900i 2.1 16V
Re: 900i 2.1 16V
Kyllä kaikenmaailman röpötykset kat-autossa kannattaa ottaa vakavasti, katti ei välttämättä tykkää loputtomiin - ja se maksaa. Tuskin on kiinni mistään tulpan johdoista yms. Toi suutin juttu ehkä todennäköisempi.
Re: 900i 2.1 16V
Noh,kannatanee kuitenkin aloittaa niistä sytkä osista,on senverran halpoja ja kuitenkin kulutustavaraa joten voi pistää huollon piikkiin.
Sitten voi käydä korjaamaan.
Kyllä nuo kylmäongelmat yleensä on syttypuolen juttuja.
Sitten voi käydä korjaamaan.

Kyllä nuo kylmäongelmat yleensä on syttypuolen juttuja.
Re: 900i 2.1 16V
Ko. auton suuttimista puheenollen, onko tietoo paljonko nuitten 2.1 sinisten suuttimien virtaus on? Ja millasella pulssisuhteella niitä tuo ruutta maksimissaan käyttää...
S. Niittumaa
99 T8
99 T8
Re: 900i 2.1 16V
Jatketaanpa tähän topiciin, ku kyse vähän samasta asiasta. Eli olen vaihtamassa tulpat, johdot, jakajankannen ja pyörijän 2,1 l- satkuun. Motonetistä olisin hakemassa osia, mutta tälläistä johtosarjaa tarjottiin sieltä:
Sytytysjohtosarja SAAB 900-16V 900 2.0-16V ->93 27.50 €. osa nro 11-2100
Osaako joku kertoa käykö tämä myös 2,1 litraseen.
Autoni on siis og900- vm 92 ja 2,1i
Sytytysjohtosarja SAAB 900-16V 900 2.0-16V ->93 27.50 €. osa nro 11-2100
Osaako joku kertoa käykö tämä myös 2,1 litraseen.
Autoni on siis og900- vm 92 ja 2,1i
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900i 2.1 16V
Kyllä ne sopii, samoja ovat molemmissa moottoreissa.Kobe85 kirjoitti:Jatketaanpa tähän topiciin, ku kyse vähän samasta asiasta. Eli olen vaihtamassa tulpat, johdot, jakajankannen ja pyörijän 2,1 l- satkuun. Motonetistä olisin hakemassa osia, mutta tälläistä johtosarjaa tarjottiin sieltä:
Sytytysjohtosarja SAAB 900-16V 900 2.0-16V ->93 27.50 €. osa nro 11-2100
Osaako joku kertoa käykö tämä myös 2,1 litraseen.
Autoni on siis og900- vm 92 ja 2,1i

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900i 2.1 16V
Kiitoksia avusta. Nopeesti tuli vastaukset. Ja eiku aamua odottamaan, että pääsee huoltopuuhiin 

Re: 900i 2.1 16V
Jatketaanpa tähän topicciin.
Autona tuo 2.1 litranen vm.92, jossa vaivana vaeltava tyhjäkäynti. Kun auton starttaa,riippumatta onko kylmä tai lämmin, kierrokset on siinä 1100-2000. Ajaessa voi ottaa jalan pois kaasulta,ja auto rullaa eteen kierrosten ollessa siinä 2000 paikkeilla.Se hämmästyttää,kun tulen risteykseen,ja auton pysähtyessä kokonaan,kierrokset laskevat 800-1100. Tuolla autolla tuntuu myös olevan oma mieli,kun välillä tätä vikaa ei ole millään tavoin,eli auto pelaa aivan normaalisti.
Ensimmäinen viesti muuten,jonka tänne kirjoitan.
Autona tuo 2.1 litranen vm.92, jossa vaivana vaeltava tyhjäkäynti. Kun auton starttaa,riippumatta onko kylmä tai lämmin, kierrokset on siinä 1100-2000. Ajaessa voi ottaa jalan pois kaasulta,ja auto rullaa eteen kierrosten ollessa siinä 2000 paikkeilla.Se hämmästyttää,kun tulen risteykseen,ja auton pysähtyessä kokonaan,kierrokset laskevat 800-1100. Tuolla autolla tuntuu myös olevan oma mieli,kun välillä tätä vikaa ei ole millään tavoin,eli auto pelaa aivan normaalisti.
Ensimmäinen viesti muuten,jonka tänne kirjoitan.
Saab 900i16 2,1 -92
Re: 900i 2.1 16V
Sytkäosia vaihdellessa kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako heti ne aidot boschilaiset/bougicordit vai tappeleeko ensin joidenkin muiden kanssa...



-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: 900i 2.1 16V
joo, samaa mieltä. Bougit eivät ole niin paljoa kalliimmat piuhat, etteikö niitä kannattaisi heti kerralla ostaa..ajn kirjoitti:Sytkäosia vaihdellessa kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako heti ne aidot boschilaiset/bougicordit vai tappeleeko ensin joidenkin muiden kanssa...![]()

-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: 900i 2.1 16V
Bougicordin johdot autossa on,ja jakajan kansi ja pyörijä on jo vaihdettu,eikä vaikuttanut noihin oireisiin.Maadotukset katsottu myös,niistä kohdin kun tiesin niitä olevan. Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Kaasuläppä(kotelo?säädin?)?
Saab 900i16 2,1 -92
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i 2.1 16V
onko tyhjäkäyntimoottori kuinka likainen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i 2.1 16V
Putsasinpas tuota,mustaa paskaahan sieltä valui,kun tuolla crc brakecleanerillä tms suihkin sinne.Nyt vaikutti pelaavan niinkuin pitääkin, katsotaan vielä mitä se veijari huomenaamulla sanoo.. Mutta kiitos vinkistä.
Saab 900i16 2,1 -92