
900T8 käynnistysongelmia
Hall-anturin eli sytytysyksikön vaihdoin ihan ensimmäisenä, kun tämä reistaaminen alkoi. Paineenvaraajaa on aikaisemminkin ehdoteltu, mutta jos se reistaisi, niin pitäisihän sen kuitenkin sahaamalla käynnistyä... Useamman kerran on auto lähtenyt heti käyntiin, kun olen laittanut hyppylangan releen paikalle ja kerran auttoi, kun irroitin releen ja laitoin sen takaisin paikalleen, joten jotenkin siihen releeseen tämä koko soppa tuntuisi nyt kulminoituvan... Kohta pitäisi taas lähteä luxilla liikenteeseen, joten jännitys alkaa jo nousta 

Sain privaattiviestinä kommenttia, että hall-anturi löytyy virranjakajasta ja minä kun olen ymmärtänyt, että hall-anturi on lokasuojan kyljestä löytyvä palikka. Motonetin hinnastossakin asia ilmaistaan näin:
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT SAAB 900 79--93
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
900/900i 81--90 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . 10-8002 24.00 ???
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT SAAB 900 79--93
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
900/900i 81--90 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . 10-8002 24.00 ???
Kyllä se hall-anturi sijaitsee siellä virranjakajan sisällä, olen 9k:n joutunut kyseisen jutun vaihtamaa, koneen pesun jälkeen
tuossa on tuo 900 alias Hall-anturi eli "herätinanturi"
HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN SAAB 900 79--93
Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
900 = 900/900i/900Turbo mutta ei 16V/Turbo16
900 79--80 Induktiivianturi. . . . . . . . . . . . . . . . 10-9027 11.90 ???
900 81--87 Hall-anturi+pohjalevy. . . . . . . . . . . . . . 10-9041 39.50 ???
900 88--93 Hall-anturi+pohjalevy+sakarahelma. . . . . . . . 10-9045 41.00 ???
900 81--93 pelkkä sakarahelma. . . . . . . . . . . . . . . 10-9035 4.00 ???
900-16V 84--85 Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . 10-9080 43.50 ???
900-16V 86-- Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . 10-9057 39.50 ???
900-Turbo16 84--85 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9081 43.50 ???
900-Turbo16 86--89 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9046 39.00 ???
900-Turbo16 90--93 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9083 43.50 ???
tuossa on tuo 900 alias Hall-anturi eli "herätinanturi"
HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN SAAB 900 79--93
Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
900 = 900/900i/900Turbo mutta ei 16V/Turbo16
900 79--80 Induktiivianturi. . . . . . . . . . . . . . . . 10-9027 11.90 ???
900 81--87 Hall-anturi+pohjalevy. . . . . . . . . . . . . . 10-9041 39.50 ???
900 88--93 Hall-anturi+pohjalevy+sakarahelma. . . . . . . . 10-9045 41.00 ???
900 81--93 pelkkä sakarahelma. . . . . . . . . . . . . . . 10-9035 4.00 ???
900-16V 84--85 Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . 10-9080 43.50 ???
900-16V 86-- Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . 10-9057 39.50 ???
900-Turbo16 84--85 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9081 43.50 ???
900-Turbo16 86--89 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9046 39.00 ???
900-Turbo16 90--93 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9083 43.50 ???
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Eiköhän se Hall-anturi mainita Motonetin luettelossa ohjausyksikön rivillä vaan sen takia, että k.o. yksikkö toimii vain Hall-anturilla olevassa järjestelmässä eikä esim. induktiivisella ilmaisimella olevassa.
Diagnosointiohjeita:
http://68.18.129.154/electrical_system_ ... cttest.htm
Hall-anturin vaihto-ohjeet:
http://68.18.129.154/engine_folder/ignrebuildpg1.htm
Diagnosointiohjeita:
http://68.18.129.154/electrical_system_ ... cttest.htm
Hall-anturin vaihto-ohjeet:
http://68.18.129.154/engine_folder/ignrebuildpg1.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oliko noi AD-tulpanjohdot semmoisessa AD-varaosamaailma pahvipaketissa? Itselle ei ole koskaan ko. puljussa tarjottu muita kuin juurikin AD-merkkisiä johtoja, ja sellaiset sieltä ostinkin. Eli jos noi AD-johdot on bougeja, niin sit minullakin hyvät johdotEski kirjoitti:Lux pelasi hienosti virranjakajan ja pyörijän vaihdon jälkeen vähän aikaa. Sitten jätti taas käynnistymättä, mutta käynnistyi heti, kun laitoin bensapumpun releen paikalle hyppylangan. No tämän perusteella ostin uuden releen ja sitten auto toimikin taas muutaman päivän hienosti, kunnes taas kerran lämpimänä melkein jo lähti käyntiin, mutta pääsi sammumaan ja sitten ei enää lähtenyt... ja taas alkoi pelata hyppylangalla. Mikähän virus sytytyspuolelle on oikein pesiytynyt..?
Vaihdoin myös tulpanjohdot. Ensin kokeilin jotain saksalaisia tarvikesilikooneja, mutta magneettiventtiili naksutti jo tyhjäkäynnillä ja koneesta löytyi vain peruspaineet. Sitten kävin hakemassa Bougicordit ja ahtopaineetkin löytyivät... AD-Varaosamaailmasta sain Bougit noin 26 eurolla, joten eihän ne ole perustarvikejohtoja kallimmatkaan. Laakkosen veljeksillä pyysivät tulpanjohdoista 26 euroa kappale

-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
En tiedä, olenko ihan oikeassa, mutta luulis nyt niissä lukevan Bougicord, jos ne niitä on. Ite ainaskin jouduin ensinnäkin tilaamaan johdot ja toisekseen niitä ei saa paketissa, vaan ne valitaan yksitellen taulukon mukaan. Puolan johto olisi voinut olla kyllä lyhempikin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01