
satkun renkaan pultti poikki
Niin ja kannattaa lyödä tosiaan isolla lekalla pois ne vanhat tumpit ja ihan pyörän laakereita vasten vaan...
sitten kohta vaihdetaan pyöränlaakereita.

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Itekin tota mietin, että korjaamokirja ja taitaa alfamerinkin korjausopas neuvoa käyttämään erityistä ulosvetäjää, jossa olevaa pulttia pyörittämällä se pyöränpultti puristetaan pois paikaltaan. Tommosen voisi varmasti näppäränä valmistaa itse.toms kirjoitti:Niin ja kannattaa lyödä tosiaan isolla lekalla pois ne vanhat tumpit ja ihan pyörän laakereita vasten vaan...sitten kohta vaihdetaan pyöränlaakereita.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tein sellasen M16 pultti ja sellanen pitkä erikoismutteri perusosina, tavallinen latakka jotain 10 mm paksu taipui protossa, ihmettelin kyllä suuresti. Oli sit jotain työkaluterästä nurkissa., siitä kun tein parannetun painoksen niin alkoi pelittämään. Mallia otin korjaamokässäreistä, joissa on kuvia erikoiskaluista. Totakaan ei kyllä juurikaan tarvii, paitti voihan sitä ns. sormiruuvina käyttää ku potkii itteensä entistä ehompiin saavutuksiin.Mertmi kirjoitti:Tommosen voisi varmasti näppäränä valmistaa itse.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
en ollut vielä ehtinyt heittää roskiin pois vaihtamaani takapyörän napaa, joten kokeilin piruuttani miten nuo pinnapultit lähtevät irti siitä. aika mojovasti saa kyllä vasaralla mättää, ainakin yhdestä, tod.näk. kahdesta meni kierteet pilalle koska en käyttänyt mitään vasaran ja pultin väliin. ehkä crc:llä pehmentäen olisi riittänyt vähempi voima(?)toms kirjoitti:Niin ja kannattaa lyödä tosiaan isolla lekalla pois ne vanhat tumpit ja ihan pyörän laakereita vasten vaan...sitten kohta vaihdetaan pyöränlaakereita.
laakeria ei tarvinut sääliä koska oli sökö.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Älkää nyt höpertäkö, pinnapultit lähtee irti yhdellä terävällä napautuksella, semmosella oikealla vasaralla (600g), eikä laakerit siitä kärsi tai ole mulla ainakaan kärsiny niissä vehkeissä mistä olen pinnapultit vaihtanut.
Hyvällä mutterimopolla saa mutterit noin 600nm (½ tuumaisella) joka on saman verran mitä Scanian eturattaat momentissaan, yleensä älyttömällä kiristämisellä pilataan pultti/pinnapultti ja vanne.
Hyvällä mutterimopolla saa mutterit noin 600nm (½ tuumaisella) joka on saman verran mitä Scanian eturattaat momentissaan, yleensä älyttömällä kiristämisellä pilataan pultti/pinnapultti ja vanne.
en ole eri mieltä. olen vaan itse tosi surkea vasarankäyttäjä, ja naulankin upottaminen puuhun vaatii meikäläiseltä usein toistakymmentä iskua.lintta go go kirjoitti:Älkää nyt höpertäkö, pinnapultit lähtee irti yhdellä terävällä napautuksella, semmosella oikealla vasaralla (600g)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)