ng900aero kirjoitti:
Virheetön, ja vähänajettu cabbe-sellainenkaan ei kelpaisi vaihdossa, kun on niin huonolaatuinen, ja kamala OG-satkuun verrattuna?
900S on talviautoni ja en näe mielekkääksi hankkia cabbea talvikäyttöön. Jos ja kun joskus hankin cabben, se on ehdottomasti OG900.
Ei tosiaan kannata vängätä enempää, mutta ihmettelen silti miten saa muutamaan uretaanipuslaan, paksumpaan takakallistuksenvakaajaan, uusiin jousiin, ja iskareihin menemään 2000e, ehkä 500e olisi lähempänä totuutta kuitenkin?
Tulee taas sellaista skeidaa, että ihan pakko on vielä jatkaa vänkäämistä... Kunnolliset iskarit, kuten Koni tai Bilstein, on se tärkein juttu ja eipä taida 500 eurolla saada edes niitä. Madallusjouset parisataa ja puslahommia voi katsella vaikka tuolta:
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml Clampin asentaminen edellyttää NG:ssä raidetangon vaihtoa. Em. palikat eivät myöskään mene itsestään paikalleen, eivätkä kaikki saa niitä omin pikku kätösin asennettua, jolloin asennuksesta tulee helposti vähintään tonni lisää...
Ja ihan samanlaiset summat pitää sitten sijoittaa mm. og9-3:n alustaan, ja myös 9-5:een, jne, taitaa tuo NG9-3 olla ensimmäinen alustaltaan jollain tavalla "valmis" Saab?
OG9-3 vaatii myös alustapäivityksen, mutta 9-5 vakioalusta on jo ihan eri tasolla ajettavuuden suhteen. NG:n ja vanhemman 9-3:n alustan suurin ongelma on vetelyys. Auton kori kallistelee, huojuu ja kiikkuu isoissa heitoissa hervottomasti. Silti se on yhtäaikaa pintakova epätasaisella pinnalla. Myös puoltaminen ja sivutuuliherkkyys on valitettavan yleistä. Takaiskarit hajoavat herkästi (kuten kaikissa GM-Saabeissa). NG:ssä on myös yleistä etujousten katkeaminen. Pakkasella saa kuunnella kallistuksenvakaajan puslien iloista narinaa...
Omasta M1995 NG:stä jäi muistoksi, että se oli kylmin auto mitä olen omistanut. Pakkaskelillä sivuikkunoita peitti paksu huuru. Myöskään 160cm rouva ei ollut erityisen ihastunut, kun ei ylettänyt painamaan kytkintä pohjaan (penkin säätövara ei riittänyt). Myös remonttia tehtiin ihan riittävästi, mutta onneksi kaikki tyyppiviat eivät osuneet kohdalle...
Eski