900i n-y -k-i-i-i

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ilmamassamittari Bosch 0280212013 2,0iKat-16V/TurboKat-16V 28-3365 294.00 ??? P50
0280212013 on B202I/B202L, ei B202LTT=matalapaineTurbo!!! 28-3365 294.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212017 2,0i-16V/Turbo-16V 89--. 28-3373 434.00 ??? P50
0280212017 on B202I/B202L, ei Kat/matalapaineTurbo!!. . . 28-3373 434.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212019 2,1iKat-16V (B212I). . . 28-3374 124.00 ???

Ihmettelen vaan noita hintaeroja.Mitä niissä on muka niin ratkasevan erilaista että tuollainen 124 euroa vs 434 euroa?
Saakos lucas mittareita muualta kuin saabin tiskiltä ja mihinköhän hintaan?
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

tomaatti kirjoitti:Ilmamassamittari Bosch 0280212013 2,0iKat-16V/TurboKat-16V 28-3365 294.00 ??? P50
0280212013 on B202I/B202L, ei B202LTT=matalapaineTurbo!!! 28-3365 294.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212017 2,0i-16V/Turbo-16V 89--. 28-3373 434.00 ??? P50
0280212017 on B202I/B202L, ei Kat/matalapaineTurbo!!. . . 28-3373 434.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212019 2,1iKat-16V (B212I). . . 28-3374 124.00 ???

Ihmettelen vaan noita hintaeroja.Mitä niissä on muka niin ratkasevan erilaista että tuollainen 124 euroa vs 434 euroa?
Saakos lucas mittareita muualta kuin saabin tiskiltä ja mihinköhän hintaan?
Niin minäkin...

Näemmä halvat immut loppuneet..(oisko kysyntä niin suurta ??)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Noh,niissä kalliimmissa taitaa sitten olla kullatut hilppeet.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tai sitten noilla kalliimmilla on kysyntä kohdillaan niin voi pyytääkin vähän enemmän.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Juu kävin heti kysymässä motonetista MUTTA OLIVAT MAAHANTUOJALTAKIN LOPPU!!!! :evil: tulee EHKÄ vielä joskus olivat ilmeisesti liiankin halpoja ja tarvitsijoita on paljon :? ....
700€ pyysivät tosiaan alkuperäisestä saab-liikkeessä MUTTA päinvastoin kun motonetissä maksoi 2.0 l "vain" 440€ 8O
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gouldenwind kirjoitti:Juu kävin heti kysymässä motonetista MUTTA OLIVAT MAAHANTUOJALTAKIN LOPPU!!!! :evil: tulee EHKÄ vielä joskus olivat ilmeisesti liiankin halpoja ja tarvitsijoita on paljon :? ....
700€ pyysivät tosiaan alkuperäisestä saab-liikkeessä MUTTA päinvastoin kun motonetissä maksoi 2.0 l "vain" 440€ 8O

On se 2.0 litrasella kallis ajella...immulla on tosiaan hinta keksitty tikkaa heittämällä..... :lol: :lol: :lol:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Johan tohon noilla kustannuksilla laittais vaikka Megasquirtin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja 900S »

Vm.1992 2,1 16v tarvitsisi toimivan immun. En ole autoa päässyt näkemään, enkä tiedä minkänumeroinen mittari siinä on.

Mutta onko tietoa, sopiiko `91 2,0:n mittari numeroltaan 0280212013 tuohon 2,1:een?

edit. no pirulainen, en heti huomannutkaan tuota:
Bosch 0280212019 2,1iKat-16V (B212I). . . 28-3374 124.00

Tosin Motonetin luettelo ei tuollaista 019-loppuista enää tunne.
Mutta tuo lienee ainoa mikä ko. autoon sopii?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kaksilitraisen ei sovi. täytyy olla nimenomaan samalla numerolla oleva eli tuo -019 loppuinen.

pistä osto ilmoitus tuonne ostetaan palstalle niin varmaan jostain löytyy.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1483583 tuolta halapa ilmamäärä mittari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuolla myydään NG900:n ilmamassamittaria.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

itellähi nyhttää.. immu vissii kunnossa kun tyhjäkäynillä vetässee töpselin irti niin sitte käypi miten sattuu ja lopulta sammuu tupsahttaa.. uuve lambdan laitoin, ei vaikutusta.. mutta pitää sitä lisämaata katella jos laittas niin saattas vaikuttaa... tutkia vielä paremmin ja lähemmin noita alipainelinjoja ja muita.. CE-valo sytty palamaan torsttaina ja se vissii pitäs pois saada kun leimata meinas.
Viikon päästä ainut mahd. ite käyttää leimalla ja ajoaikakin loppuu, sitä ennen siis pakko perehtyä :D katti paikalleen ja kokeilla kotona häkämittarilla paljon näyttää arvot, että onko miten paljo pielessä. :roll:

paljon tekemistä, mutta ei saa vaa aikaseks ruveta.. :roll:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Älkää vaan repikä niitä ruiskun liittimiä käydessä tai virrat päällä, sillä lh-jetronicin ohjainlaite on todella herkkä viottumaan.

aina sytytysvirrat pois, sitten liitin irti ja sen jälkeen käymään kun kokeilee imm toimintaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

ka niihä se tietennii on joo.. no toivottavasti ei menny särki... no jos jotai men nii eikait se muutaku ostaa uutta/ehjää käytettyä...
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Nyt ei nyvi ennee ku tänäaamuna vaihtelin toisesta saabista immun, puolan, sekä ostin taas uuden lambdan (koska edellinen, pari viikkoo vanha oli tarttunu vetarriin kiinni ja repässy johdot irti.. piti ostaa taas uus tarvike. :?
Pitkästä aikaa mukava ajella kun ei nyvi, voi normaalisti polettaa ja hyvin kulkee. Oikeestaa alunperinki on nyvityttäny, mut nyt sit palaa ce-valo, ei vissii tykänny ku lorautin vähä etanolia tankkiin ennen katastusta. Hetkeksi se sammu ku tankkasin 98:a täyteen mut sit taas rupes... siitä se. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin