Frostwind kirjoitti:Elikkä juurikin tuo potikan väärä asetus voi aiheuttaa sen, että tuo tyhjäkäynti käy noin helvt korkeelta? Ja tuo asetus olisi juurikin siinä rajoilla, että saako boxi tietoa kaasuläpän asennosta? Eli välillä saisi ja välillä ei. Tuostahan pitäisi jäädä boksille vikakoodikin. Ihmetyttää vaan kun ei jää, vaikka tuo ce-vilkuttelee.
Ei kai siitä mitään vikakoodia jää kun systeemi vaan luulee että pidät jalkaa kaasulla.
Tuosta Turbo16:sta postaamasta ohjeesta että mielestäni toi perussäätö tuohon 650kierrokseen pitäis tehä ennen potikan säätöö.
Aiempiakin postauksia asiasta löytynee...
Frostwind kirjoitti:Elikkä juurikin tuo potikan väärä asetus voi aiheuttaa sen, että tuo tyhjäkäynti käy noin helvt korkeelta? Ja tuo asetus olisi juurikin siinä rajoilla, että saako boxi tietoa kaasuläpän asennosta? Eli välillä saisi ja välillä ei. Tuostahan pitäisi jäädä boksille vikakoodikin. Ihmetyttää vaan kun ei jää, vaikka tuo ce-vilkuttelee.
Ei kai siitä mitään vikakoodia jää kun systeemi vaan luulee että pidät jalkaa kaasulla.
Tuosta Turbo16:sta postaamasta ohjeesta että mielestäni toi perussäätö tuohon 650kierrokseen pitäis tehä ennen potikan säätöö.
Aiempiakin postauksia asiasta löytynee...
Ei kai siinä periaatteessa ole mitään väärää kummin päin tekee?
Mutta itse säädin ensin tosiaan perussäädön ja sitten vasta potikan
Turbo16 kirjoitti:
Ei kai siinä periaatteessa ole mitään väärää kummin päin tekee?
Mutta itse säädin ensin tosiaan perussäädön ja sitten vasta potikan
Vai oliskos sittenkin... jos tekee ensiks potikan säädön ja sit joutuukin säätään tuota perustyhjäkäyntiä ruuvilla niin silloinhan potikka on taas eri säädössä kun kaasupoljin palautuu ruuvia vasten.
Itsellä toi meni siis toi säätö sekasin kun säädin ensiksi paskasella läppäkotelolla jolloin samalla ruuvisäädöllä peruskierrokset olikin paljon korkeammat.
Turbo16 kirjoitti:
Ei kai siinä periaatteessa ole mitään väärää kummin päin tekee?
Mutta itse säädin ensin tosiaan perussäädön ja sitten vasta potikan
Vai oliskos sittenkin... jos tekee ensiks potikan säädön ja sit joutuukin säätään tuota perustyhjäkäyntiä ruuvilla niin silloinhan potikka on taas eri säädössä kun kaasupoljin palautuu ruuvia vasten.
Itsellä toi meni siis toi säätö sekasin kun säädin ensiksi paskasella läppäkotelolla jolloin samalla ruuvisäädöllä peruskierrokset olikin paljon korkeammat.
Kun tuolla Saabcentralin sivuilla olevia ohjeita katsoo niin menee vaihe vaiheelta läpi niin siellä säädetään ensin potikka ja lopuksi vasta perussäätö..
Tilasin nyt ihan kokeilumielessä tuon lämpöanturin. Selailin vanhoja viestejä ja vastaavat oireet mitä omas autos on oli saatu katoamaan tolla anturin vaihdolla.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Minulla on ihan samanlaiset oireet. Sain Eilen vikakoodit pihalle. Ainut koodi oli viallinen lämpöanturi. Pistin tilaukseen. Saapa nähdä kuinka käy?
PS. Luitkohan koodit oikein? Sen jälkeen kun eka koodi on tullut, pitää katkaisijaan kytkeä päälle, odottaa kaksi lyhyttä valon vilkahdusta, jonka jälkeen kytkeä katkaisija pois päältä. Tämän jälkeen valo näyttää seuraavan vikakoodin.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Ekan koodin jälkeen, eli siis kun lyhyet vilkahdukset ovat loppuneet ja tulee se pitempi vilkahdus koodin lopun merkiksi olen käyttänyt katkaisijaa päällä ja yhden lyhyen vilkahduksen jälkeen olen ottanut pois. Sen jälkeen tuli vain pitkää vilahdusta, eli käsittääkseni sen merkiksi, että enempää vikakoodeja ei ole.
Pitää kai kokeilla jos sen koodin jälkeen tulisi kaksi lyhyttä vilkahdusta. Ohjeissa kyllä neuvottiin odottamaan vai yhtä lyhyttä vilkahdusta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Onkos sulla Lucasen manuaaleja. Multa löytyy vikakoodit ja joku ogelman etsintä juttua lontoon murteella. Voin laittaa zipattuna postiin.
Paiskase vaikka YV:llä niin laitan tuleen.
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
[quote="Turbo16"]Kalibrointi:
a) Connect a voltmeter between terminal 2 and 3 on the throttle pot.
b) Slacken the screws securing the throttle pot to the inlet manifold.
c) Turn on the Ignition, and rotate the throttle pot so that the reading on the voltmeter is maximum of 400 mV,or 0,4 Volts. If this is not possible, you might need to enlarge the holes (for screws) on the T. pot.
d) Retighten the securing screws.
Note that the voltmeter should read between 4.2 and 4.9 volt at full throttle.
Kertokaa viisaammat miksi tuossa ohjeessa sanotaan että tulee olla autossa virrat päällä? Eikö tuossa kalibroinnisssa oteta johto irti tuosta potikasta ja sähkömittarissa siirrytään Ohmi alueelle ja otetaan mitta potikan 2 ja 3 pinnien välistä. Jos johto irti niin eihän se virta enää kierrä tuon potikan läpi.
hiphop kirjoitti:Kertokaa viisaammat miksi tuossa ohjeessa sanotaan että tulee olla autossa virrat päällä? Eikö tuossa kalibroinnisssa oteta johto irti tuosta potikasta ja sähkömittarissa siirrytään Ohmi alueelle ja otetaan mitta potikan 2 ja 3 pinnien välistä.
Aiheesta tarkemmin mitään tietämättä:
Ei tuossa käsketä johtoa irottamaan. Ja mittaria käytetään jännitteen mittaamiseen, ei vastusmittaukseen (ohm). Annetut ohjearvot ovat jännitteitä, ei vastusarvoja. Johto pitää olla kiinni potikassa, ja mittaus tehdään esim. liittimen takapuolelta johtokoskettimista. Virrat pitää olla päällä sen takia, että ei ole mitään jännitettä mitattavaksi, ellei ole virrat päällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hiphop kirjoitti:Kertokaa viisaammat miksi tuossa ohjeessa sanotaan että tulee olla autossa virrat päällä? Eikö tuossa kalibroinnisssa oteta johto irti tuosta potikasta ja sähkömittarissa siirrytään Ohmi alueelle ja otetaan mitta potikan 2 ja 3 pinnien välistä.
Aiheesta tarkemmin mitään tietämättä:
Ei tuossa käsketä johtoa irottamaan. Ja mittaria käytetään jännitteen mittaamiseen, ei vastusmittaukseen (ohm). Annetut ohjearvot ovat jännitteitä, ei vastusarvoja. Johto pitää olla kiinni potikassa, ja mittaus tehdään esim. liittimen takapuolelta johtokoskettimista. Virrat pitää olla päällä sen takia, että ei ole mitään jännitettä mitattavaksi, ellei ole virrat päällä.
Asian muutaman kerran tehneenä. Homma menee juuri noin kuin jus sanoi
Eli tottakai arvo muuttuu jos potikkaa käännettään johonkin suuntaan ja sen takia ruuvin reikiä voipi joutua suurentamaan, että päästään haluttuun arvoon.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA