
Saab -87 +50hp?
Re: Saab -87 +50hp?
jcarlson on asian ytimessä. Monet tyypit ei tiedä mistä puhuu. Tossa eräskin sanoi, että 8-tappisesta turbosta saa 200hummaa helposti. Ei välttämättä läheskään helposti. Joskus lähiman vakion T8-kokoonpanon pitäminen toimintakunnossa on jo ihan huomattavan haastava tehtävä. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab -87 +50hp?
jcarlson kirjoitti:Type R-tarra takaluukkuun vielä niin jo vain kulkee!SB90 kirjoitti: -ilmansuodation koristeeksi hyllylly
-kannen palotilojen suurentaminen..
Ei vaan oikeasti, kannattaako neuvoa jos ei ole aavistustakaan siitä mistä puhuu?
Ei taas näitä SB90:n virivinkkejä

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab -87 +50hp?
Lehtipuhallin varmaan parempi....eikä maksa halpamarketeissa muutamaa kymppiä enempää.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Saab -87 +50hp?
http://www.nitrousexpress.com/Pages/incognito.htm
Tollanen eli halvin NX:n ilokaasusarja. Eli tulee tosiaan vaan yksi suutin eli ei tule lisärikastusta. Ilokaasuhan on tarkoitettu hetkelliseksi tehonlisäksi. Sama sarja sopii kaasareihin ja ruiskuihin eli molemmissahan sisäänvirtaavan ilman määrä on sama esim 2.0 koneessa jolloin sopivalla suuttimella kaikki ilokaasu menee sylinteriin eikä seikkaile imusarjassa tai ilmanputsarissa. Ja jos vetää säädöt pikkasen rikkaalle niin kunnossa oleva moottori kyllä kestää tuon ilokaasun tuoman lisäkuorman, eli kaasu vain polttaa normaalisti käyttämättä jäävän polttoaineen. Otan kuvia tosta sarjasta lisää kunhan saan sen kotiin. Alkaa taas oleen mainostuksen maku
Ja kaiken saa tietenkin paskaksi kun tarpeeksi yrittää mutta jos nappia ei pidä motarilla minuutti kaupalla pohjassa niin pitäisi kestää.
Asennus on helppo ja tässäkin topikissa huudeltiin nopean tehonlisän perään. Ilokaasusuutin ja pullo on lisäksi nopea vaihtaa seuraavaan satasen kinneriin kun vanha menee paaliin, toisin kuin turbo.
http://www.partboys.net/ pullon saa tietty vaihdettua vaikka peilikiiltävään jos elvistelyinto kasvaa
Kai toi palotilojen suurentaminen oli läppä alunperinkin ?
Tollanen eli halvin NX:n ilokaasusarja. Eli tulee tosiaan vaan yksi suutin eli ei tule lisärikastusta. Ilokaasuhan on tarkoitettu hetkelliseksi tehonlisäksi. Sama sarja sopii kaasareihin ja ruiskuihin eli molemmissahan sisäänvirtaavan ilman määrä on sama esim 2.0 koneessa jolloin sopivalla suuttimella kaikki ilokaasu menee sylinteriin eikä seikkaile imusarjassa tai ilmanputsarissa. Ja jos vetää säädöt pikkasen rikkaalle niin kunnossa oleva moottori kyllä kestää tuon ilokaasun tuoman lisäkuorman, eli kaasu vain polttaa normaalisti käyttämättä jäävän polttoaineen. Otan kuvia tosta sarjasta lisää kunhan saan sen kotiin. Alkaa taas oleen mainostuksen maku

Ja kaiken saa tietenkin paskaksi kun tarpeeksi yrittää mutta jos nappia ei pidä motarilla minuutti kaupalla pohjassa niin pitäisi kestää.
Asennus on helppo ja tässäkin topikissa huudeltiin nopean tehonlisän perään. Ilokaasusuutin ja pullo on lisäksi nopea vaihtaa seuraavaan satasen kinneriin kun vanha menee paaliin, toisin kuin turbo.
http://www.partboys.net/ pullon saa tietty vaihdettua vaikka peilikiiltävään jos elvistelyinto kasvaa

Kai toi palotilojen suurentaminen oli läppä alunperinkin ?

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: Saab -87 +50hp?
Mää ennyt mittään järkevää oo ajatellukkaan, muutaku saapista pitäs saaha normaalia äkäsempi.. Turbon vois ostaa heti kuhan joku sannoo että myy kaikki mitä turboon tarvii ja ei ala siittä koko turbosaabin hintaa kyselemään..Mertmi kirjoitti:Mielestäni ei ole mitään järkeä tehdä edes öljynvaihtoa autoon, joka aiotaan lähiaikoina paalata.
Entäpä jos paalais auton jo nyt ja hankkis jonku turbo16 satkun tilalle? Nuita (og)900S malleja esim. alkaa saamaan jo oikirahaan. Ne on matalapaineturboja, ja niistä saa täyspaineisia välijäähdyttimen ja apc-järjestelmän lisäyksellä. Esim. niissä kaikissa on alustassa kallistuksenvakaajat, jotka puuttuu monista perusmallisista 900:sta. Pidän niitä lähtökohtaisesti erittäin hyvinä rakentelukohteina.
Jos haluat kiusata bemareita, niin sinun pitää hommata takavetoinen tai nelivetoinen auto virityskohteeksi. Näillä etupyörillä repivillä turbosaapeilla kyllä pärjää maantieajossa hienosti ja ne ovatkin siinä parhaimmillaan, kun kiihdytetään yli 70km/h nopeuksissa. Esim. ohitustilanteet. Kiihdyttelyissä ja kilvan ajossa, (vaikkapa liikennevalokiihdytyksissä) etuvetoiset tahtoo alkaa sutimaan, jos tehoreservi on saatu nostettua kilpailukykyiselle tasolle.
Sinänsä vois olla mielenkiintosta ostaa myös valmis turbosaabi mutta niitä on harvassa ja ne o aika kalliita.
En tuosta mun saabista oo varttimailin autoa tekemässäkään, mutta tuntuu että tuossa on vähä normaalia jäykempi perä että siittä ihan hyvin kiihtyvän auton saa ennen ku alakaa sutimaa, paino pysy eturenkailla...
Ja ennen paalia yritän myyä mahollisimman paljo ossaa jos siittä sais osan rahasta takas.. Tai ehkä joku saattaa ostaa jopa peltoautoksi, jostuosta toimivan saa..
btw. Tuostahankuivaajastahan saa jopa 180w lisätehoa, kuha vaan tökkää seinään
Re: Saab -87 +50hp?
854€ on sitte vissii halavin ilokaasu sarja tuolmoonlight-tuning kirjoitti:http://www.nitrousexpress.com/Pages/incognito.htm
Tollanen eli halvin NX:n ilokaasusarja. Eli tulee tosiaan vaan yksi suutin eli ei tule lisärikastusta. Ilokaasuhan on tarkoitettu hetkelliseksi tehonlisäksi. Sama sarja sopii kaasareihin ja ruiskuihin eli molemmissahan sisäänvirtaavan ilman määrä on sama esim 2.0 koneessa jolloin sopivalla suuttimella kaikki ilokaasu menee sylinteriin eikä seikkaile imusarjassa tai ilmanputsarissa. Ja jos vetää säädöt pikkasen rikkaalle niin kunnossa oleva moottori kyllä kestää tuon ilokaasun tuoman lisäkuorman, eli kaasu vain polttaa normaalisti käyttämättä jäävän polttoaineen. Otan kuvia tosta sarjasta lisää kunhan saan sen kotiin. Alkaa taas oleen mainostuksen maku![]()
Ja kaiken saa tietenkin paskaksi kun tarpeeksi yrittää mutta jos nappia ei pidä motarilla minuutti kaupalla pohjassa niin pitäisi kestää.
Asennus on helppo ja tässäkin topikissa huudeltiin nopean tehonlisän perään. Ilokaasusuutin ja pullo on lisäksi nopea vaihtaa seuraavaan satasen kinneriin kun vanha menee paaliin, toisin kuin turbo.
http://www.partboys.net/ pullon saa tietty vaihdettua vaikka peilikiiltävään jos elvistelyinto kasvaa
Kai toi palotilojen suurentaminen oli läppä alunperinkin ?


Re: Saab -87 +50hp?
Minun käsitykseni mukaan etuvetoisen auton sutimiseen suoraan eteenpäin mentäessä etupään jousitus ja kaikki siihen liittyvä vaikuttaa kyllä pauttiarallaa 4kertaa enemmän, kun joku jäykkä perä-saab_85 kirjoitti:En tuosta mun saabista oo varttimailin autoa tekemässäkään, mutta tuntuu että tuossa on vähä normaalia jäykempi perä että siittä ihan hyvin kiihtyvän auton saa ennen ku alakaa sutimaa, paino pysy eturenkailla...



Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Re: Saab -87 +50hp?
Perä voi vaikuttaa huomattavasti enemmän, jos se saa painon pysymään keulallaHenkka_ kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan etuvetoisen auton sutimiseen suoraan eteenpäin mentäessä etupään jousitus ja kaikki siihen liittyvä vaikuttaa kyllä pauttiarallaa 4kertaa enemmän, kun joku jäykkä perä-saab_85 kirjoitti:En tuosta mun saabista oo varttimailin autoa tekemässäkään, mutta tuntuu että tuossa on vähä normaalia jäykempi perä että siittä ihan hyvin kiihtyvän auton saa ennen ku alakaa sutimaa, paino pysy eturenkailla...![]()
Ja tokihan se saapas on jo vakiona hyvinkin kiihtyvä, jos verrataan esim. 1.2 kadettiin, jossa putkessa pörinäreikiä ja ilmanputsari poistettu...


-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Saab -87 +50hp?
Noitten tossa mun viestissä mainittujen sarjojen hinta on alle 300€ tietty jos haluat samanlaisen sarjan kun mun autossa on ja ton +200hp niin sitten ollaan lähellä tota tonnia.
Eli neljällä suuttimella oleva märkä (eli lisärikastuksella) sarja:
http://www.partboys.net/product_info.ph ... ucts_id=43
Ja toistaiseksi hinnoittelematon sarja yhdellä kuivasuuttimella:
http://www.nitrousexpress.com/Catalog/2 ... ognito.pdf
Ja jos ei Lontoo taivu niin tossa on elinikäinen takuu solenoidilla..
Eli neljällä suuttimella oleva märkä (eli lisärikastuksella) sarja:
http://www.partboys.net/product_info.ph ... ucts_id=43
Ja toistaiseksi hinnoittelematon sarja yhdellä kuivasuuttimella:
http://www.nitrousexpress.com/Catalog/2 ... ognito.pdf
Ja jos ei Lontoo taivu niin tossa on elinikäinen takuu solenoidilla..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: Saab -87 +50hp?
Öööööööööh.SB90 kirjoitti:Asiasta poiketen etkö ollut jo laittamassa autoa melkein paalin.. tällä ajattelu tavalla olisi varmaasn halvinta tai ehkä ilmasta tehnä nämä:
-ilmansuodation koristeeksi hyllylly
-kannen palotilojen suurentaminen..
P.s jos mä samas pilitema lehes oo ku sä.. nii siin oli myös turbo ahtime yläpuolel joku venttiili jutska saattaa olla erilehti.. mut eikös satku ala kulkea kun sinne vaihtaa männät jä venttiilit?

Ja vaparia ei todellakaan viritetä "kymmenellä eurolla biltemasta" tyyliin. Ei ole olemassa mitään kikkoja millä pomppaa yhtäkkiä 50hp lisää kun ostan tällaisen palikan biltemasta tai kairaanpa vähän palotilaa tietämättä asiasta v*ttujakaan.

Ilmansuodatin ei aivan varmasti ahdista yhtään (tietenkään) vakiokoneessa, miksi ahistaisi? = ei yhtään lisää hevosvoimia.
Kannen palotilojen suurennus? Miksi?
Mäntien ja venttiilien vaihto? Miksi?
Nyt on vissiin SB90:llä pari hommaa hukassa ja kannattaisi varmaan perehtyä moottoritekniikkaan ja lukea pari viritysopasta myös.

Re: Saab -87 +50hp?
Tee siitä
TURBO.

Re: Saab -87 +50hp?
Myy mulle turpoÄäni kirjoitti:Tee siitäTURBO.
Re: Saab -87 +50hp?
300€ vois alkaa jo harkitseenmoonlight-tuning kirjoitti:Noitten tossa mun viestissä mainittujen sarjojen hinta on alle 300€ tietty jos haluat samanlaisen sarjan kun mun autossa on ja ton +200hp niin sitten ollaan lähellä tota tonnia.
Eli neljällä suuttimella oleva märkä (eli lisärikastuksella) sarja:
http://www.partboys.net/product_info.ph ... ucts_id=43
Ja toistaiseksi hinnoittelematon sarja yhdellä kuivasuuttimella:
http://www.nitrousexpress.com/Catalog/2 ... ognito.pdf
Ja jos ei Lontoo taivu niin tossa on elinikäinen takuu solenoidilla..

Re: Saab -87 +50hp?
Saabin viritysmahollisuudet jää turboon ja ilokaasuun?
konneesa ei vissii mitään viilattavaa oo, ei mitään vastaavaa? harvemmin kyl nelitahteja viilataan
konneesa ei vissii mitään viilattavaa oo, ei mitään vastaavaa? harvemmin kyl nelitahteja viilataan
