Itse kyllä epäilisin joko flektin anturin toimintaa tai syylärin kuntoa, jos joutuu itse kytkemään flektin päälle. Mielestäni ehjässä jäähdytysjärjestelmässä ei tommosia vippaskonsteja tarvita. Huonokuntoisesta syyläristähän jäähdytysteho loppuu kesken, jos rivat alkaa irtoilla pilleistä. Yleensä on saatavilla eri lämpötiloissa toimivia flektin antureita. Kesäversiossa flekti kytkeyty aiemmin päälle, kuin talviversiossa. Nuohan pitäisi periaatteessa pareittain vaihtaa termostaatin kanssa, jos käyttää kesäaikaan viileämpää termaria. (Useissa automalleissa flektinanturi kytkee flektin virrat suoraan päälle ja huonolaatuisista(lue tarvikemalleista) palaa kärjet ison virran takia. Anturi kannattaisi kytkeä ohjaamaan relettä, joka kytkee flektin isommat virrat. Liekkö Saabilla alunperin millainen kytkentä?)
Itse en ainakaan 900:ssa luottaisi hirveästi lämpömittariin, varsinkaan jos viisari joskus pompahtelee omiaan. Nyrkkisääntönä itse olen pitänyt, että jos lämmöt mittarin mukaan kohoaa punaisille, niin ensimmäinen testi on heittää vettä tai sylkäistä koneen kylkeen, että onko lohkon lämpötila yli 100astetta, tai lähimailla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01