og900 asiaa
Re: og900 asiaa
Onko autossa vakionopeudensäädin? Jos on toimiiko se? Muistaakseni se ottaa nopeustiedon mittarin takana olevasta liittimestä.
Re: og900 asiaa
Joo tässä mun autossa ei ole vakkaria, sekö onkin siis siihen liittyvä?
Täällä puhuttiin että ruisku ottaa nopeustiedon itselleen sitä kautta ja että tyhjäkäyntimoottori ei toimi oikein tuon liittimen ollessa irti.
Mulla tuntuu kuitenkin tuo toimivan nyt aivan niinkuin ennenkin vaikka liitin ei ole kiinni missään
Täällä puhuttiin että ruisku ottaa nopeustiedon itselleen sitä kautta ja että tyhjäkäyntimoottori ei toimi oikein tuon liittimen ollessa irti.
Mulla tuntuu kuitenkin tuo toimivan nyt aivan niinkuin ennenkin vaikka liitin ei ole kiinni missään
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Laitanpa omat kysymykseni tähän samaan ketjuun kun en viitsi uutta ketjua avata.
Olisi tarkoitus käydä vilkaisemassa tätä autoa. Saabeista ei ole sen kummempaa kokemusta, mitä nyt joskus kauan aikaa sitten semmoinen on isällä ollut.
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun tuota menee ihmettelemään? Jakopää on vissiin hihnalla, millainen vaihtoväli niissä on?
Kaikki muutkin neuvot ovat enemmän kuin erittäin tervetulleita.
Olisi tarkoitus käydä vilkaisemassa tätä autoa. Saabeista ei ole sen kummempaa kokemusta, mitä nyt joskus kauan aikaa sitten semmoinen on isällä ollut.
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun tuota menee ihmettelemään? Jakopää on vissiin hihnalla, millainen vaihtoväli niissä on?
Kaikki muutkin neuvot ovat enemmän kuin erittäin tervetulleita.
Re: og900 asiaa
Saabin koneissa jakopää on aina ketjulla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Asia selvä. Yritin pikaisesti googlettaa tuota asiaa ennen kysymyksen laittoa, mutta ei silmiin tullut sopivaa linkkiä mistä asia olisi selvinnyt.99 GL kirjoitti:Saabin koneissa jakopää on aina ketjulla
Onkos vaihtoväli sitten 100tkm, eli sama mikä volkkarin vr6-koneessa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
en kehtais huudella...hahahahTee5 kirjoitti:Asia selvä. Yritin pikaisesti googlettaa tuota asiaa ennen kysymyksen laittoa, mutta ei silmiin tullut sopivaa linkkiä mistä asia olisi selvinnyt.99 GL kirjoitti:Saabin koneissa jakopää on aina ketjulla
Onkos vaihtoväli sitten 100tkm, eli sama mikä volkkarin vr6-koneessa?
350tkm ei ole matka eikä mikään saabin ketjukoneelle ilman vaihtoa eli ei puhuta saksan seisojista................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
no en nyt ihan niin iloinen olisin-kyllä OG-satkuissakin se ketju joskus on vaihtotarpeessa jopa pikkuisen yli 200 000 km matkassa. Mutta verrattuna
uusimpiin, vaikka 9-5 Saappaisiin, tuo OG on aika huoleton auto.
Nuo uudemmat ovat sitten yhtä masentavia ketjujen osalta, kuin saksalaiset
uusimpiin, vaikka 9-5 Saappaisiin, tuo OG on aika huoleton auto.
Nuo uudemmat ovat sitten yhtä masentavia ketjujen osalta, kuin saksalaiset
Re: og900 asiaa
Mulla ei ole yhteenkään saabiin ollut vaihdettu ketjua ja tonnareilla oli lähes 500tkm, ng:llä 360tkm, nykyisellä og:llä 367tkm, edellisillä og:llä noin 330tkm takana kun vaihdoin autot pois.
Ketjun vaihto sitten jos jostain syystä alkaa kolisemaan ja sen kyllä kuulee tai jos tekee konerempan ja haluaa vaihtaa samalla kertaa uudet hilut jakopäähän.
Kato vuotaako miten pahasti öljyä tai nesteitä mistään, ovien alalaidat, pyöränkaaret, takakontin pohja, takaluukun reunat ja vetarintunneleitten kunto. Liikkeen puheisiin en täysin luottaisi. Toimiiko tehostin kunnolla, moottori ei kilistä ja käy tasaisesti, ja kaikki sähkölaitteet toimivat kuten keskuslukko, ikkunat, vakionopeudensäädin, ajovalonpesurit, laatikon ja kytkimen toiminta napakkaa eikä äännä jne.
Ja turbomiehet neuvokoon koneen ja ruiskun osalta tarkemmin.
Ketjun vaihto sitten jos jostain syystä alkaa kolisemaan ja sen kyllä kuulee tai jos tekee konerempan ja haluaa vaihtaa samalla kertaa uudet hilut jakopäähän.
Kato vuotaako miten pahasti öljyä tai nesteitä mistään, ovien alalaidat, pyöränkaaret, takakontin pohja, takaluukun reunat ja vetarintunneleitten kunto. Liikkeen puheisiin en täysin luottaisi. Toimiiko tehostin kunnolla, moottori ei kilistä ja käy tasaisesti, ja kaikki sähkölaitteet toimivat kuten keskuslukko, ikkunat, vakionopeudensäädin, ajovalonpesurit, laatikon ja kytkimen toiminta napakkaa eikä äännä jne.
Ja turbomiehet neuvokoon koneen ja ruiskun osalta tarkemmin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: og900 asiaa
Tässä on aika kattava lista mitä kannattaa tarkistaa
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... teita.html
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... teita.html
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Tämä on mulle uusi tieto.Ainakin mitä olen muilta kuullut niin lucas tarvitsee sen nopeustiedon.99 GL kirjoitti:Tänään ajelin kymmenen kilometrin lenkin, ja auto toimii normaalisti vaikka nopeusmittarissa ei sitä ruiskulle tulevaa liitintä olekkaan kiinni
Pistelehän raporttia kehiin kun olet saanut ajettua enemmän.
Re: og900 asiaa
Kyllä Lucas ruiskulla oleva auto toimii ilman nopeustietoa, mutta tyhjäkäyntimoottori ei toimi silloin ollenkaan.tomaatti kirjoitti:Tämä on mulle uusi tieto.Ainakin mitä olen muilta kuullut niin lucas tarvitsee sen nopeustiedon.99 GL kirjoitti:Tänään ajelin kymmenen kilometrin lenkin, ja auto toimii normaalisti vaikka nopeusmittarissa ei sitä ruiskulle tulevaa liitintä olekkaan kiinni
Pistelehän raporttia kehiin kun olet saanut ajettua enemmän.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: og900 asiaa
miten sen pitäisi sitten ilmetä? Itse en ajossa huomannut mitään normaalista poikkeavaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
kylmänä ei käy korotettua tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti lämpöisenä ei pysy tasaisena.
jos on ilmastointi niin ilmastointi päällä tyhjäkäynti tipuu todella alas.
jos on ilmastointi niin ilmastointi päällä tyhjäkäynti tipuu todella alas.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 asiaa
hmm.. en kyllä huomannut että tyhjäkäynti olisi jotenkin muuttunut.
Mitens sitten jos laittaa tämmösen moottorin esim. ysiysiin, miten silloin tuo viesti tyhjäkäyntimoottorille hoidetaan?
e: Kävin äsken hieman ajelulla, 40km sisältäen moottoritietä, keskusta-ajoa ja kehätietä ja täyskaasukiihdytyksiä, auto toimii normaalisti.
Taidan siis jättää ainakin toistaiseksi tuon liittimen irti ja palailla myöhemmin asiaan.
Mitens sitten jos laittaa tämmösen moottorin esim. ysiysiin, miten silloin tuo viesti tyhjäkäyntimoottorille hoidetaan?
e: Kävin äsken hieman ajelulla, 40km sisältäen moottoritietä, keskusta-ajoa ja kehätietä ja täyskaasukiihdytyksiä, auto toimii normaalisti.
Taidan siis jättää ainakin toistaiseksi tuon liittimen irti ja palailla myöhemmin asiaan.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
siinä tapauksessa kannattaa varmaan laittaa lh:la oleva ruisku tai vaikka lisäilmaluisti tyhjäkäyntimoottorin tilalle. mutta kaikkihan on mahdollista laittaa mihin vaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918