottaa, tai ei ainakaan mun tarvinnut. Kytkinpoljin irti ja sitten se sylinteri.
Niin tetammille vielä: ei siitä mitään polvisuojia tarvi pois ottaa, tai ei ainakaan mun tarvinnut. Kytkinpoljin irti ja sitten se sylinteri.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Ainakin alunperin putkessa on noin 30 senttinen kumiletku työsylinterin päässä. Eli sillä kumiletkulla 'hypätään' rungosta moottoriin. Työsylinterin päässä on pieni pätkä metalliputkea, sitten on kumiletkunpätkä moottorista runkoon ja siitä se jatkuu taas metalliputkena kytkimen pääsylinteriin.900S kirjoitti:Nyt mulle tarvii oikeesti selittää rautalangasta vääntämällä, että mikä ja missä se 30cm:n muoviletku on!? ..tai sitten mulla vaan ei ole sellaista. Mulla lähtee pääsylinteristä 2-3mm paksu, vihreä putki (metallia) koneenpuolelle kytkimelle. Ei se ilmeisesti sellaiseen liity?
Meikäläinen vaihtoi kytkimen pääsylinterin tiivistekumit jalkatilasta käsin, ilman mitään isompia purkamisia, kuin että otin polkimen pois edestä ja tietysti sen pahvin. Kuskin penkin irroittaminen kyllä helpoittaisi hommaa moninkertaisesti 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No nyt selvisi! En ole huomannutkaan siellä tuollaista letkua. Pitää tarkistaa millaisessa kondiksessa se oikein on. Kiitokset vaivannäöstä!!ASTech kirjoitti:http://www.thesaabsite.com/images/clutch_hose.jpg
Toi paksumpi kohta on se kumiletku
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Re: Per*eleen kytkin!
Oottekos joutunut laturia irrottaa kun ootte irrotellut pääsylintterin putkea konehuoneen puolelta? Itsellä olisi edessä tiivistesarjan vaihto .84 99 GL:ääl..
-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Re: Per*eleen kytkin!
Ahdasta on, mutta laturia en irrottanut pääsylinterin vaihdossa. Saatoin löysätä laturin tukea niin, että hihna löystyi ja laturi kääntyi lähemmäs lohkoa. Kannattaa varata kunnollinen avolenkkiavain putken juntturan löysäämiseen.
Pääsylinterin tiivistesarjan vaihdoin operoimalla ainoastaan jalkatilassa, irrottamatta sylinteriä.
Pääsylinterin tiivistesarjan vaihdoin operoimalla ainoastaan jalkatilassa, irrottamatta sylinteriä.