beeba kirjoitti:Tänään näin todella hyväkuntoisen 99:n ei ollu päällepäin missään kukkaa ja maalipinta kimalteli, kuin uudessa autossa Sitä ajoi vanha pariskunta hymypyllyssä
Tänään aivan 100% varmuudella ajeli hymyilevä pariskunta 99 combicoupella Joensuussa.
(9-5 oli niin paksun lumihangen sisällä, että edellistenpäivien ajojeni jäljiltä lumeton 99 oli helppo valinta "kauppakassiksi".)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero kirjoitti:Nelivaihteinen 70-luvun tuplis on tosiaan hermostuttavan lyhytvälitteinen, mutta kukas kieltää vaihtamasta 5-vaiheista lootaa sellaiseen. Seiskan enskoilla oleva bensansäästöloota sopii oikein hyvin B-moottirin kaveriksi
Käy vaihdattamassa laatikko siihen persikanväriseen tuplikseesi
sain eräältä saabistitoverilta kullanarvoisen vinkin. kohtuullisen pienellä vaivalla saisi tuohon vaihdettua isomman ensiövälityksen jolloin nelivaihteisestakin saisi ns. matka-ajo auton. Ei tarvitsisi koko moottoria nostaa pois, vain jäähdyttimen irroitus. Nyt vaan jään kyttäilemään kuka olisi kiinnostunut moisen työn tekemään minulle, ehkä samalla olisi hyvä vaihtaa vauhtipyörän takana oleva kampiakselin stefakin kun tuntuu vähän päästävän läpi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Onkos Lucan -76:ssa jo ketjuvälitteinen enska? Jos on niin sittenhän niitä pidempiä välityksiä löytyy, ja on helppo vaihtaa.
Tule Luca hakemaan multa 5v loota, saat siitä enskan autoosi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
99 GL kirjoitti:Oon semmosen huomannu että ysiyseistä pyydetään enemmän kuin ysikympeistä.
Alkaavat kyllä uhkaavasti loppumaan molemmat nettiautostakin
Ja on nyt loppumassa molempien osat purkaamoiltakin.
Kait ihan luonnollista on että ehjä 99 maksaa enemmän kuin 90, koska on defaulttina vanhempikin? Eikait näitä kukaan nyt ihan normikäyttöön (siis huolettomaksi autoksi tyyliin että käyttäisi vain öljynvaihdossa, ja ajaisi vuodesta toiseen) enää halajakaan. Toivottavasti vanhusten hinnat lähtevät nyt nousemaan oikeammalle tasolle suhteessa niiden ylläpitoon/kunnostukseen käytettyihin rahasummiin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
niiiiin ! Pari vuotta sitten yritin kaupata kaverin haltuunsa saamaa -85 99;iä ajettu 150 000 km. Ex. eläkkeellä olevan katsastusmiehen auto.
Virheetön sisältä ja päältä kahta pientä konepellin naarmua lukuunottamatta.
Todella ruosteeton ja helmipeli .Ei koskaan ollut ulkona öitä jne. Sen kunnon näki jo kaukaa. mutta...
Ei kelvannut kenellekkään ko. 800€ hintaan !
Nyt auto on sen kundin isällä kala-autona ja sisutan kunnon tietää ja ei pahemmin taittu muutenkaan huoltaa mutta ruosteessa ei ole ( vielä ).
Sitte jotkut hitsaa 2 kuukautta jotain katiskaa ja maalauttaa sen ym ."helmiä".....
ja työ / värkit hinta on.....
Aina ei voi ymmärtää....
Jos ois ollut tilaa / asunut maalla niin auto ois mulla tallissa mutta...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147