Pääsee kyllä vähemmällä hommalla kun erillisen ahtomittarin letkuliitoksen tekee kojetaulun sisällä, varsinkin kun tuossa kasitappisessa riittää että ottaa kaiuttimen pois niin alkuperäisen ahtomittarin letku on siinä heti hollilla. Letku irti T-haara väliin ja jostain muualta pikku letkun pätkä haaran ja orkkismittarin väliin niin on helppo poistaakki.
Ässässä taisin vaan siirtää ylipainekytkimen letkun tarvikemittariin.
juu koelaudan sisään liitos.... pitää käydä tutkimas hytikkaliikkeen tarjontaa... minkäkokoinen orggis letku sinne orggis mittarille menee sisähalkaisija... auto 60km päässä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
3.4mm bensaletku oli turhan tiukkaa joten uskon, että se alipaineletku oli 4mm jota laitoin omaan turboon ja ku Saabista on kyse niin ei varmasti ole t8:ssa ja t16:ssa eroja. Tosin vedin sen vain konehuoneesta ylipainekatkaisijalle uusiksi, kun kojelaudan sisällä olevat oli priimakuntoiset.
Muut konehuoneen pienet alipaineletkut olen vetänyt 3.4mm bensaletkulla. Itaraa asentaa mutta on jäykempää kuin perusalipaineletku.
nyt niin tyhmä kysymys ku vaan olla voi....mitä pitää purkaa et saa 8tappisen ilmansuodattimen vaihdettua....pitääkö nuo ruiskuputket repiä irti? en ees uskalla ETSI nappulaa käyttää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:nyt niin tyhmä kysymys ku vaan olla voi....mitä pitää purkaa et saa 8tappisen ilmansuodattimen vaihdettua....pitääkö nuo ruiskuputket repiä irti? en ees uskalla ETSI nappulaa käyttää
Kolme ruuvii vaan siitä kannesta auki ja suodatin pois, helppoo kun mikä.
Etsi-nappulalla sitten löytyy hyvii vinkkei miten korjata putkia jos sattuivat oleen kovettuneita.
Jos haluu ottaa varman päälle niin sitten kannattaa irroittaa suuttimet imusarjasta ja nostaa koko paketti.
Toi on yleensä sellane ettei kannata ruveta tekeen jos on vain vähä aikaa tai ainut kulkupeli -> yleensä ostetuissa ropposissa suodattimia ei oo vaihdettu pitkiin aikoihin.
EDIT: Tietty se kaasuläpälle menevä kumitötsä on hyvä ottaa pois tieltä.
Viimeksi muokannut tetammi, Su Huhti 13, 2008 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nalleolut kirjoitti:nyt niin tyhmä kysymys ku vaan olla voi....mitä pitää purkaa et saa 8tappisen ilmansuodattimen vaihdettua....pitääkö nuo ruiskuputket repiä irti? en ees uskalla ETSI nappulaa käyttää
Kolme ruuvii vaan siitä kannesta auki ja suodatin pois, helppoo kun mikä.
Etsi-nappulalla sitten löytyy hyvii vinkkei miten korjata putkia jos sattuivat oleen kovettuneita.
Jos haluu ottaa varman päälle niin sitten kannattaa irroittaa suuttimet imusarjasta ja nostaa koko paketti.
Toi on yleensä sellane ettei kannata ruveta tekeen jos on vain vähä aikaa tai ainut kulkupeli -> yleensä ostetuissa ropposissa suodattimia ei oo vaihdettu pitkiin aikoihin.
3 ruuvia....miten mie olin katsovinaan et siin ois enemmän....juu suodatin on vaihdettu reilu vuosi sitten mut ajattelin vaihtaa sen + muut normi jutskat et saa kesän ajaa huolettomasti....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:nyt niin tyhmä kysymys ku vaan olla voi....mitä pitää purkaa et saa 8tappisen ilmansuodattimen vaihdettua....pitääkö nuo ruiskuputket repiä irti? en ees uskalla ETSI nappulaa käyttää
höhö, mullaki oli sama ongelma, mutta apropoo ku olin purkanu sieltä vähän vaikka ja mitä ja tuskailisin että miten saan nätisti tempastua vanhan pois niin tuloo kaveri ja sanoo jotta "annappa ko mää katon". Kohta lenti viltteri kaaressa ulos ja uutta meni tilalle. Että tämmöstä. Melko kummallinen oli kyllä vaihtaa tuoki osa...
Ps. sytytystulppien kierteissä oli kummallista kankeutta ku niitä tulppia irrottelin ni sieltähän löyty TERVAA! Minkä ihimeen takia, onko tuo joku vanha automiesten kikka, vähän niinku sahanpurua perämurikan sisään?!!
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Olisiko joku käynyt Biltemasta tervasuihkeen 36-4518, hintaan 5.90 ja kykenemättä hillitsemään himoaan,suihkuttanut sitä myös sytytystulppien kierteisiin.
Juu tervaa käytetään ettei kierteet jämähdä jumiin esim pyöränmuttereissa, mutta joku älykkö päättänyt laittaa tulpankierteisiinkin.
Varmaan sama kaveri joka oli laittanut loctiten punaista lukitetta edesmenneen volvon kannenpultteihin...pysyi kyllä kiinni
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Ei se nyt mikään niin amerikan temppu ole sitä putsaria vaihtaa. Otat vaan suutinputket ja suuttimet irti imusarjasta ja nostat suuttimet kaikkine putkineen pois edestä. Lievästi se ekalla kerralla jännittää, mutta kyllä se onnistuu. Eka kertahan nyt jännittää aina
Sitten vaan määräjakaja irti siitä putsarin pöntöstä ja vaihdat suodattimen. Muita putkia ei tarvii määräjakajasta irroitella.
Suutinputkia availlessa kun on malttia mukana niin ei satu vahinkoa..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
jep juu .... isompaa murhetta tuottaa pakoputken kohtalo...kohtuu rapea...
luulis porukoilla olevan alkuputkia tallinurkissa ku ovat siirtyneet isompien putkien saralle....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659