Ei se viallinen kannentiiviste välttämättä suuresti oireile. Ihmettelin satkussa nesteen katoamista. Myös liiallinen paine järjestelmässä, sekä pakokaasun outo haju herätti huomion.
Pikatesti tänään pakokaasuanalysaattorilla paisuntasäiliöstä vahvisti epäilyt: Kannentiiviste vuotaa.
Paikallisesta varaosakaupasta Elring-pahvi mukaan ja joulun välipäivinä alkaa muutaman tunnin puuhastelu tallissa
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Ja jos kansi halki niin löytyy 2 kpl heti mutta en usko koska 16 vee kone.
Käytä kumminki kansi plaanauksessa koska liekkirenkaat painaa kolot kanteen ja saat syöpymät ym. samalla pois tiivistepinnoilta ja näin varmistuu paras remonttitulos / kestoikä uudelle tiivisteelle.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kuuden tunnin askartelu oli tuon kansipahvin vaihtamisessa. Kaikki pultit/mutterit lähtivät kohtuudella irti. Sylinterit moitteettomat, kansi myös. Tiiviste vuoti 3 ja 4 sylinteriin. Samalla tuli uusittua tietysti imu- ja pakosarjan tiivisteet.
EGR katosi yllättäen johonkin
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD