saab 90 - katoava luonnonvara?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Punainen 90 on -86 tai -87.
Keskikonsoli tuli jo vuoden -83 tuplikseen. Isäukon -84:ssa sellainen oli ja samainen laitos majailee nyt omassa noopassani.

Kuvassa näkyvä on jo jostain -70 puolivälistä ollut tarjolla ehkä aiemminkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kaikki ysikympit ovat vuosimalliltaan 85 tai uudempia (käyttöönotto voi olla 84 puolella), ja keskikonsoli oli aina lisävaruste. Uudempi pystymalli taisi tulla juuri niihin aikoihin, muistelisin lisävaruste esitteessä olleen kuvan niiltä ajoilta. Erikoista oli, että 80-luvun autossa ei ollut radion paikkaa vakiona. Vanhempi konsoli on sen verran tyylikäs, että omasta 74 ysiysistä otin sen pois, kun radiokaan ei enää soinut. Toinen hauska seikka on, että 87 mallisessa autossa ei ole tihkukytkintä vakiona, 4-vaihteisesta se puuttuu! Kiekkamittari sentään tuli 4-vaihteiseenkin lopulta.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

tuossa minun -84 käyttöönotetussa on jo paljon uudemman mallinen keskikonsoli, mutta joku on tainnut tuunata sitä. Onko kaikissa nopissa se muovinen "etu spoileri"?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

axtec kirjoitti:tuossa minun -84 käyttöönotetussa on jo paljon uudemman mallinen keskikonsoli, mutta joku on tainnut tuunata sitä. Onko kaikissa nopissa se muovinen "etu spoileri"?
Vain viisi vaihteisissa.
Samoin niissä oli 5,5 tuuman vanteet ja kierrolukumittari. Taisi olla myös tihkukytkin eli luxusta täynnä koko kiessi :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

axtec kirjoitti:Onko kaikissa nopissa se muovinen "etu spoileri"?
Vain 5-vaihteisissa ja jälkiasennettuina muissa. Hyvä paikka tunnistaa parempi varustetaso. Ainakin itse katselen noppaa "sillä silmällä", että siitä löytyisi 5-vaihde, tihkukytkin ja kierroslukumittari :D. Jälkiasennetun spoilerin voi paljastaa puskurinjatkeista takana, tosin onhan nekin listat joku voinu mennä vaihtamaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juu tuossa tosiaan on tihkukytkin, kierrosmittari ja spoileri on tosin nyt tupliksessa.
ankkuli
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 09:28
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja ankkuli »

ei voi olla laittamatta linkkiä mobileen :D
en ole vielä sairas. ajan bemarilla.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ankkuli kirjoitti:ei voi olla laittamatta linkkiä mobileen :D
Tosiasia on, että 90 tulee olemaan erittäin haluttu malli maailmalla, koska sitä on viety erittäin vähän ja vain harvoihin maihin.

Pistäkää korvan taakse ajatus :)
# 419 Vesa Pohjalainen
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Juu ei ollut minun kympissä tihkuasentoa pyyhkimissä ja oli vielä sillä 4-vaihteisella laatikollakin :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Saas nähdä lähteekö täältä syyskuussa paaliin jotakuinkin ruosteeton -87 noppa vai ~hyväkuntoinen -84 geeällä-satku. Uuden Ducaton tieltä jompi kumpi väistyy puristimeen.;)
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No jos ehdottaa sopii, niin jätä se 90. -87 mallia ei ole edes tehty kovin paljoa, mutta paljonko meillä on satkuja?
# 419 Vesa Pohjalainen
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Satku paaliin, kymppi jälkipolville.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Minun ysikymppini jäi Suomeen uudelle omistajalle, joka on myös klubilainen. Kertokoot itse lisää, jos katsoo aiheelliseksi. Keskiviikkona auto vaihtoi omistajaa. Haikeana katsoin perään, mutta kaikkea ei pysty säilyttämään ihan kustannussyistä.

No 80.000 ajetulla Saabilla pääsee vielä pitkään.
Pitää keskittyä museotason kalustoon.
# 419 Vesa Pohjalainen
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Justiin kävin katsomassa ja kuuntelemassa yhden autotrokarin pihalla -87 vuoden noppaa :) 150€ tuolla olis hintaa ja päältäpäin tuo ei ollu pahan näkönen kampe. Vänkärin loksua oli joku ranettanu hirveällä köntillä pakkelia mutta muuten tuo olis kyllä nätissä kunnossa. Kannattaiskohan tuo käydä ostamassa käyttö-/talviautoksi? Oulu-Rovaniemi väliä tuolla pitäis kulkea jokunen kuukausi kuitenkin..
ttpiri
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2007 23:29

Viesti Kirjoittaja ttpiri »

Mielestäni 90 on melkeinpä hienoimman näköisiä Saabeja, kunhan vaan on se etuspoileri, 99:n hieno konepelti ja 900:n perä, joka on enemmän minun mieleen.

Harmi kun perikunnan 90:stä pitää kohta luopua. On niin hirveässä kunnossa, että hävettää katsastukseenkin viedä. Halpa olisi pitää täysillä bonuksilla, mutta niitä ei vaan saa siirrettyä itselleni. Ostoslistalle pitäisi laittaa uudempi 900, mutta siistimpi 90 on myös käynyt mielessä.
Luotettava lähde ei erehdy
#3309
Vastaa Viestiin