Jusau kirjoitti:Jos jostain saat lainaksi tai tiedossa on varaosia, niin kokeile vielä toista sytytyspuolaa, ei ole iso homma vaihtaa ja saisi senkin vikamahdollisuuden poissuljettua. Tiedä vaikka tuo kierroslukumittarin velmuilukin johtuisi siitä.
En sen kummemmin tunne miten tollaset sytytysjärjestelmät toimii, mutta puolaa mietin itsekin kun seurailin piuhoja ja kattelin mikä on kiinni missäkin. Seurasin siis tulpilta jakajalle ja jakalta lähtevää piuhaa yhteen "konehuoneen" etuosassa olevaan oluttölkin muotoiseen osaan. Tämä osa on puola, eikö?
Pitäisi vaan jostain saada varmasti toimiva puola testiin:?
Temppuilu jatkuu, mutta mittari nähdäkseni toimii nyt kuitenkin normaalisti ja käynnistymisongelmia ei taas ole ollut tänään yhtään, lähti kylmänäkin käyntii ilman kaasua. Faija sano (vanhoja minejä nuoruudessaan rakennelleena) että kuulostais siltä ku kävis kolmella pytyllä, onko se mahdollinen näiden oireiden aiheuttaja?
Oireet siis tällä hetkellä: Kylmänä kun käynnistää, nii vaikka painaisi kaasun pohjaan, niin ei tykkää ottaa kierroksia. About 2min käytyään, eli ekalla isolle tielle tultaessa temppuilu yleensä loppuu, kun pääsee kaasuttamaan kunnolla ja kone lämpiää. Ja yleensä jos tulee kotiin ja lähtee noin vartin päästä uudelleen ajamaan, niin tuntuu käyvä eri tavalla, tasaisemmin ja ottavan kierroksia herkemmin..
Ideoita? Yritin liittimet ja letkut tarkastaa, paria vähän löystynyttä liitosta lukuunottamatta kaikki oli kunnossa. Tarkat ohjeet siihen mikä/mitkä letkut pitäisi tsekata? Mulla on toi alfamerin korjausopas, eli voin paikallistaa itse letkut, kunhan vaan tiedän mitkä.