Kulkee se vanhakin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

OK. Täytyypä kokeilla tuota, jos äskeinen korjaus ei auttanut. Vaijerin bajonetti ei ollutkaan paikalleen laittaessa loksahtanut ihan pohjaan asti vaan se puristi vaijerin kuorta mittarin runkoa vastaan liian kovaa.

Käsittääkseni muuten tuossa mittaritaulun reunassa n. klo 7 kohdalla oleva valkoinen viiva olisi neulan asetusmerkki.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

JL kirjoitti:hmm. Toimisikohan tuo konsti myös 900 turbon mittariin joka toimii millon toimii. Ikään kuin mittarivähän jumittaisi. Mutta sitten kun kerran saa mittarin ajon aikana toimimaan niin toimii kyllä hienosti. :roll:
Onkos 88 turbosatkussa vielä mekaaninen mittari?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Juu, kyllä vanhatkin kulkee.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=21QAKxx4np4
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Olisi varmaan pitänyt munkin ottaa kuva viimeviikonkonlopulta,kun kuuppa kelasi neulan lähes 360astetta,ja ihan toimivalla mittarilla. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nikke_M kirjoitti:Juu, kyllä vanhatkin kulkee.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=21QAKxx4np4
OT:ksi menee (vai meneekö..?) mutta menköön, tässä oli kyllä hienoa ajamisen meininkiä.. 8)
http://www.youtube.com/watch?v=AONrTafX ... ed&search=
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kulkee se vanhakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Svc kirjoitti:Tuplis oli tänään kuin kesälaitumelle päässyt varsa. Ainakin kulkuhaluja tuntui olevan... :wink:

Kuva 1
Kuva 2

:lol:
Heh, myös tuo meikän Pajero on melkonen pikakiituri, 0-80km/h ottaa oman aikansa, mutta 80-160+ km/h (mittari tappiin) menee parhaassa tapauksessa n. sekunnissa :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

JL kirjoitti:hmm. Toimisikohan tuo konsti myös 900 turbon mittariin joka toimii millon toimii. Ikään kuin mittarivähän jumittaisi. Mutta sitten kun kerran saa mittarin ajon aikana toimimaan niin toimii kyllä hienosti. :roll:
Kyllä tuota korjausta voi soveltaa og900:n mittariinkin. Nimenomaan sellaisissa tapauksissa, että se viisari lähtee vetelemään ihan hulluja nopeuksia ja vaikkapa liikennevaloihin pysähtyessä jää näyttämään 40km/h. Tuosta vaivasta kärsivää mittaria kun testailee käsissä, niin jos prikkoja kaivataan, sitä vaijerin yhdettä yhtäaikaa sisäänpäin painamalla ja pyörittämällä viisarin pitäisi lähteä pyörimään mukana, ja kun vapauttaa paineen, viisari putoaa alas nollaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Svc kirjoitti:OK. Täytyypä kokeilla tuota, jos äskeinen korjaus ei auttanut. Vaijerin bajonetti ei ollutkaan paikalleen laittaessa loksahtanut ihan pohjaan asti vaan se puristi vaijerin kuorta mittarin runkoa vastaan liian kovaa.

Käsittääkseni muuten tuossa mittaritaulun reunassa n. klo 7 kohdalla oleva valkoinen viiva olisi neulan asetusmerkki.
Joo, semmonen aavistus miullakin on ollut, mutta se ei aina pidä paikkaansa. Toisaalta, ei ole tullut tarkastettua häviäisikö mittarivirhe viisarin laitolla sen merkin kohtaan. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Toi mun vanhus 900 kiihty o-100 noin 2km matkalla mut eteen päin mennään ja kivaa on noi ohitukset vois sujua vain vähä jouhevammin :lol:
Saabismi on sairaus.Osta Saab niin paranet
Vastaa Viestiin