Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lucaf kirjoitti:tuo punainen 79 turbo oli muuten näytillä WST tapahtumassa 2007. On tuplatakavaloilla.
Arvasin kyllä tämän koska autosta ei ole takaapäinkuvia.Sehän pitäisi olla yksillä valoilla,ts luukussa niitä ei ole.Kahtoitko Luca muuten pakoputkenpäätä?Näissä -79 malleissa pitää olla pyöreä myös turboissa eikä litteä kuten myöhemmissä.Meniköhän vuosimalliraja -83,ei jaksa tarkistaa.

Itse -79 satkun omistamana ehkä pistän liikaakin silmää noihin pikkuasioihin,kuvista päätellen on kuitenkin ihan hieno peli.
Olen muuten tehnyt kattavan listan -79 ja uudempien eroista ihan paperille kuulakärkikynällä.
Voin kertoa että noita eroja on aika paljon kun ruvetaan pilkkuja nusssimaan.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Kyllä ei tämä poika ota talteen sitä tarjottua -80 mallin satkua... Oli nimittäin korityötä edessä jos meinais kelvollisen saada... :(
Kiitos Lucalle kun tsekkasi auton perusteellisesti. :P
Kyseinen auto netissä myynnissä ja hinta 650e. Joka haluaa pelastaa ja tehdä töitä, sille onnen omiaan :lol:
Päältäpäin kuvissa nätti.... :cry:

Haku jatkuu ja kohteena 99/90 :wink:
bimka
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 20:18
Paikkakunta: Tampere

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja bimka »

Ei niitä paljoa ainakaan nettiautossa yms ole myynnissä. Itse ajattelin pelastaa
900 :saab: -79 gls combi coupen. seisonut mulla navetan vintillä n 15 vuotta. vieressä seisoo uudempikoneinen -81 900 :saab: viidellä ovella ja tuplakaasareilla, sen voisin myydäkin ellen saa sitä sitten varaosia rojektiin. -79 on mulla siitä hyvä että se on ennen "seisotusta" maalattu ja pellitetty eli pinnastaan yhä kuin uusi. tekniikka voi ollakin jo toinen juttu. haaveissa vain... on joskus museoida kaunotar.

muuten joudun kulkemaan golfilla -98 ja jammu drag starilla -97
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

En halua lydö puita raitaisiin mutta nuo -79-80 mallit ovat uskomattoman mätiä monessa tapauksessa..Ellet sitten löyda autoa joka on sisällä ollut uudesta asti ja Massattu hyvin sen alkuperäisen massaksen lisäksi-

Voin kertoa että omaa hitsattiin yli puoli vuotta ja kaveri tekee noita sentään ammattikseen.
Viimeksi muokannut tomaatti, To Heinä 10, 2008 12:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja jara »

Eikös noiden vuosien 78-80 ( noin suurinpiirtein ) pelti oli jotain kierrätyspelti paskaa Etelä-Amerikasta? Lama-aikoja kun elettiin ja saapilla meni huonommin....
Voi olla aivan metsässä tuon tiedon kanssa...

Mutta lahoja noi vanhat on.... :|
MHa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja MHa »

Mulla on toi 1980 turbo työn alla ja syksyn/alku talven aikaan tuli hitsattua takapäätä n.160tuntia. Vielä on muutama pikkukohta tekemättä ja varapyörän kotelo. Takapään osalle tulee varmaan n. 180tuntia koritöitä sitten pääsen pohjan ja etupään kimppuun.

Noissa vanhoissa on tuo takapää se ehdottomasti pahin, varapyörän kotelon seutu on aika ihmeellinen paikka siellä on mukavia koloja mihin ruoste pääsee pesimään. Moni 79-80 satku näyttää päälle päin tosi hyvältä, mutta perä onkin sitten lopulta ihan laho.

Etupäässä taas vetoakselin tunneli on yleensä ihan priima jos on tehostaja. Pumpulta vuotanut sen verran öljyä sinne että ei ole lahoa, jos jotain hyvää oikein hakemalla hakee.

Kivahan niitä on hitsailla kun ottaa harrastuksen kannalta homman ja pitää välillä taukoa.

t:MHa
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Montako B-koneista satkua enää liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jcarlson kirjoitti:Joo tosiaan konepellin toinen tuuletusaukko puuttuu..
Kyllä mun silmissä näyttäis kuitenkin olevan oikea konepelti tuossa, vaikka vähän huonosti näkyykin.
Vastaa Viestiin