Turbosatkun myynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lukittu
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja Henke »

Allekirjoittaneella nuo virivirivehkeet nostaa aina vähän karvat pystyyn. Osin siitä pelosta, että "tehothan tykkää kun niitä käytetään" ja osin siitä pelosta, että millähän opeilla tätäkin pommia on oikein viritelty. Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei välttämättä kumpikaan mainituista osu kohdalleen, mutta noin yleisesti.

Itse ostaisin (ja varsinkin maksaisin tuollaisia summia) wanhasta turbosaappaasta lähinnä siinä tapauksessa, että auto on alkuperäinen ja (erittäin) hyvin pidetty. Olisiko niin, että tämän ikäluokan autoja ostelevat ti-tuunareiden lisäksi myös mobilistihenkiset harrastajat, joille viripalikoiden määrä on miinusta hintaan. :?:

Tämä on myös minun mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. (Dupont/Dupond)
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ääni kirjoitti:
jcarlson kirjoitti: Eli miksi OG900 turbo tuntuu olevan niin vaikea myydä?
Auto on 23 vuotta vanha ja puoli miljoona rullattu ja pyynti 3500€. Siksi se ei mene kaupaksi.
Näin on. Normi autonostaja kiertää kaukaa, aivan sama vaikka olis kaikki irtoovat osat uusittu vuoden sisään ja kori uitettu sinkkialtaassa männä viikolla, jonka jälkeen ylimaalattu. Tuo menee, jos menee, vannoutuneelle harrastajalle ja niistäkin iso joukko kiertää kaukaa, koska haluavat tehdä itse. Tuo ei mene kaupaksi siksi, kun on niin pieni kohderyhmä. Kannattaa muuten myös kierrellä muitakin autofoorumeita jos haluaa helpottaa oloaan, esim. Mitsuklubilla kirotaan kuinka vaikeeta on minkäkin mallin (esim. 4wd galantit yms.) myynti jne. Eli aina vähän erikoisemmat on hankalia myydä johtuen rajallisista markkinoista ja persaukisista ostajista, joihin itsekin kuulun :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ite ainakin kohta laitan ilmotuksen mobilisti- lehteen :D

siellä niitä dinosauruksia ostetaan 8 tonnilla 8)

vakiona niitä ostaa vaununvetäjät, että nopeemmin luulis menevän kaupaksi vakiona ?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ääni kirjoitti:
jcarlson kirjoitti: Eli miksi OG900 turbo tuntuu olevan niin vaikea myydä?
Auto on 23 vuotta vanha ja puoli miljoona rullattu ja pyynti 3500€. Siksi se ei mene kaupaksi.
Niin, varmaankin taitaa suurin osa tuulipukukansasta ajatella juuri näin. Ei huolta, en pahemmin haluakaan myydä autoa sellaiselle joka ei siitä mitään ymmärrä. Kauppakassistahan ei ole kyse.

Eli ilmeisesti taitaa olla suurin osa samoilla linjoilla kuin itsekin, eli tavalliset tallaajat eivät moista uskalla ostaa, mobilistit kavahtaa päivityksiä ja og900:n virittäjillä ei ole rahaa. :) Itse en kyllä haluaisi tehdä itse jos olisi tämän kaltainen tarjolla, koska kokemuksesta tiedän että juurikaan parempaa palikkaa sinne ei voisi laittaa eikä ko. hinnalla niitä lähellekkään saisi vaikka luonnollisesti työn hinnaksi laskettaisiin ja lasketaankin nolla.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Loka 03, 2007 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja Hessu »

On aivan totta, että sellaiset henkilöt jotka ovat kiinnostuneet ostamaan viritetyn turbovehkeen jossa on erikoista tekniikkaa, päätyvät monissa tapauksissa muuhun merkkiin. On vähän vaikea arvailla millainen maine og900:lla on tällä hetkellä valtaväestön keskuudessa mutta luulisin että auton haluttavuutta ei keskimäärin kovin paljoa lisää tämänkaltaisten viritysten lisääminen. Eri merkkien ja mallien arvostus ja hinnanmuodostus on muutenkin mystinen asia, vähän samanlaista aliarvostusta on havaittavissa toisessa suosimassani merkissä, Citroënissa. Saabin vetotapa on varmasti yksi kiinnostusta vähentävä tekijä ei-saabistien keskuudessa, tätä seikkaa tuijotetaan sitä enemmän, mitä kulkevampaa menopeliä ollaan ostamassa.

Hinnasta sitten, niin kyllähän se on siten, että markkinat (ei myyjä) määräävät hinnan jolla kauppa tapahtuu. Jos myyjä pitää autoa suuremmassa arvossa kuin kukaan ostaja, kauppoja ei synny. Itsellänikin on näitä hankalasti kaupaksi meneviä autoja jokunen, jos joskus omasta sabasta luovun, niin tilanne on hyvin samanlainen. Kauhunsekaisin tuntein olen joskus ajatellut, miten pääsen millään järjellisellä hinnalla eroon Jesteristä, lienee vähintäänkin ultravaikea myytävä ja ostajia saattaa joutua etsiskelemään maan rajojen ulkopuoleltakin. Katselin tuossa joku aika sitten Classic and Sportscar -lehteä ja monissa tapauksissa erikoisten autojen hinnat vaikuttavat kovemmilta kuin Suomessa. En toki väitä että omassa tapauksessa välttämättä olisi näin. Kaipa se totuus vain on, että ellei aio jättää myyntiä perikunnan huoleksi niin on vain kuitattava ne tappiot ja katsella taas asioita eteenpäin. Kaikki menee kaupaksi kun hinta on sopiva.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hessu kirjoitti: Hinnasta sitten, niin kyllähän se on siten, että markkinat (ei myyjä) määräävät hinnan jolla kauppa tapahtuu. Jos myyjä pitää autoa suuremmassa arvossa kuin kukaan ostaja, kauppoja ei synny.
Näinhän se tietysti menee. Tosin ostaja joka ymmärtää mitä on ostamassa, tietää että hinta on pikemminkin halpa kuin millään lailla kova. Mutta mikään pakkohan ei ole minunkaan myydä joten pidetään sitten itsellä jos ei ostajaa löydy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä se taitaa vaan olla niin että harrastajilla on projekteja ihan liikaa, siis ainakin itsellä. :roll:
Toinen mikä varmaan vaikeuttaa nettiautossa että suurin osa auton etsijöistä laittaa vuosmalliksi mitä etsitään niin uudemman kuin tuon.

Malttia vaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja junnu »

Velipojalla -91 oli myynnissä ja hinta suunnillen samoissa??siihen tulokseen tultiin että osina sais enemmän???Ja varmasti menis kaupan.Ei muuta kuin auto naftaliiniin.Kyllä se ostaja löytyy,kun kohdalle sattuu.Ja tinkimään ei kannata alkaa ollenkaan!!
puh.050-3748237
#3078
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos näitä vanhoja korjaa tai puhumattakaan virittää, niin itselleen ne tekee. Myynti on vaikeaa.
99T-museopeli
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja K900C »

No niin joku rikas ja hyväntahtoinen lahjoittaa 3,5k€ ja lentoliput Ouluun niin haen auton pois :lol: :D :lol: Noh menisi perheautona pienten kersojen kanssa ehkä hiukan hukkaan :) Mutta hieno ja komia on ja kyllä kelpaisi, mutta €uroja uupuu paljon... ikuisesti pa :(
#2884
Saabiton
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, aiempiin viesteihin viitaten laitoin nyt sitten tarjolle LH-Jetronicilla, vakiosuuttimin ja vakioahtimella ilman laajakaista-lambdaa. Hinta tipahti alle kolmeentonniin. Toki tosiharrastajalle saatavissa edelleen nuo paremmat osat mukaan, enkä enempää en ala tuota vakioimaan. Sen ymmärrän nimittäin jos jotakuta Megasquirt hiukan pelottaa, mutta "rautaa" ei ruveta autosta pois repimään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

taitaa osittain olla kyseessä myös sekin että nuoremmat joita yleensä tehokkaammat autot kiinnostaa, ei näin vanhat autot kiinnosta, varsinkaan joku "mikä ihme saabbi (onko niitä ollu turbojaki?)" harva kun ymmärtää että 25 vuotta vanha 900 on periaattees sama kuin 14 vuotta vanha 900... eikä saabbiin saa kaiken maailman tuninki-ällötyksiä yhtälailla kuin juurikin siihen bemariin tai audiin... ja saabbia pidetään rumana autona, mitä on tuttuja kuunnellu... moni vanhempi joilla on saabisti positiivisia kokemuksia elämän varrelta sitten taas pelästyy varmaankin noita viriosia... jos auton haluaa myydä voi kärjistetysti sanoa että sen pitää olla tuninki tai toyota... itse olen autojen myymisestä luopunu, auto joko paaliin tai niin kauan itsellä liikentees kun järkevää on :? itseeni kyseinen auto on kiinnostanut ja sitä on nettiautosta kattellu, mutta pa opiskelijan on turha kuvitella mitään ostavansa... ehkä ens kesänä jos vielä myymättä on :wink:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja fforslund »

jakaraik kirjoitti:harva kun ymmärtää että 25 vuotta vanha 900 on periaattees sama kuin 14 vuotta vanha 900...
Niin mutta jos tälle linjalle lähdetään niin perus 900 on vm. riippumatta periatteessa sama kuin mikä Aero tai turbo.

Siksi syy on perus 900:sen heikko arvostus. Kun saat lähes saman, vähemmän viritetyn ja ajetun, uudemman vuosimallin, kymmenesosa hintaan :!:

Tästähän seuraa vain edullisia varaosia :saab:-harrastajille joten turha tästä on murehtia.. Ei näillä kyllä bisinestä tee.. :roll:

Onhan Turbolla ja varsinkin 16v:llä kiva ajella, kun tehoa löytyy, mutta. Itsehän maksaisin enemmän täysin vakiosta ruosteettomasta vaparista/kaasarista, kuin vanhemmasta rakennetusta ja viritetystä turbo/aerosta. //kommentti ei liity mihinkään tiettyyn autoon.
Saab on tehnyt paljon parannuksia vuosimalleittain joten siksi suosisiin uudempaa.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

fforslund kirjoitti:
jakaraik kirjoitti:harva kun ymmärtää että 25 vuotta vanha 900 on periaattees sama kuin 14 vuotta vanha 900...
Niin mutta jos tälle linjalle lähdetään niin perus 900 on vm. riippumatta periatteessa sama kuin mikä Aero tai turbo.

Siksi syy on perus 900:sen heikko arvostus. Kun saat lähes saman, vähemmän viritetyn ja ajetun, uudemman vuosimallin, kymmenesosa hintaan :!:

Tästähän seuraa vain edullisia varaosia :saab:-harrastajille joten turha tästä on murehtia.. Ei näillä kyllä bisinestä tee.. :roll:

Onhan Turbolla ja varsinkin 16v:llä kiva ajella, kun tehoa löytyy, mutta. Itsehän maksaisin enemmän täysin vakiosta ruosteettomasta vaparista/kaasarista, kuin vanhemmasta rakennetusta ja viritetystä turbo/aerosta. //kommentti ei liity mihinkään tiettyyn autoon.
Saab on tehnyt paljon parannuksia vuosimalleittain joten siksi suosisiin uudempaa.
Onhan niitä vuosimallimuutoksia tullut, mutta todella harrastetun auton kyseessä on usein niin kuten tässä(kin) tapauksessa että nuo parannukset löytyvät sen muodossa, että merkittävä osa osista on jo vaihdettu uudempaan ja parannettuun versioon. Esim. ohjaustehostin ja valoumpiot.

Virittää ja rakentaakkin voi monella tapaa. Itse katsoisin monilta osin parantaneeni alkuperäistä. Esimerkkinä mm. 9-5:n kansi ja 9000:n DI-suorasytytys, huomattavasti alkuperäisiä laadukkaammat iskarit, iso alucooleri paremmassa paikassa ja niin edespäin, listaa voisi jatkaa aika pitkälle jos jaksaisi.

Tietenkin makuasiat makuasioina, mutta nimenomaan näinkin vanhan auton tapauksessa itse pitäisin parantelua tehtaan linjoja seuraten positiivisena. Aika paljon täysin alkuperäisillä satkuilla ajaneena kun en menisi enää nykypäivänä monia ominaisuuksia kehumaan. Museopelit sitten erikseen, sellaiseksi tästä autosta ei koskaan tule olemaan eikä tarvitsekaan tulla vaikka onkin alkuperäinen T16.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Turbosatkun myynti

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mielestäni hinta on kohdallaan (ellei jopa suorastaan edullinen), en usko että sitä kannattaa enää lähteä yhtään tiputtamaan. Kyseessä on kuitenkin erikoisauto, jollaisen ostajakunta on rajallinen, aina löytyy joku joka haluaa nimenomaan kyseisenkaltaisen pelin. Jos lähtee tinkimään hinnasta niin sille ei tule koskaan loppua vaan aina halutaan tinkiä.
Ostajakunnalla ei ole juuri koskaan käsitystä siitä kuinka kalliiksi vanhan auton remontointi on voinut tullakaan, ja millainen vaiva sen eteen on nähty.
Hieno auto, paljon tehty oikeanlaisia parannuksia, malttia vaan kaupantekoon :!:
Edit: jos jotain myynti-ilmoon lisäisin niin ehkä tietoa korin korroosiotilanteesta, se kun kiinnostaa aina vanhojen Saabien kohdalla ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lukittu