Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Lisäsin jarrunestettä. Se oli minimitasolla...Valo ei enää pala.
Kuuluuko teillä saabeista joskus vinkaisua kun käynnistää?
Se kylmäkäynnistys suutin ei voi olla rikki koska edellinen omistaja onkin juuri sen uusinut.. voisiko vika olla sitten missä?
Kuuluuko teillä saabeista joskus vinkaisua kun käynnistää?
Se kylmäkäynnistys suutin ei voi olla rikki koska edellinen omistaja onkin juuri sen uusinut.. voisiko vika olla sitten missä?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Yksi vinkki ainakin tuon ikäluokan satkuun, niin älä missääntapauksessa koske mittaristonvalojen säätöpotikkaan. Jos valot toimii, niin hyvä ja anna olla. Polttimoita toki voi vaihtaa, mutta älä ruuvaile säädintä yhtään. Kahdessa satkussa tuli kokeiltua ja eihän kohta tarjolla ollut kuin pimeys mittaristossa.
Jarrunesteen määrää kannattaa tarkkailla, tosin onneksi tuo valo juoruaa, mutta jos joutuu vielä täyttelemään niin on jossain vikaa. Sähköjen puolelta jos ei muutakaan tekemistä ole, niin katso piruuttaan akkukotelon kunto ja etenkin -kaapelin kiinnityskohta & maadoituspinta, helppo homma, mutta saataa säästää ihmeellisiltä ominaisuuksilta.
Jarrunesteen määrää kannattaa tarkkailla, tosin onneksi tuo valo juoruaa, mutta jos joutuu vielä täyttelemään niin on jossain vikaa. Sähköjen puolelta jos ei muutakaan tekemistä ole, niin katso piruuttaan akkukotelon kunto ja etenkin -kaapelin kiinnityskohta & maadoituspinta, helppo homma, mutta saataa säästää ihmeellisiltä ominaisuuksilta.
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Eipä mulla mittarinvaloja ole että ilmeisesti edelliset omistajat jo kerinnyt säätämään. Myöskin lisävalot löytyy keulilta mutta ei ole löytynyt mitään mistä ne saisi päälle, kytketty ne johonkin on...
joo pitää tosiaan kahtoo toi akkukotelo juttu. tiedä vaikka vika oliskin noin yksinkertainen.
Pitänee maanantaina tilata korjausopas.
joo pitää tosiaan kahtoo toi akkukotelo juttu. tiedä vaikka vika oliskin noin yksinkertainen.
Pitänee maanantaina tilata korjausopas.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Nuo apupitkät on helppo juttu, kunhan seurailet piuhoja. Hyvällä tuurilla on vain sulake nypätty pois. Pitäsi mennä muistaakseni noin, releen napa 30 jatkuva virta sulakkeen kautta suoraan akulta, napa 86 ohjaussähkö pitkien johdosta (jos ei ole erillistä kytkintä asennettu), todennäköisesti otettu rosvoliittimellä, 87 +johdot lampuille haaroitettuna, jos käytetty vain yhtä relettä. Napa 85 maihin, joko koriin tai akulle ja lampuista sitten maajohdot koriin tai akun -napaan. Sitten jos ei ala relettä löytyä, niin suosittelisin johtojen vetämistä uusiksi. Tai voihan sieltä olla molemmat polttimot myös palaneet, kannattaa nekin tsekata, nuo Hellan tekeleet on ihan mukava lisä syyspimeillä.
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Kyllä mun satkut on ollu tosi epäluotettavia. Kakskytä vuotta niillä ajellu, ja kaks kertaa oon jääny tielle. Aatella. Ekalla kertaa loppu, jotain about 18 vuotta sitten, bensa ja toisella kertaa virisatkusta kärähti sytkäyksikkö. Ja siitäkin on aikaa pian kymmenen vuotta. 99 jätti kerran tielle kun oli b-koneessa oleva öljypumppua pyörittävä kuuskanttiakseli kulunut päästään pyöreäksi ja pumppu lakkasi pyörimästä. Ihan surkeita pelejä 

# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Bensapumppu on hajosi 900T16:sta, siinäpä oli ainoa minkä takia jäi välille 3½ vuoden aikana.
Muutenhan siihen meni rahaa, kun pikkuhiljaa laitteli jarrulevyt-, -palat, iskarit, jouset + muuta huolto-osaa. Satkut on kuitenkin sen verran helppoja huoltaa, että eipä siinä itsellä tai joissakin töissä korjaamollakaan kauaa mene.
Tuohon huonoon starttiin omassa ex-käyttiksessä vaikutti maakaapelin kiinnityspisteen putsaus ja uusi akku. Ja toki latausjännite kannattaa tarkistaa, hiilisilta ku ei paljoa maksa. Toki kaikki alipaineletkut, jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat kannattaa uusia. Ihan perushuoltokamaa.
Vinkaisuun startissa veikkaisin sitä, että satkun startissa on alennusvaihde joka lienee jo tiensä päässä. Motonetista saa muistaakseni huoltosarjaa siihen. Ja vaihtaminen onnistuu suoraan ajosta, startti on imusarjan alla. Nimim. 99:n startin suoraan ajosta vaihtanut ==> kolme kovaksi palanutta kohtaa käsivarressa.
Muutenhan siihen meni rahaa, kun pikkuhiljaa laitteli jarrulevyt-, -palat, iskarit, jouset + muuta huolto-osaa. Satkut on kuitenkin sen verran helppoja huoltaa, että eipä siinä itsellä tai joissakin töissä korjaamollakaan kauaa mene.
Tuohon huonoon starttiin omassa ex-käyttiksessä vaikutti maakaapelin kiinnityspisteen putsaus ja uusi akku. Ja toki latausjännite kannattaa tarkistaa, hiilisilta ku ei paljoa maksa. Toki kaikki alipaineletkut, jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat kannattaa uusia. Ihan perushuoltokamaa.
Vinkaisuun startissa veikkaisin sitä, että satkun startissa on alennusvaihde joka lienee jo tiensä päässä. Motonetista saa muistaakseni huoltosarjaa siihen. Ja vaihtaminen onnistuu suoraan ajosta, startti on imusarjan alla. Nimim. 99:n startin suoraan ajosta vaihtanut ==> kolme kovaksi palanutta kohtaa käsivarressa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
"Jep, surkeita tosiaan". Kolme kertaa jääty taipaleelle.
-81 tuo sama JugiBoyn "viritetty" jätti minutkin kerran taipaleelle.
sikäli kummallinen juttu että kun auto seisoi pihassa niin korjaantui
itsestään, ei tehty mitään.
-81 (ei sama) Oli vähällä jättää Hämeenlinnaan. Virta hukassa ja
valkoinen paita päällä. (Vihkimatka, ei minun) Tunti korjausta(johtojen ja
releiden koluamista niin heräs henkiin).
-87 satkusta levisi vesipumppu, hinaus kotiin.( Oma vika tavallaan)
-91 satkusta levisi pensapumppu, vaihtolavalla kotiin.
Meidän entinen kajakki oli jonkun aikaa veljelläni ja hän oli tulossa
meille niin sata metriä ennen kun olisi päässyt pihaan, pomppasi vasen
alapallonivel ylös pesästä ja auto piti korjata siinä. Onneksi pääsi ohittamaan
ja hakemaan uuden osan.
Saabien kanssa ajeltu yli kolmekymmentä vuotta, ja oltu tekemisissä jo
vuoden 1972 elokuusta.
Tässä vähän ot:tä: Olen koko ajan myös ajellut sillä toisella ruotsalaisella, nytkin on parit amazonit tallella. Ajoimme 144:lla pitkän reisun jotain abt.2800 km. Kun lähestyimme kotia niin 10 km ennen korkkas fiiberiratas jakopäästä.
Meni hinaukseksi aamuyöllä. Tuli vaan mieleen että jos jossain Kaamasessa olis
hajonnut, huh huh.

-81 tuo sama JugiBoyn "viritetty" jätti minutkin kerran taipaleelle.
sikäli kummallinen juttu että kun auto seisoi pihassa niin korjaantui
itsestään, ei tehty mitään.

-81 (ei sama) Oli vähällä jättää Hämeenlinnaan. Virta hukassa ja
valkoinen paita päällä. (Vihkimatka, ei minun) Tunti korjausta(johtojen ja
releiden koluamista niin heräs henkiin).
-87 satkusta levisi vesipumppu, hinaus kotiin.( Oma vika tavallaan)
-91 satkusta levisi pensapumppu, vaihtolavalla kotiin.
Meidän entinen kajakki oli jonkun aikaa veljelläni ja hän oli tulossa
meille niin sata metriä ennen kun olisi päässyt pihaan, pomppasi vasen
alapallonivel ylös pesästä ja auto piti korjata siinä. Onneksi pääsi ohittamaan
ja hakemaan uuden osan.
Saabien kanssa ajeltu yli kolmekymmentä vuotta, ja oltu tekemisissä jo
vuoden 1972 elokuusta.
Tässä vähän ot:tä: Olen koko ajan myös ajellut sillä toisella ruotsalaisella, nytkin on parit amazonit tallella. Ajoimme 144:lla pitkän reisun jotain abt.2800 km. Kun lähestyimme kotia niin 10 km ennen korkkas fiiberiratas jakopäästä.
Meni hinaukseksi aamuyöllä. Tuli vaan mieleen että jos jossain Kaamasessa olis
hajonnut, huh huh.


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Kaamasesta löytyy hinauspalvelua ja autokorjaamo.
900 c -88, 337 tkm
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Ajokortti ollut muutaman vuoden, niin Saabeilla tullut vasta n. 30tkm ajettua. Hmm, jos bensan loppumisia ei lasketa, niin 2 kertaa olen tainnut jäädä tien päälle. Ysikympistä petti se venttiilikopan päällä olevan muovisen liittimen tiiviste. Satkusta puolestaan meni kannentiiviste ja katkojan kärkiväli umpeen yhtä aikaa. Kokemattomana Saabistina ihmeissään molemmilla kerroilla.
Heheh, siltikin haluan tietää, onko luotettavempia autoja? Merkki, malli?
Heheh, siltikin haluan tietää, onko luotettavempia autoja? Merkki, malli?
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Eipä ole tuo n.420000km ajettu I-16 satku kertaakaan tielle jättänyt, tosin meinasin itse sen jättää tuossa keväällä kyljelleen ojan pohjalle mutta käännettiin ohikulkijoiden kanssa saappi pyörilleen ja ajoin töihin.
Kyllä nuo senverran varmoja laitteita ovat ja halpoja huoltaa että taidan ajaa tällä vielä vuoden tai pari lommoista viis.
Seuraavaksi jos kokeilisi vastaavaa 2.1:sellä tai tonnaria.
Kyllä nuo senverran varmoja laitteita ovat ja halpoja huoltaa että taidan ajaa tällä vielä vuoden tai pari lommoista viis.
Seuraavaksi jos kokeilisi vastaavaa 2.1:sellä tai tonnaria.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
näissä ei ole niitä surullisia di kasetteja... 

Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
SAAB 900 79->93 Startin korj s SaabVolvoFordVW
900 8.84->93 Korjaussarja [1984->1993]
17.90 €
Tätäkö dimebak tarkoitat, mitä korjaus sarja sisältää?
900 8.84->93 Korjaussarja [1984->1993]
17.90 €
Tätäkö dimebak tarkoitat, mitä korjaus sarja sisältää?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Eikös noita löydy käytettynäkin melkein tuohon rahaan..Könsikäs kirjoitti:SAAB 900 79->93 Startin korj s SaabVolvoFordVW
900 8.84->93 Korjaussarja [1984->1993]
17.90 €
Tätäkö dimebak tarkoitat, mitä korjaus sarja sisältää?

Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Su Kesä 14, 2009 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Turbolla ajanut suunnilleen sen 15tkm/1v.
Tänä aikana, täydellinen koneremontti, vesipumppu, paljon hitsipaikkoja, kaikki palat/levyt/satulat uutta, uudet iskarit/jouset, kytkin, 1sarja renkaita, kytkimen pääsylinteri, vasen etupyöränlaakeri, ylävesiletku, kannessa oleva 90asteen vesiletku, alipaineletkut, magneettiventtiili, sytkäjohdot, kaikki jarruletkut, vaihdekeppi, vasen yläpallonivel, sytkäpoksi, laturi, matkustajan umpio, moottorinkiinnike repesi edestä irti.
Jotain unohtu pakosti, mutta on siihe muutama tonni menny. Nämä nyt semmosia osia, jotka ajossa hajonnu ja mitkä haitanneet ajoa.
Ja sitten on samalla rahalla laitettu muuta tilpetööriä, mitä ei voi korjaukseksi laskea.
Ja nyt meni vaihdelaatikko. 3 kertaa olen omistusaikana(1v) nostanu koneen pois
Tielle ei ole jättäny, kun nyt vaihdelaatikon korkatessa.
Niin ja nyt lasissa 350tkm
Tänä aikana, täydellinen koneremontti, vesipumppu, paljon hitsipaikkoja, kaikki palat/levyt/satulat uutta, uudet iskarit/jouset, kytkin, 1sarja renkaita, kytkimen pääsylinteri, vasen etupyöränlaakeri, ylävesiletku, kannessa oleva 90asteen vesiletku, alipaineletkut, magneettiventtiili, sytkäjohdot, kaikki jarruletkut, vaihdekeppi, vasen yläpallonivel, sytkäpoksi, laturi, matkustajan umpio, moottorinkiinnike repesi edestä irti.
Jotain unohtu pakosti, mutta on siihe muutama tonni menny. Nämä nyt semmosia osia, jotka ajossa hajonnu ja mitkä haitanneet ajoa.
Ja sitten on samalla rahalla laitettu muuta tilpetööriä, mitä ei voi korjaukseksi laskea.
Ja nyt meni vaihdelaatikko. 3 kertaa olen omistusaikana(1v) nostanu koneen pois

Tielle ei ole jättäny, kun nyt vaihdelaatikon korkatessa.
Niin ja nyt lasissa 350tkm
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kuinka luotettavia teidän 900 saabit ovat?
Njoo. Toi se taitaa olla, siinä on hammasrattaita tjsp. mukana.900 I 16 Kat kirjoitti:Eikös noita löydy käytettynäkin melkein tuohon rahaan..Könsikäs kirjoitti:SAAB 900 79->93 Startin korj s SaabVolvoFordVW
900 8.84->93 Korjaussarja [1984->1993]
17.90 €
Tätäkö dimebak tarkoitat, mitä korjaus sarja sisältää?siis koko starttimoottoria...
Ja käytettyä en laittais, kuin todistettavasti vähän ajetusta. Eli jos Erikssonsin hajottamolta sellainen löytyy niin sitten.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001