Mikä on hyvä kytkinpaketti normaalikäyttöön?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Vieläkin kytkimistä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän sitä yrittäisi korjata vaikka mitä, puuttuu vain se hitsauskone, -taito sekä kulmaporauskone. No, jos korjaamosetä saisi siitä pariksi vuodeksi kunnollisen :) Eräällä Saab-sivustolla myytiin kyllä niitä korjaukseksi käyviä puslia, pitänee joskus tilata tms?

Asiaan. AD-Autopaikka (Espoo) oli tilannut LuKin ja kun vaihdoin tilauksen Sachsiin, ei mukaan tullutkaan painelaakeria (jolloin koko paketti 163e vs. Luk 209e). Kerrankin oli tilaisuus verrata kahta kytkinpakettia seuraavin huomioin:

-Kytkinlevy oli kummassakin Sachs, LuKin paketissa oli vain pieni tarralappu antamassa LuKin omaa osanroa.
-LuKin paineasetelma näytti viimeistellymmältä, tosin asiasta mitään ymmärtämättömänä on vaikea kommentoida. Paineasetelman jouset olivat hiukan eri muotoiset, pidemmät ja viimeistelty eri tavoin.
-Jopa AD:n oma korjaaja antoi varovaisen suosituksen Sachsin osalta, milloin puhutaan Saabin korjauksesta. LuK kuului olevan ranskalaisissa autoissa ensiasennuksenakin?
-Painelaakeri näytti jopa hiukan muoviselta, tulisiko tämä osa avata itse ja työntää täyteen kuulalaakerirasvaa tms?

Äh. Auto tarvitsisi varmasti vain tuon kytkinpolkimen & työsylinterin käyttötangon korjauksen, sekä jo saadut hypoidiöljyt laatikkoon.. No, mennään loppuun asti.. :?
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kytkinremontti tehty

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Dodiin.
Auto tuli eilen korjaamosedältä, käynti maksoi 140e tällä kertaa. Kytkinremontin lisäksi vaihtuivat mm. moottorin etummainen hydraulituki, vaihteistoöljyt sekä yksi kumihela (ei suostunut vaihtamaan muita, kun olivat ehjiä); lisäksi kytkinpoljin & työsylinterin käyttötanko korjattiin (täyttöhitsaus & uusi poraus).

Voi ihme sitä eroa. Ensimmäinen satku (ei niitä monta ole ollutkaan) jossa kytkin toimii ilmeisesti miten pitääkin. On kevyt käyttää, ottaa ylhäällä kiinni ja liikerata on erittäin sopiva. Uusi kytkin on nyt Sachs vanhasta ~152 tkm vei kytkimestä 80%..

Nyt on kiva ajella. Pitää vain ihmetellä, kuinka sitä ajoi aivan onnellisena tietämättä paremmasta kytkimistä.. 8O

Kytkinpaketti ~160e (Sachs)
Kytkinremontti ~140e (Ns. täydellinen + sis. muita töitä)
Vaihteistoöljyt ~21e (+lähetyskulut)
Erilaisia tiivisteitä, joita ei käytetty lähes ollenkaan ~40-50e
Moottorin etummainen hydraulituki ~57e (Motonetista)

-> kallista!

Nyt olisi edessä matkamittarin, CC:n ja A/C:n korjaus, sekä korisarjan fiksailua. Njaa-a, toivottavasti jaksaa.. :D

EDIT: Jösses. Kytkinpolkimen korjaamisen jälkeen cruise alkoi toimia aivan normaalisti, ja se on oikeasti hyvä varuste.. 8O Ilmeisesti poljin oli niin väljä (työsylinterin käyttötangon kohdalta), että kytkin oli koko ajan auki, jolloin CC-koneistoa ei voinut käyttää. Eli kerrankin korjaantui jotain aivan tilaamatta & arvaamatta :D
Vastaa Viestiin