900i 2.1 16V

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kyllä kaikenmaailman röpötykset kat-autossa kannattaa ottaa vakavasti, katti ei välttämättä tykkää loputtomiin - ja se maksaa. Tuskin on kiinni mistään tulpan johdoista yms. Toi suutin juttu ehkä todennäköisempi.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Noh,kannatanee kuitenkin aloittaa niistä sytkä osista,on senverran halpoja ja kuitenkin kulutustavaraa joten voi pistää huollon piikkiin.
Sitten voi käydä korjaamaan. :wink:

Kyllä nuo kylmäongelmat yleensä on syttypuolen juttuja.
Lanius
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 18:10
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja Lanius »

Ko. auton suuttimista puheenollen, onko tietoo paljonko nuitten 2.1 sinisten suuttimien virtaus on? Ja millasella pulssisuhteella niitä tuo ruutta maksimissaan käyttää...
S. Niittumaa

99 T8
Kobe85
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 17:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja Kobe85 »

Jatketaanpa tähän topiciin, ku kyse vähän samasta asiasta. Eli olen vaihtamassa tulpat, johdot, jakajankannen ja pyörijän 2,1 l- satkuun. Motonetistä olisin hakemassa osia, mutta tälläistä johtosarjaa tarjottiin sieltä:

Sytytysjohtosarja SAAB 900-16V 900 2.0-16V ->93 27.50 €. osa nro 11-2100

Osaako joku kertoa käykö tämä myös 2,1 litraseen.

Autoni on siis og900- vm 92 ja 2,1i
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Kobe85 kirjoitti:Jatketaanpa tähän topiciin, ku kyse vähän samasta asiasta. Eli olen vaihtamassa tulpat, johdot, jakajankannen ja pyörijän 2,1 l- satkuun. Motonetistä olisin hakemassa osia, mutta tälläistä johtosarjaa tarjottiin sieltä:

Sytytysjohtosarja SAAB 900-16V 900 2.0-16V ->93 27.50 €. osa nro 11-2100

Osaako joku kertoa käykö tämä myös 2,1 litraseen.

Autoni on siis og900- vm 92 ja 2,1i
Kyllä ne sopii, samoja ovat molemmissa moottoreissa. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Kobe85
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 17:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja Kobe85 »

Kiitoksia avusta. Nopeesti tuli vastaukset. Ja eiku aamua odottamaan, että pääsee huoltopuuhiin :D
jalka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Maalis 08, 2008 13:15

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja jalka »

Jatketaanpa tähän topicciin.
Autona tuo 2.1 litranen vm.92, jossa vaivana vaeltava tyhjäkäynti. Kun auton starttaa,riippumatta onko kylmä tai lämmin, kierrokset on siinä 1100-2000. Ajaessa voi ottaa jalan pois kaasulta,ja auto rullaa eteen kierrosten ollessa siinä 2000 paikkeilla.Se hämmästyttää,kun tulen risteykseen,ja auton pysähtyessä kokonaan,kierrokset laskevat 800-1100. Tuolla autolla tuntuu myös olevan oma mieli,kun välillä tätä vikaa ei ole millään tavoin,eli auto pelaa aivan normaalisti.
Ensimmäinen viesti muuten,jonka tänne kirjoitan.
Saab 900i16 2,1 -92
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja ajn »

Sytkäosia vaihdellessa kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako heti ne aidot boschilaiset/bougicordit vai tappeleeko ensin joidenkin muiden kanssa... :roll: :D
-------------------------8<----------->8--------
#1395
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

ajn kirjoitti:Sytkäosia vaihdellessa kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako heti ne aidot boschilaiset/bougicordit vai tappeleeko ensin joidenkin muiden kanssa... :roll: :D
joo, samaa mieltä. Bougit eivät ole niin paljoa kalliimmat piuhat, etteikö niitä kannattaisi heti kerralla ostaa.. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
jalka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Maalis 08, 2008 13:15

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja jalka »

Bougicordin johdot autossa on,ja jakajan kansi ja pyörijä on jo vaihdettu,eikä vaikuttanut noihin oireisiin.Maadotukset katsottu myös,niistä kohdin kun tiesin niitä olevan. Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Kaasuläppä(kotelo?säädin?)?
Saab 900i16 2,1 -92
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko tyhjäkäyntimoottori kuinka likainen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jalka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Maalis 08, 2008 13:15

Re: 900i 2.1 16V

Viesti Kirjoittaja jalka »

Putsasinpas tuota,mustaa paskaahan sieltä valui,kun tuolla crc brakecleanerillä tms suihkin sinne.Nyt vaikutti pelaavan niinkuin pitääkin, katsotaan vielä mitä se veijari huomenaamulla sanoo.. Mutta kiitos vinkistä.
Saab 900i16 2,1 -92
Vastaa Viestiin