OG 900 V6:ko muka?!
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Toimiva linkki http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... lia%5D.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Nahkaratti? Siis kuten ao. kuvassa vai tuosta se ihan riktig-nahkaratti? Ja mikäli minulla on noista ohjaamoista käsitystä niin tuollainen näkymä oli jo 1992 mutta vain täyspaineturboissa (kuten kuvassa näkyy) ja tuli 1993 kaikkiin malleihin.Juha96 kirjoitti:1993-mallivuonna tuli Classic, jossa oli nahkaratti, mutta muuten ratit olivat samat kuin 1992 - esim. matalapaineturbossa oli kolmipuolainen muovinen. Ja 2-litran ruiskussa nelipuolainen.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Saman muotoinen kuin tuo kuvan muoviratti, mutta ratin kehä päällystetty nahalla ja ratin keskiössä se emaloidun näköinen peitelevy, kuten kai kaikissa '93 mallisissa.dimebak kirjoitti:Nahkaratti? Siis kuten ao. kuvassa vai tuosta se ihan riktig-nahkaratti? Ja mikäli minulla on noista ohjaamoista käsitystä niin tuollainen näkymä oli jo 1992 mutta vain täyspaineturboissa (kuten kuvassa näkyy) ja tuli 1993 kaikkiin malleihin.Juha96 kirjoitti:1993-mallivuonna tuli Classic, jossa oli nahkaratti
(Classicissahan oli nahkaa myös vaihdekepin nupissa ja palkeessa.)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Myös -92 2,1:ssä on samanlainen ratti ja kabiini muutenkin. Turbo-mittari toki puuttuu.dimebak kirjoitti:Nahkaratti? Siis kuten ao. kuvassa vai tuosta se ihan riktig-nahkaratti? Ja mikäli minulla on noista ohjaamoista käsitystä niin tuollainen näkymä oli jo 1992 mutta vain täyspaineturboissa (kuten kuvassa näkyy) ja tuli 1993 kaikkiin malleihin.Juha96 kirjoitti:1993-mallivuonna tuli Classic, jossa oli nahkaratti, mutta muuten ratit olivat samat kuin 1992 - esim. matalapaineturbossa oli kolmipuolainen muovinen. Ja 2-litran ruiskussa nelipuolainen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: OG 900 V6:ko muka?!
"Tietääkseni SAAB alkoi valmistaa V6 moottorilla varustettuja satkuja vasta NG:n myötä 1994? Miten on siis mahdollista, että joku on saanut laillisesti kyseisen ylisuuren moottorin tähän yksilöön asentaa?"
Onko kyseinen NG samaa mallisarjaa? Ymmärtääkseni teoriassa koneen saa rekisteröityä toiseen/toisesta samaan mallisarjaan kuuvuvasta yksilöstä jos sellasen sattuu jostain saamaan, korjatkaa jos olen väärässä. Mut toi kone tos näyttää ihan
normi 16v koneelta.
Onko kyseinen NG samaa mallisarjaa? Ymmärtääkseni teoriassa koneen saa rekisteröityä toiseen/toisesta samaan mallisarjaan kuuvuvasta yksilöstä jos sellasen sattuu jostain saamaan, korjatkaa jos olen väärässä. Mut toi kone tos näyttää ihan
normi 16v koneelta.
Re: OG 900 V6:ko muka?!
NG ei ole samaa mallisarjaa ja kone tosiaan on ihan normaali 2.0 16v suora neloskone.eikka kirjoitti: Onko kyseinen NG samaa mallisarjaa? Ymmärtääkseni teoriassa koneen saa rekisteröityä toiseen/toisesta samaan mallisarjaan kuuvuvasta yksilöstä jos sellasen sattuu jostain saamaan, korjatkaa jos olen väärässä. Mut toi kone tos näyttää ihan
normi 16v koneelta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Jahas. Muistan nähneeni yhden satkun jossa oli Classic-tarra lokasuojassa mutta ohjaamo oli samanlainen kuin minulla. Tämä yksilö jossa olen nähnyt sen oikean nahkaratin (ja vaihdekepin nupin ynnä palkeen) niin tässä ei ollut Classis-tarroja mutta vuosimalli oli 1993.Juha96 kirjoitti:Saman muotoinen kuin tuo kuvan muoviratti, mutta ratin kehä päällystetty nahalla ja ratin keskiössä se emaloidun näköinen peitelevy, kuten kai kaikissa '93 mallisissa.dimebak kirjoitti:Nahkaratti? Siis kuten ao. kuvassa vai tuosta se ihan riktig-nahkaratti? Ja mikäli minulla on noista ohjaamoista käsitystä niin tuollainen näkymä oli jo 1992 mutta vain täyspaineturboissa (kuten kuvassa näkyy) ja tuli 1993 kaikkiin malleihin.Juha96 kirjoitti:1993-mallivuonna tuli Classic, jossa oli nahkaratti
(Classicissahan oli nahkaa myös vaihdekepin nupissa ja palkeessa.)
Aina oppii uutta. Ja nätimmän näköinen tuo on. Toki siisti ja "porailematon" vanhan mallinenkin on hienoJuHem kirjoitti:Myös -92 2,1:ssä on samanlainen ratti ja kabiini muutenkin. Turbo-mittari toki puuttuu.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Olen kovasti yrittänyt löytää jostakin tuollaista nahkaista Classic-rattia, mutta mistään ei tunnu saavan. "Siniseltä tiskiltä se maksaa maltaita! Ei teillä kellään ois ylimääräistä?
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Itse yritin kerran yhdeltä autojobbarilta ostaa nahkaista rattia, vaihdekeppiä nahkaisella päällä ja palkeella (em. mainitsin jo tuon auton). Olisin laittanut omani siihen autoon ja ottanut ne siinä olleet itselle. Ulkonäöllisesti omani olivat paremman näköiset eli Nahkiss-hommiksi olisi mennyt. Kattelin, että kyllä ne olisi saanut kunnon aineella hyvän näköiseksi (joitain jälkiä olisi jäänyt näkyviin) mutta jobbari pisti melko kovan summan välirahaksi. Tein sitten oman ohjaamoa vielä nätimmäksi ja ostin rommarilta vielä paremman näköisen vaihdekepin nupin kuin mitä mulla oli.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Kyllä kai OGhen vois vaikka sovittaa vaikka Cadillac Eldoradon etuvetoisen V8-tekniikan,jos yritystä ja taitoa riittää.Tilasta ei varmaan tulisi konehuoneessa ongelmia.Samoin V6-koneisia etuvetolullia on maailma väärällään.Yksi kaverini aikanaan sovitteli Fiat 126:een Pontiac Fieron tuplaturbo-kutosta.Keskimoottorihan kävi Fiatiin vallan mainiosti kun poisti takapenkin
Varjopuoli tietysti on että tällaisilla teknisillä innovaatioilla ei ole mitään asiaa katsastuskonttorille tai tieliikenteeseen,mutta laite kumminkin toimi suljetulla radalla.

Varjopuoli tietysti on että tällaisilla teknisillä innovaatioilla ei ole mitään asiaa katsastuskonttorille tai tieliikenteeseen,mutta laite kumminkin toimi suljetulla radalla.
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Joo, ei tuo nelipuolainen jostain syystä oikein sytytä! Ihan hieno rattihan se sinansä on, mutta jotenkin tykkäisin kolpipuolaisesta enemmän - hieman sporttisempi. Pitänee yrittää löytää hyväkuntoinen (eli mahdollisemman vähän ajettu) ratti jostain romikselta. Kyllähän noita kolmipuolaisia on aikapaljon liikkeellä (vanhoja ja uudempia). Itse tykkään ehkä enemmän tuosta mallista mitä näkyy vuosimallin 92-93 satkuissa. Joissakin niistä on grippen-logo kaiverrettu keskiöön, kun toisissa taas värillinen merkki. Ehkä se värillinen olisi parempi?dimebak kirjoitti:Itse yritin kerran yhdeltä autojobbarilta ostaa nahkaista rattia, vaihdekeppiä nahkaisella päällä ja palkeella (em. mainitsin jo tuon auton). Olisin laittanut omani siihen autoon ja ottanut ne siinä olleet itselle. Ulkonäöllisesti omani olivat paremman näköiset eli Nahkiss-hommiksi olisi mennyt. Kattelin, että kyllä ne olisi saanut kunnon aineella hyvän näköiseksi (joitain jälkiä olisi jäänyt näkyviin) mutta jobbari pisti melko kovan summan välirahaksi. Tein sitten oman ohjaamoa vielä nätimmäksi ja ostin rommarilta vielä paremman näköisen vaihdekepin nupin kuin mitä mulla oli.
Jos jollain löytyy ylimääräinen (ja ERINOMAISEN hyväkuntoinen) niin saa laittaa YV:tä tulemaan. Tänks!


NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Tuo mustalla merkillä oleva on mun mielestä vähemmän sporttinen, sopii siis tuollaisen käyttöauton ruoriin.Jeltsin kirjoitti:Joo, ei tuo nelipuolainen jostain syystä oikein sytytä! Ihan hieno rattihan se sinansä on, mutta jotenkin tykkäisin kolpipuolaisesta enemmän - hieman sporttisempi. Pitänee yrittää löytää hyväkuntoinen (eli mahdollisemman vähän ajettu) ratti jostain romikselta. Kyllähän noita kolmipuolaisia on aikapaljon liikkeellä (vanhoja ja uudempia). Itse tykkään ehkä enemmän tuosta mallista mitä näkyy vuosimallin 92-93 satkuissa. Joissakin niistä on grippen-logo kaiverrettu keskiöön, kun toisissa taas värillinen merkki. Ehkä se värillinen olisi parempi?dimebak kirjoitti:Itse yritin kerran yhdeltä autojobbarilta ostaa nahkaista rattia, vaihdekeppiä nahkaisella päällä ja palkeella (em. mainitsin jo tuon auton). Olisin laittanut omani siihen autoon ja ottanut ne siinä olleet itselle. Ulkonäöllisesti omani olivat paremman näköiset eli Nahkiss-hommiksi olisi mennyt. Kattelin, että kyllä ne olisi saanut kunnon aineella hyvän näköiseksi (joitain jälkiä olisi jäänyt näkyviin) mutta jobbari pisti melko kovan summan välirahaksi. Tein sitten oman ohjaamoa vielä nätimmäksi ja ostin rommarilta vielä paremman näköisen vaihdekepin nupin kuin mitä mulla oli.
Jos jollain löytyy ylimääräinen (ja ERINOMAISEN hyväkuntoinen) niin saa laittaa YV:tä tulemaan. Tänks!
![]()
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Mitäs nuissa 1991-1993 2.0 ja 2.1 16v malleissa on kallistuksenvakaajia ollut?
Itsellä on ainakin tuossa -88 16v iivarissa vakaajat edessä ja takana.
Itsellä on ainakin tuossa -88 16v iivarissa vakaajat edessä ja takana.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: OG 900 V6:ko muka?!
Tarkoitat varmasti M1989? Veljen ex-Kuularuiskussa oli myös vajaajat, saman ikäinen i16V.Suabisti kirjoitti:Mitäs nuissa 1991-1993 2.0 ja 2.1 16v malleissa on kallistuksenvakaajia ollut?
Itsellä on ainakin tuossa -88 16v iivarissa vakaajat edessä ja takana.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001