Muistakaa tämä aina maalatessanne autoa...
Re: Muistakaa tämä aina maalatessanne autoa...
Noi ruosteet saa aika hyvin pysymään poissa, kun hiekkapuhaltaa kukkivan kohdan suihkii perään happomaalia, 0,5-24h hiontavärin selkään, kittaus jos tarvetta ja hiontaväri, sen jälestä eristää hiontavärin muusta maailmasta PPG DP40 epoksipohjaisella pohja/eristemaalilla ja sen perään 0,5h-24h pintaväri. Pysyy ruoste poissa siitä kohtaa ja jos on pieniä paikkailtavia kohtia, niin pistehiekkapuhallus vermeet, kynäruiskulla maalaukset, vesihionta ja myllytys perään.
Re: Muistakaa tämä aina maalatessanne autoa...
Itelläni meni kilikili pölyä osaan johon ei ois tarvinnut mennä.
autosol kromin kiillotus tahnalla ja käsipelillä pölyt lähtivät suht
helposti(hikoilua)pois ja vaha päälle.Pölytyksen ja hionnan välillä
kaksi kuukautta.
autosol kromin kiillotus tahnalla ja käsipelillä pölyt lähtivät suht
helposti(hikoilua)pois ja vaha päälle.Pölytyksen ja hionnan välillä
kaksi kuukautta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Muistakaa tämä aina maalatessanne autoa...
Olen joiltain foorumeilta lukenut, että fosforihappo söisi ruosteen pois, muttei vahingoittaisi peltiä. Lisäksi se muodostaa pellin pinnalle fosfaattikerroksen, joka ei ruostu.yason kirjoitti: * * *
Jatkokysymys ketjuun:
Onks jotain möshöä, jota vois käyttää maalin korvikkeena ulkonäöstä välittämättä? Sellasta, joka olis hemmetin tiukasti pellissä pysyvää ja kosteudenpitävää ja ruostetta karkottavaa ja lämpötilanvaihtelujen mukaan joustavaa. Eli siis tyyliin ultimate ruosteenestomassaa, joka oikeasti pitäis sen kosteuden poissa sieltä pellistä? Tavallista alustamassaahan ei kait juuri kannata laittaa, ellei pelti siellä alla ole vimpan päälle kunnossa.
t:s
Ainakin tuolla jotain asiaa sivuavaa
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Nuo ns. happomaalit toiminevat samalla tavalla?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: Muistakaa tämä aina maalatessanne autoa...
Eilen kokeilin tota pinkkiä ihan käsivoimin ja tosi hyvä tuli. Kuivunut maalipölykin lähti. Maali näyttää ihan uudelta. Tosin kämmenen kokoisen alan putsaamiseen joutui vuodattamaan hikeä noin desin.Lanius kirjoitti:Ihmisiä tuntuu tuo myllytys jotenkin pelottavan eikä sitä uskalleta kokeilla... Meikäläisellä tuli juurikin sillä autoglymin pinkillä (paint renovator?) auton maalipinnalle uusi elämä... Siihen vielä kiiltovahat päälle niin pölykin liukuu pois Kannattaa kokeilla, on kyllä vaikee huonoa maalipintaa entistään sillä rumentaa.
Nyt on bilteman 1200W kone ostettu ja ens viikolla kokeilen sillä. Pitää vielä löytää Turun seudulta laikkoja siihen. Kuulemma se alkuperäinen on ihan huono.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06