Mulla oli samaa vikaa vm. -84 tuplaysissä. Käynnistyi kuumana hyvin, mutta puutui hetken päästä. Samalla kaasarin kylki kastui bensasta, joka viittaa vahvasti tulvimiseen. En ruvennut purkamaan 300 000 km ajettua kaasaria, vaan vaihdoin varakaasarin. En olisi kuitenkaan malttanut uusia vain kohokammioventtiiliä/kohoa, vaan kaikki muutkin palikat ja silloin euroja olisi palanut säkillinen
Eli: tuntuuko bensan katkua ja/tai kastuuko kaasarin kylki?
Näissä vanhemmissa on tosiaan vain tuo muovinen t-liitin, joka haaroittaa pumpulta tulevan letkun kaasarille ja paluuputkeen.
Kohokammion tuuletusventtiili voi olla tukossa tai säätö metsässä. Minulla ei tosin ole kokemusta, miten tuuletusventtiilivika oirehtii.
Bensan katkua ei tunnu enkä ole huomannut kaasarin kyljen kastuvan. Vikahan siis on, ettei bensaa tunnu virtaavan pumpusta heti autoa lämpimänä käynnistettäessä...
Täytynee perehtyä tuuletusventtiilin säätöön, mutta edelleenkin kaikki hyvät ideat viasta ovat tervetulleita
Mielestäni huonokuntoisen bensapumpun olis kyllä pitänyt alkaa oireilemaan ennemminkin sydäntavella, kuin kesän tullessa. Näin on käynyt itelle useemman kaasarivehkeen kanssa talviaikaan, ettei pumppaa tarpeeksi, vaan että kone lähtee käymään, mutta sammuu heti. Vähän ajan päästä lähtee uudestaan ja pari litraa hanakuumaavettä päälle herättää pumpun täyteen toimintaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä mulla oli ysikympissä höyrystysventtiili ja kaasarina strömbergin 175CD. Siis se on semmoinen bensansuodattimen näkoinen muovipurkki jossa on kolme letkuliitäntää.
Mutta vika ei sitten ole siinä, jos ko. osaa ei edes ole
Mulla olis myynnissä yksi ylimääräinen pumppu ja kaasarinsäätötyökalu.
Laitoin sulle Teemu yksityisviestiä koskien tuota pumppua