900i kakkosautoksi?
Re: 900i kakkosautoksi?
omasta kokemuksesta sanoisin että bensaa menee niin paljon kuin haluaa sitä polttaa, eli tarkkaillaan sitä kaasujalan asentoa. Laiskuus häviää kun antaa vähän kierroksia mutta sitten tankissa käy pyörre.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: 900i kakkosautoksi?
Minulla on 900c ihan ykkösautona. Minuakin kummaksuttaa kun kaikki kauhistelee autovalintaani ja nimenomaan kun se vie niin pirustui bensaa. Mielestäni Saab ei vie perusajossa niin huomattavasti enemmän, että jos vaihtaisin autoni johonkin fiat uunoon tai Nissaniin niin rupeaisi taskut täyttymään rahasta. Minulla on ollut myös Toyota. Samalla tavalla sai olla tankilla vähän väliä setelien kanssa. Vastatakseni alkuperäiseen kysymykseen voin sanoa että kait se 900i kelpaa jollekin kakkosautoksi kun minulla on kaasutinmalli ykkösautona! Kun vain katsoo, ettei ole ruostetta.
Re: 900i kakkosautoksi?
Sama vika. 900iivari ykkösautona ja matka-ajossa nytkin pariviikkoo sitte meni 7,5l/100km ja kaupungissa talvella menee 11-12l ( tänä talvena ) . Kaverilla melko uus 2.2 Opel ja matkaajossa menee 8;n pintaan.Sillä ei oo looppelissä mitään merkitystä meneekö 1-2 litraa jollain enemmän kuin muulla. Rahaa voi säästää ihan muilla konsteilla. Sit on eroo kun joku ajaa 6 pintaan ja toisella menee 15 litraa / 100 km.... esim. isot vanhat saksantuonti 700;t bemut tms...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 900i kakkosautoksi?
Kiva, että löytyy muitakin saman ajatusmaailman omaavia.
Re: 900i kakkosautoksi?
Niin, eipä se Saab koskaan ole ollut piheimmästä päästä. Fiat Uno voittaa sen polttoainekulutuksessa joka kerta mennen tullen.
Mutta niin ne vain sanoo, että meistä jokainen ajaa elämänsä aikana yhden pahan kolarin. Siinä on vain sitten se ero, että Uno-mies lähtee kolari paikalta Monosen kyydissä kun taas Saab mies säästää kenties henkensä (oman ja kyydissäolijoiden).
Kyllä kun esim. 900:sen oven laittaa kiinni, niin se on kuin kassakaapin ovi..."klonks!" Saabissa on sen verran rautaa ympärillä, että jo painonsakin puolesta sen kuuluukin kuluttaa hieman peltiautoja enemmän. Ihan turvallisin mielin köytän aina lapseni turvaistuimiin Saabiin.
Joitakin asioita vaan ei voi mitata rahassa!
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mutta niin ne vain sanoo, että meistä jokainen ajaa elämänsä aikana yhden pahan kolarin. Siinä on vain sitten se ero, että Uno-mies lähtee kolari paikalta Monosen kyydissä kun taas Saab mies säästää kenties henkensä (oman ja kyydissäolijoiden).
Kyllä kun esim. 900:sen oven laittaa kiinni, niin se on kuin kassakaapin ovi..."klonks!" Saabissa on sen verran rautaa ympärillä, että jo painonsakin puolesta sen kuuluukin kuluttaa hieman peltiautoja enemmän. Ihan turvallisin mielin köytän aina lapseni turvaistuimiin Saabiin.
Joitakin asioita vaan ei voi mitata rahassa!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: 900i kakkosautoksi?
Pikkupyörittelyyn en kyllä ostais satkua kakkosautoksi - jos kulutuksella on merkitystä. Tuppaavat kuitenkin hörppäämään pikkupätkäajeluissa kohtuu paljon jos vertaa johonki pienempikoneiseen. Mutta ei se 2-litraseksi älyttömiä syö eikä sen enempää kuin muutkaan vastaavan paino- ja moottorikoon autot.
Maantiellähän nuo menee melko vähillä kunhan ovat kunnossa.
Ruostetta tosiaan on laidasta laitaan kuten ketjussa on tullut jo ilmi. Väittäisin silti että lähes jokaisesta saabista on vetoakseleiden läpivientien pellit lahona tai joskus korjattu.
Ainakin isäukon autosta lahosivat vaikka auto on ollut ikänsä suolattomilla lapin teillä. Myös konepellin takareunassa näkyy olevan ruostetta joka ei näy ulospäin. Ompahan vaan ruostunut sieltä peltien saumoista ja joskus tulee varmaan läpikin.
Vaihdelaatikko on pelittänyt puolen millin verran ja kakkonen on rutissut noin 300 tkm. Koneena i16.
Saabeissa on melko halvat vakuutukset kun vertaa moneen muuhun ikäkumppaniin. Ja ostohintahan on edullinen.
Itelleni ottaisin kyllä kakkosautoksi jos vaan vaimo antas luvan - eipä kyllä oo oikein tarvettakaan mutta kuitenkin..![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Maantiellähän nuo menee melko vähillä kunhan ovat kunnossa.
Ruostetta tosiaan on laidasta laitaan kuten ketjussa on tullut jo ilmi. Väittäisin silti että lähes jokaisesta saabista on vetoakseleiden läpivientien pellit lahona tai joskus korjattu.
Ainakin isäukon autosta lahosivat vaikka auto on ollut ikänsä suolattomilla lapin teillä. Myös konepellin takareunassa näkyy olevan ruostetta joka ei näy ulospäin. Ompahan vaan ruostunut sieltä peltien saumoista ja joskus tulee varmaan läpikin.
Vaihdelaatikko on pelittänyt puolen millin verran ja kakkonen on rutissut noin 300 tkm. Koneena i16.
Saabeissa on melko halvat vakuutukset kun vertaa moneen muuhun ikäkumppaniin. Ja ostohintahan on edullinen.
Itelleni ottaisin kyllä kakkosautoksi jos vaan vaimo antas luvan - eipä kyllä oo oikein tarvettakaan mutta kuitenkin..
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 900i kakkosautoksi?
Saab 900c vm. -88 myös täällä ykkösautona ja hyvin on matkat taittunu. Saab on lämmin ja turvallinen auto, tietenkin hyvien ajo ominaisuuksien lisäksi. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)