Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Itse ostin äskettäin nuo Sachsin 112 103 ja 112 104 SuperTouring sport-alustan iskarit ja molemmat maksoivat 84e/kpl, eli 334e yhteensä. Keväällä laitan ne Aeroon Lesjön madallusjousien kaveriksi...
Eski
Eski
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Kertoilehan sitten käyttökokemuksia.
Totta jos puhutaan niin nuo Advantaget ei ole parhaat mahdolliset iskunvaimentimet madallusjousien kaveriksi. Normaaliajossa ne toimii riittävän hyvin, tosin tilanteita tulee joskus eteen jolloin pohjapanssari lyö maahan. Tiä sitten pitäiskö moittia omaa ajoa vai kaupungin teitä.
Totta jos puhutaan niin nuo Advantaget ei ole parhaat mahdolliset iskunvaimentimet madallusjousien kaveriksi. Normaaliajossa ne toimii riittävän hyvin, tosin tilanteita tulee joskus eteen jolloin pohjapanssari lyö maahan. Tiä sitten pitäiskö moittia omaa ajoa vai kaupungin teitä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Pitääskö tästä pistää Gallupin puolelle melkeen, eli tietäis vähän mitä porukoilla on nuissa Lesjöön madallusjousien kavereina. 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
mie oon dimebakin kaa samoilla linjoilla.... advantaget ei toimi ,mut silti ne on autossa paikallaan... masokisti kun olen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Joo. Advantaget on liian löysät alustasarjan / sport-alustan kanssa ja Advantageja ei tosiaan saa riittävän jämäkkänä ja tähän mennessä nuo Supertouringit noilla edellä mainituilla sarjanumeroilla on toiminut parhaiten mutta haluan vielä lisää jämäkkyyttä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
KYB Gas-A-Just ovat jämäkät ja suht edulliset. Joku voisi sanoa että kovat.
Sopivat kokemuksen mukaan hyvin yhteen lesjön-madallusjousien kanssa.
PS. Tarkistakaa takaiskarien ylemmät kiinnityspisteet ennen tällaisten asennusta.
Sopivat kokemuksen mukaan hyvin yhteen lesjön-madallusjousien kanssa.
PS. Tarkistakaa takaiskarien ylemmät kiinnityspisteet ennen tällaisten asennusta.

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Valkoisia KYBejäkin on tullut pehmitettyä reilun puolen millin aikana muutama sarja. Muuten hyviä mutta liian pintakovia ja sai vaihtaa aina 2 vuoden väliiun takuuseen uusia. Tuli kylläkin ajettua siihen aikaan reilut 50 tkm vuosi.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Sittenhän meitä on ainakin kaksi, siis masokistia. No, toisaalta voisi sanoa, että Advantaget ei ole liian löysät jousille vaan jouset ovat liian jäykät Advantageille. Sellainen kokemus löytyy, että 140km/h nopeudessa alusta toimii hyvin mutta, kun missään ei ole sellaisia tieliikennenopeuksia Suomessa joten nuo Super touring kiinnostaisi.nalleolut kirjoitti:mie oon dimebakin kaa samoilla linjoilla.... advantaget ei toimi ,mut silti ne on autossa paikallaan... masokisti kun olen....
Sellainen kyssäri vielä, että katselin Sachsin katalookia ja mitä ne "S"- ja "ST"-merkintä tarkoittaa? Lienevät ilmeisesti sport ja standard mutta kumpi on kumpi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Maalais järjellä ajateltuna S=sport ST=standard en ole iha varma kannataa kysyä myyjiltä..dimebak kirjoitti:Sittenhän meitä on ainakin kaksi, siis masokistia. No, toisaalta voisi sanoa, että Advantaget ei ole liian löysät jousille vaan jouset ovat liian jäykät Advantageille. Sellainen kokemus löytyy, että 140km/h nopeudessa alusta toimii hyvin mutta, kun missään ei ole sellaisia tieliikennenopeuksia Suomessa joten nuo Super touring kiinnostaisi.nalleolut kirjoitti:mie oon dimebakin kaa samoilla linjoilla.... advantaget ei toimi ,mut silti ne on autossa paikallaan... masokisti kun olen....
Sellainen kyssäri vielä, että katselin Sachsin katalookia ja mitä ne "S"- ja "ST"-merkintä tarkoittaa? Lienevät ilmeisesti sport ja standard mutta kumpi on kumpi.

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Jos on aikeissa panostaa 3-400e iskareihin,
kannattaa kenties katsastaa myös vaihtoehdot SPAX, GAZ ja sitten vielä bilstein sportin sijasta racing.
Vähän menee 400e:n yli mutta menköön.
kannattaa kenties katsastaa myös vaihtoehdot SPAX, GAZ ja sitten vielä bilstein sportin sijasta racing.
Vähän menee 400e:n yli mutta menköön.
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
itsellä on keulassa bilstein racing ja takana sport. keula on jäykähkö (ainoat joustavat osat renkaat ja selkäranka
) mutta taka pää sopii hyvin normiliikenteeseen eiliian pintakova joskin vaimennustariittävästi (ei pohjaa), jos ei tykkää rata alustasta kannattaa unohtaa racingit. jouset -35 lesjöö 


900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Täysin samoja ajatuksia tullut itsekin päässä pyöriteltyä. Taisin kirotakin johonkin muuhun topiciin noita Advantageja. Kyllähän nuo on huonontunut itsellä helekutisti, yli 50tkm ajanut itse ja luoja ties kuinka paljon sitä ennen saaneet kyytiä, mutta ei ne kyllä koskaan ole mielekkäät olleet. Alan kallistumaan noihin supertouringeihin kun lähes kaikki ajo on syrjäteitä. Ei vaan kehtaisi talveksi ottaa uusia tolppia täristettäväksi...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Itsellä oli saabissa täysi kierros monroen gas originaaleja. Taitavat toimia aikalailla samalla tavalla kuin nuo advantaget. Edessä liian löysät. Muuten ok. Isoissa heitoissa keula teki yhden ylimääräisen heiton. Takana toimivat hyvin. Ovat siellä nimittäin vieläkin, eikä ole tarvetta ottaa pois.
Lopulta kyllästyin siihen keulan niiaamiseen, kun muutaman kerran valtioin hiekkatiellä otti keula pohjakosketusta juuri isoissa heitoissa. Heitin varaosa autosta monroen senstrackit eteen. Nyt on taas ehkä hieman liiankin jämäkkä ns. pintakova meinaa olla, mutta parempi on kuin mitä liian löysillä iskareilla. Hiekkatiellä meinaa olla liian jämäkkä mutta kestopäällysteellä menee. Ajan kyllä nuo ihan loppuun ja sitten keksin jotain muuta.
EDIT: Niin ja alla lesot.
Lopulta kyllästyin siihen keulan niiaamiseen, kun muutaman kerran valtioin hiekkatiellä otti keula pohjakosketusta juuri isoissa heitoissa. Heitin varaosa autosta monroen senstrackit eteen. Nyt on taas ehkä hieman liiankin jämäkkä ns. pintakova meinaa olla, mutta parempi on kuin mitä liian löysillä iskareilla. Hiekkatiellä meinaa olla liian jämäkkä mutta kestopäällysteellä menee. Ajan kyllä nuo ihan loppuun ja sitten keksin jotain muuta.

EDIT: Niin ja alla lesot.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
itsellä on myös kokemusta sporteista 3v.ajalta mamman vecarasta ei mitään ongelmia ja kivavääntää kurviin.
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Re: Kummat iskarit alle , Bilstein vai Sachs?
Eikös nuo iskarit pitäisi olla mukavat normiajossa?Nehän on progresiiviset,ensin löysät ja lisää sisään mentäessä jäykistyvät.Vai käykö madallusjousten kanssa niin että ovat heti kovalla alueella?JL kirjoitti:Heitin varaosa autosta monroen senstrackit eteen. Nyt on taas ehkä hieman liiankin jämäkkä ns. pintakova meinaa olla, mutta parempi on kuin mitä liian löysillä iskareilla. Hiekkatiellä meinaa olla liian jämäkkä mutta kestopäällysteellä menee. Ajan kyllä nuo ihan loppuun ja sitten keksin jotain muuta.
EDIT: Niin ja alla lesot.
Mulla muuten oli tollaset mazda 323:ssa vuonna 1 ja 2.Pakkasilla jäätyi iskarit takaa kivikoviksi.Takuu ei korvannut uusia iskareita koska toisessa iskarissa oli liukuputkessa naarmu.Vieläpä siten että naarmun kohta ei mennyt iskarin tiivisteen sisään joten ei voinut vaikuttaa mihinkään.Aikani taistelin ja olisi pitänyt ottaa kuluttajamieheen yhteyttä mutta ei jaksanu.
No ne oli mulle viimeset monroen iskarit.