Missä asennossa ryyppy tuolloin on, ts. miten käytät ryyppyä?TimoY kirjoitti:vieläkin päsäyttelee imusarjaan kylmänä, kun polkaisee kaasua vähän reippaammin
99:n seosongelma
Re: 99:n seosongelma
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 99:n seosongelma
Katoppa ettei kaasarin kalvo ole venynyt liikaa.
Re: 99:n seosongelma
Ja vaimentimessa on atf:ää.hatami kirjoitti:Katoppa ettei kaasarin kalvo ole venynyt liikaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 99:n seosongelma
Kalvo vasta vaihdettu. Öljy OK (mutta kuten aiemmin mainitsin tästä viimeisimmästä kaasuttimesta sitä vähän katoaa).
Nyt tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen ei vaadi enää niin paljon ryypyn repimistä kuin aiemmin mutta silti imu ei ole kuin ennen, vaan vaatii "imuttamista" varsin pitkään, muuten ei tehoja. Ja jos pikkuisenkin turhan aikaisin vähentää imua, niin alkaa päsähtely ja nykiminen tasaisessa ajossakin. Vastaavaa en ole havainnut 4:ssä aiemmin omistamassani saabissa vaan niissä on voinut pienentää ryyppyä varsin nopeasti (kohtuudella tietenkin), kun kone on alkanut lämpenemään, ilman mitään tuollaisia köhimisiä.
Huomenna vaihdetaan vielä konkka.
Nyt tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen ei vaadi enää niin paljon ryypyn repimistä kuin aiemmin mutta silti imu ei ole kuin ennen, vaan vaatii "imuttamista" varsin pitkään, muuten ei tehoja. Ja jos pikkuisenkin turhan aikaisin vähentää imua, niin alkaa päsähtely ja nykiminen tasaisessa ajossakin. Vastaavaa en ole havainnut 4:ssä aiemmin omistamassani saabissa vaan niissä on voinut pienentää ryyppyä varsin nopeasti (kohtuudella tietenkin), kun kone on alkanut lämpenemään, ilman mitään tuollaisia köhimisiä.
Huomenna vaihdetaan vielä konkka.
Re: 99:n seosongelma
Taitaa olla pikkasen seos laihalla, kun nykii ja pätkii.
Re: 99:n seosongelma
Konkan vaihdon jälkeen seoksen säätöön, CO-arvo sinne 2.5 tuntumaan (<== mun mielestä sopiva arvo).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 99:n seosongelma
Jep, jep, sehän se on ongelmana, että seoksen säätö ei onnistu kunnolla vaan tuntuu olevan liian laihalla, vaikka neulan asennon mukaan pitäisi aivan varmasti saada liikaakin bensaa.
Haen tänään vielä uuden konkan ja sen jälkeen seosmittari pakoputkeen ja katsotaan miten käy. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen seosta kärsi kääntää normaalia kohti ihan reilusti (en käyttänyt mittaria)mutta silti siinä on vielä jotain outoa
2,5 on varsin hyvä. Ennen näitä ongelmia (edellinen katsastus) oli autokerhon mittarin mukaan siellä 2-3, jos oikein muistan => polttoaineen kulutus seka-ajossa noin 9 l/100km. Nyt on vienyt pahimmillaan 12 l/100km
Haen tänään vielä uuden konkan ja sen jälkeen seosmittari pakoputkeen ja katsotaan miten käy. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen seosta kärsi kääntää normaalia kohti ihan reilusti (en käyttänyt mittaria)mutta silti siinä on vielä jotain outoa

2,5 on varsin hyvä. Ennen näitä ongelmia (edellinen katsastus) oli autokerhon mittarin mukaan siellä 2-3, jos oikein muistan => polttoaineen kulutus seka-ajossa noin 9 l/100km. Nyt on vienyt pahimmillaan 12 l/100km

Re: 99:n seosongelma
Missäs muuten tuo tupliksen polttoainesuodatin sijaitsee? Korjausoppaassa ei nävy einkä aikaisemmin olevaihtanut. Polttoainepumpussa ainakin on suodatin mutta ilmeisesti myös jossain muualla auton takapäässä? Motonetista sain myyjäsedältä sellaisen mopon filsan näköisen kätöseenpöppö kirjoitti:Paukkuva ja tehoton 82:nen korjaantui kondensaattorin vaihdolla.Ennen sitä vaihtui kaasari,tulpat,puola,kärjet,tulpanjohdot,virranjakajankansi ja pyörrin,polttoainesuodatin,ilmasuodatin,polttoineenlisäainistus,karstanpoisto ja kaikki tämähän oli turhaa.Siis kondensaattori,minun tapauksessani.

-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24612
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99:n seosongelma
jep juurikin noin.
alkuperäisessä pumpussa on suodatin.
mopo filsu letku poikki ja klemmareilla asennus.
alkuperäisessä pumpussa on suodatin.
mopo filsu letku poikki ja klemmareilla asennus.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659