Jäähdytin vuotaa ja moottori savuttaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
rollerghost
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

No, vähän on kiirettä ollut ja hitaasti edetty, mutta hiljaahan se hyvä tulee :wink:

Tässä olisi nyt muutama kuva, joita saa mielellään arvostella ja kertoa tilanteelle parhaiten sopivia ratkaisuja. Uutta kantta? Kenties kokonaan uusi moottori? Pelkkä kannen koneistus ja tiivisteiden vaihto? Pelkkä tiivisteiden vaihto? Jotain muuta? Itse nyt olin ajatellut, että veisin tuon kannen koneistettavaksi ja ostaisin uudet tiivisteet. 250-300e ne pyytävät täällä pääkaupunkiseudulla koneistuksesta, ja siihen hintaan sisältyisi myös venttiilienhionta ja koeponnistus.

Tuo kansi oli muuten hankala irrottaa, jumitti kiinni siitä alemmasta ketjunkiristimestä/pakosarjasta.

Linkit kuviin:

http://server7.pictiger.com/img/120994/ ... /lohko.jpg

http://server7.pictiger.com/img/120995/ ... viste-.jpg

http://server7.pictiger.com/img/120996/ ... -manta.jpg

http://server7.pictiger.com/img/120997/ ... /lohko.jpg

http://server7.pictiger.com/img/120998/ ... ansi--.jpg

http://server7.pictiger.com/img/120999/ ... tiilit.jpg

http://server7.pictiger.com/img/121000/ ... dellu-.jpg

Kiitoksia! :)
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Itse tein 2,1:een kansiremontin juuri viikko-pari sitten. Kansi koeponnistettiin, tasohiottiin ja venttiilikoneisti purettiin, seetit koneistettiin ja venttiilit hiottiin sekä kansi koottiin. 210eur tuli loppujen lopuksi hintaa kannelle.

Lohkon putsasin hyvin ja korjasin ykköspytyn vasemmalla alaviistossa olevan vesikanavan vierestä syöpymän Plastic Padding kemiallisella metallilla. Noissa sun kuvissa taisi olla tiiviste lohkon päällä, miltä mahtaa näyttää pahvin alta?

Nyt kone ainakin käy hyvin, mutta ajoa ei vielä ole tullut. Kunhan ensiviikolla saan paikkamaalaukset ja ruostesuojaukset kuntoon, niin pääsen vähän tielle koittamaan..
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ykköseen ja neloseen on päässyt näköjään vettä ja siks on tuo karsta irronnut. Mie suosittelen kannen viemistä koneistamoon ja tosiaan teetä oikaisu, ja vähintään venttiilien hionta + uudet venttiilivarrenkumit.

Tältä näytti porukoiden 900S:n pannu, kun oli öljynkulutus mennyt yli litran/1000km ja otettiin kansi pois venttiilivian takia.

Kuva

Kuva

Kuva

Tuosta oikaistiin kansi ja hiottiin venttiilit + uusi vena tohon kärähtäneen tilalle. Lisäksi uudet venavarrentiivisteet. Operaation jälkeen öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä (10tkm).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin