Kannattaako ostaa kilvetön moottorivaurioinen 900"aero&

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jep... kangaspenkeillä taisi suurin osa olla suomen aeroistakin ja sattumoisin tuo Mimmin(anteeksi jos lausuin hänen nimensä kysymättä lupaa :D) aero oli siis meidän isäukolla ensimmäisen kerran ja tuli tehtaalta kangaspenkeillä. -89 Aero
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

vjbremer kirjoitti:
Sami kirjoitti:87:ssa ei tainnut vielä olla tuota "16 valve" lätkää turbo tekstin alla. Niissä oli semmoinen toisenlainen 16 valve merkki. Joko merkit jostain uudemmasta.. koko kontti jostain uudemmasta tai sitten jopa koko auto on uudempi jos korinvaihto on tehty pelkästään sarjanumeroa vaihtamalla.. Mielenkiintoinen tapaus. Minä ostan tuon samantien jos ei muille kelpaa:)
Mites nyt näin, miten sinä voisit ostaa kokoonparsitun ehkä laittoman pelin itsellesi. Et kai vaan ole muuttumassa vaihdelaatikkoja rikkovaksi junnuksi.. :wink: Ei hernaria naamaan.
En missään nimessä. Lapsuudesta on jo niin pitkä aika:) Joo ei herneitä nenään..

Mutta nyt kun kerran kysyit, niin en edelleenkään ole valmis vähääkään laittomalla autolla ajamaan liikenteessä. Jos kyseisen auton paperit ja runkonumero on epäselvät niin silloin se toimisi tekniikan, penkkien ja muiden vimpaimien luovuttajana. Yhden satku aihion olen jo kilpa-auto projektiksi hankkinut, joten kyllä noille osille käyttöä keksin jos ei autoa saa laillisesti liikenteeseen.
Citroen C5, OG900t16
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Kumpaas päästä kässäri ottaa kiinni? VM-87 oli viimeinen malli jossa käsijarru vaikutti etupyöriin. Todella mielenkiintoinen tämä AERO "C" malli! Osta ihmeessä pois/ tai muuten hakijoita löytyy kymmenmäärin :lol:.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Sami kirjoitti:
Mutta nyt kun kerran kysyit, niin en edelleenkään ole valmis vähääkään laittomalla autolla ajamaan liikenteessä. Jos kyseisen auton paperit ja runkonumero on epäselvät niin silloin se toimisi tekniikan, penkkien ja muiden vimpaimien luovuttajana. Yhden satku aihion olen jo kilpa-auto projektiksi hankkinut, joten kyllä noille osille käyttöä keksin jos ei autoa saa laillisesti liikenteeseen.
:lol: Ajattelinkin jo, että melkoinen takinkääntäjä meillä täällä. No joo käyttökelpoista osaa tuosta kyllä saisi, paitsi että helmat ja nahkajakkarat lienevät melko turhia kilpurissa. Tekniikkapuolella saattaisi löytyä käyttökelpoista jos aihiossasi ei ole t16 tekniikka jo valmiiksi.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

vjbremer kirjoitti:
Sami kirjoitti:
Mutta nyt kun kerran kysyit, niin en edelleenkään ole valmis vähääkään laittomalla autolla ajamaan liikenteessä. Jos kyseisen auton paperit ja runkonumero on epäselvät niin silloin se toimisi tekniikan, penkkien ja muiden vimpaimien luovuttajana. Yhden satku aihion olen jo kilpa-auto projektiksi hankkinut, joten kyllä noille osille käyttöä keksin jos ei autoa saa laillisesti liikenteeseen.
:lol: Ajattelinkin jo, että melkoinen takinkääntäjä meillä täällä. No joo käyttökelpoista osaa tuosta kyllä saisi, paitsi että helmat ja nahkajakkarat lienevät melko turhia kilpurissa. Tekniikkapuolella saattaisi löytyä käyttökelpoista jos aihiossasi ei ole t16 tekniikka jo valmiiksi.
Nahkajakkarat on kilpurissa täysin turhia ja en niitä siihen olisi laittamassakaan. Mutta niille nahkajakkaroille keksin kyllä muutakin käyttöä. Helmat sen siaan on jo ulkonäön vuoksi ehdottomat kilpuriin. Ei satkusta ole kilpuriksi enduranceen tai roadsporttiin joista jälkimmäiseen sitä rakennan mutta silti minulle ehdotonta on että kilpuri on 900T16 ja tässä kilpurissa on helmat (mieluummin pystykeulan etu ja takapaloilla).

Edit: ehkä kuitenkin siirtäisin noi kaikki aero palikat tuohon mun hopeaan 88 T16 kilpuriaihioon ja katsastaisin sen normi henkilöautoksi. En ole vielä kerinnyt muuta tekemään kuin purkamaan sisustan ja siistimään korin. Sittenhän siinä olisi ehta täysiverinen Aero kun jos vielä ovien kokoamisohjeet löytyisi. Runkonumerokin on T16:sta...
Citroen C5, OG900t16
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Turbo16 kirjoitti:JMimmin(anteeksi jos lausuin hänen nimensä kysymättä lupaa :D) aero oli siis meidän isäukolla ensimmäisen kerran ja tuli tehtaalta kangaspenkeillä. -89 Aero
-90...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jokke A kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:JMimmin(anteeksi jos lausuin hänen nimensä kysymättä lupaa :D) aero oli siis meidän isäukolla ensimmäisen kerran ja tuli tehtaalta kangaspenkeillä. -89 Aero
-90...
Noh mutta voisun helkutti tuli meille -89 vaikka olisikin "-90" malli.. Valitan :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sami kirjoitti:Aeroja on saanut kangaspengeilläkin ja myös noilla köyhimmillä joten ei välttämättä ole penkkejä vaihdettu.
Niin mutta tuohon on vaihdettu. :)
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Sami kirjoitti: Edit: kun katseli konehuonetta niin tuli mieleen, että ehkäpä tuossa on vain paperit ja runkonumero vaihdettu. Takakontin verhoilujen alta voisi katsoa että löytyykö sieltä runkonumeron läheltä siististi tehtyä liitosta.
Kävin tänään vähän tutkailemassa lisää, katoin ton runkonumeron ja oli 2 runkonumeroa vierekkäin. Toinen tuo kaasarimallin(B201C) ja toinen turbomallin (B202 16V turbo with intercooler). Tyyppikilvessä lukee tuo kaasarimallin VIN. Harmikun en huomannut lukea mitä rekisteriotteessa oli mutta lukee ainakin 900C, niin luulisi että tuon kaasarimallin.

Rekisteriotteessa ei ollut mitään muutoskatsastuksista, mutta tehojen kohdalla 132kw.

edit: jos sain oikein selvää niin luki -86 vuosimalli tuossa turbon VIN:issä. Ja kaasarimallin -88, rekisteriotteessa -87 mutta taisi olla vain loppuvuodesta rekisteröity.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

nahkis kirjoitti:
Sami kirjoitti: Edit: kun katseli konehuonetta niin tuli mieleen, että ehkäpä tuossa on vain paperit ja runkonumero vaihdettu. Takakontin verhoilujen alta voisi katsoa että löytyykö sieltä runkonumeron läheltä siististi tehtyä liitosta.
Kävin tänään vähän tutkailemassa lisää, katoin ton runkonumeron ja oli 2 runkonumeroa vierekkäin. Toinen tuo kaasarimallin(B201C) ja toinen turbomallin (B202 16V turbo with intercooler). Tyyppikilvessä lukee tuo kaasarimallin VIN. Harmikun en huomannut lukea mitä rekisteriotteessa oli mutta lukee ainakin 900C, niin luulisi että tuon kaasarimallin.

Rekisteriotteessa ei ollut mitään muutoskatsastuksista, mutta tehojen kohdalla 132kw.

edit: jos sain oikein selvää niin luki -86 vuosimalli tuossa turbon VIN:issä. Ja kaasarimallin -88, rekisteriotteessa -87 mutta taisi olla vain loppuvuodesta rekisteröity.
Vähän sekava tapaus. Eikö omistaja pysty selventämään asiaa? Toi kuvien auto ei ole -86 tai -87. -88:sta eteenpäin voi olla. Voi olla 88 koriin rakennettu T16 tekniikka. Boschin ruiskulla näköjään.

joskus 80 -luvulla ja vielä 90-luvun alussa monet toivat maahan autoja siten että viitseliäimmät rakensivat tuodun auton jo suomessa olevaan koriin. Vähemmän viitseliäimmät vain vaihtoivat runkonumeron jo suomessa olevasta korista ja katsastivat muutokset. Yleensä bemareihin ja mersuihin tehtiin tämmöistä.

Tossa voi vielä olla jokin ensimmäisen vaihtoehdon sekasikiö jos on käytetty jotain sen aikaisia kolarikorjaus sun muita ihme prosenttipykäliä, mutta miksi rungossa on kaksi numeroa? Tai sitten on haluttu jostain syystä luovuttaja-auton runkonumerokin näytille jos on prosentteja laskiessa dokumentoitu luovuttaja-autokin.
Viimeksi muokannut Sami, Ke Heinä 18, 2007 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citroen C5, OG900t16
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Sami kirjoitti: Vähän sekava tapaus. Eikö omistaja pysty selventämään asiaa? Toi kuvien auto ei ole -86 tai -87. -88:sta eteenpäin voi olla. Itse alkuperäinen auto on kulkenut jollain vielä kolmannella runkonumerolla:)

joskus 80 -luvulla ja vielä 90-luvun alussa monet toivat maahan autoja siten että viitseliäimmät rakensivat tuodun auton jo suomessa olevaan koriin. Vähemmän viitseliäimmät vain vaihtoivat runkonumeron jo suomessa olevasta korista ja katsastivat muutokset. Yleensä bemareihin ja mersuihin tehtiin tämmöistä.

Tossa voi vielä olla jokin ensimmäisen vaihtoehdon sekasikiö jos on käytetty jotain sen aikaisia kolarikorjaus sun muita ihme prosenttipykäliä, mutta miksi rungossa on kaksi numeroa?
Täytyisi vielä nähdä mikä VIN rekisteriotteesta löytyy, mutta semmoinen muistikuva ainakin, että 900C siellä lukee niinkuin tuon alkup. tyyppikilven mukaankin 900C ja vm.88
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ok. Jos hinta on huokea ja papereihin ja runkonumeroihin löytyy joku selitys kannattaa toi sun ostaa. Hankala täältä käsin on yrittää arvailla että mitä tuon auton kohdalla on tehty. Pitäisi päästä näkemään paikanpäälle erinaisiä korin ja tekniikan kohtia, niin pystyisi varmaksi sanomaan että mikä se itse auto on ja sitten ihmetellä että miten se on paperilla hoidettu.

Missäs kaukana toi on, jos innostuisin sun mukaan tulemaan ihmettelemään? (tai onko ylipäätään tarvetta apujoukoille?)
Citroen C5, OG900t16
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mutta toisaalta jos sulla on paperi jossa lukee 180hv (132kw) ja autosta löytyy sama runkonumero, niin miksipäs sitä ei saisi sitten rekisteröityä? Tää mun jaarittelu on vain yleiskiinnostusta että miten moinen auto on muodostunut.
Citroen C5, OG900t16
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sami kirjoitti: Toi kuvien auto ei ole -86 tai -87. -88:sta eteenpäin voi olla.
Miksei voisi olla -86 tai -87..? :?
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kuvissa näkyy pienempiä yksityiskohtia jotka vähän hämää ja joista vain arvaan että joko on huolella muuteltu tai kori on -88 tai uudempi. (konehuoneessa pelti, jossa puola on kiinni + muutama muu paikka). Takakontti taas viittaa siihen että kontti on vaihdettu tai jotain..(ei ole takalasinpyyhkijän reikää ikkunassa. Jossain vaiheessa se jäi vähäksi aikaa pois). Se että ahtimen putket eivät ole 86:sta tai 87:sta voi tarkoittaa mitä vain eikä liity koriin ja myös penkit voi olla otettu uudemmasta. Voi hyvinkin olla niin että auto on kasattu monesta autosta tai jotain..

Kuten aiemmin sanoin, pitäisi päästä koria katsomaan niin voisi sanoa varmaksi. Vajaa 20 satkua ollut eri vuosilta ja niiden kanssa renutessa on vaan huomannut pieniä yksityiskohtia joista vain jotenkin tunnistaa lähemmin katsellessa että mihin autoon mikäkin liittyi.
Citroen C5, OG900t16
Vastaa Viestiin