Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Joo o, tarttee maanantaina käydä motonetistä kyselemässä vaihtolaturia. Saldo näyttää kyllä nollaa mutta kai ne saa sen tilattua.

Tonne kun pitää antaa vanha laturi vaihossa, niin tuleeko siinä uus hihnapyörä mukana vai otanko sen tästä vanhasta talteen?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24088
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli 1 pultti jalassa kiinni enään ....silloin se kääntyy jo kun on muistanu aamupuuron syödä ...


laturissa tulee kyllä siiväpyörä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:eli 1 pultti jalassa kiinni enään ....silloin se kääntyy jo kun on muistanu aamupuuron syödä ...

Teräs-Nalle puurooko ??? :lol: :lol:
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latauksen merkkivalo sytty [ratkaistu]

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

99 GL kirjoitti: Jos mulla ois rahaa nii en päivääkää enää ajelis og-satkulla..
Anteeksi offtopic, mutta mulla ei olis kyllä mikään kiire luopua og-satkuilusta vaikka käytettävissä olevat rahavarat esimerkiksi kymmenkertaistuisivat.

Melkeinpä päinvastoin: jos rahaa olisi rajattomasti käytettävissä (eikä oma laiskuuskaan rajoittaisi), voisi nykyisen kulkineen käyttöikää ja -arvoa pidentää huomattavasti vaihtamalla uutta osaa ehjienkin kuluneiden tilalle ja esim. maalauttamalla korin uudestaan yms yms.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nojoo, kyllä mäkin tykkään og-satkusta kovasti, mutta välillä se meinaa vaan koetella hermoja. Kyllähän tuo ihan harrasteena menisi, mutta se kun sattuu olemaan käyttöautona ja autoa tarttisin jokapäivä. Toki uudemmisakin on vikoja, yleensä vielä vaikeampia itse selvittää kuin satkussa.


Tosiaan, viimeinenkin kuusiokolo suostui aukeamaan ja laturi on nyt tallin lattialla. Huomenna motonettiin kyselemään uutta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Latauksen merkkivalo sytty [ratkaistu]

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

99 GL kirjoitti:Noniin, tänään koitti se päivä jolloin laturin valo jäi taas palamaan, eli laturi ilmeisesti niin loppu että uusista hiilistä ei ollut kovin pitkää apua (12tkm)

Käytin lataussäätimen irti ja putsailin paskat siitä ja nyt valo ei pala enää, mutta liukurenkaissa oli aika syvät urat joten vaihtoon taitaa mennä.

Miten tuon laturin saisi vaihettua kaikkein helpoiten? Eli onnistuuko ihan normi tee-se-itse -mieheltä? Ei huvittaisi taas viiä pajalle koko autoa
Vaihda ne liukurenkaat niin taas mennään...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Viimetalvena katkesi 900S -92:sta lämmityslaitteen hanan liitäntä laturia vaihtaessani. Suosittelen vaivan säästämiseksi lämppärin letkujen irroitusta laturirempan yhteydessä. Meni nimittäin lievästi hermot tilanteessa, kun laturi oli jo menossa paikalleen hanan murtuessa. Jouduin laittamaan väliaikaisesti koneelta tulevat vesiletkut yhteen ja auto ajettiin ilman lämmitystä (talvella) kotiin odottamaan seuraavaa päivää, jolloin saatiin ostettua uusi lämppärin hana ja vaihdettua. :x
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jees kattelinki tossa laturia irrottaessa että aika tiukkaa se tekee noitten letkujen kanssa että mahtuu. Mutta mites, joutuuko tota sitten jotenki ilmaamaan kun letkut on ollu irti?

Laturin kävin tilaamassa, pitäs keskiviikkona olla hyllyssä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Simbe
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 20, 2004 20:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Simbe »

Hyvähän se on ilmata, ei oo kovin kummonen urakka, ilmausruuvihan löytyy siitä termarikotelosta. Pitäs onnistua silleen että aukasee ilmausruuvin ja lisää nestettä kunnes sitä alkaa tulla siitä ilmausruuvista, sitten vaan ruuvi kiinni ja menoks.

Jos ei oo vähään aikaan nesteitä vaihtanu niin siinähän ne vaihtuu sivussa.
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nonniin, auto pelittää taas! :D

Asennus sujui huomattavasti helpommin kuin irrotus eikä niitä letkuja tarvinnu irrottaa.

Kyllä se on vaan mukava ajettava tuo satku 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Nyt on parina kertana käynnistäessä jäänyt tämä valo palamaan mutta kun kaasuun koskee ja kierrokset menee yli tonnin niin häviää.. Oisko aihetta tehdä asialle jotain..Laturi lataa 14.04 ja akkuun jäi 13.4 auto sammuksissa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Latauksen merkkivalo sytty [ratkaistu]

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Vaihda ne liukurenkaat niin taas mennään...
Tai jos liukurenkaissa ei ole mahdottoman syviä uria, niin saahan ne "sorvattuakin", eli lataussäädin irti, akkuporakoneeseen (tai verkkovirtakäyttöiseen) kiinni 6-koloavaimesta katkaistu pätkä, laturi pyörimään porakoneen avulla, ja esim vaimon kynsiviilan pätkällä, tai hiomapaperilla "sorvaa" liukurenkaista urat veks, ja lopuksi puhaltaa paineilmalla hiontapölyt pois laturin sisältä, ja hjuva tuli :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Latauksen merkkivalo sytty, laturin vaihto-ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Könsikäs kirjoitti:Nyt on parina kertana käynnistäessä jäänyt tämä valo palamaan mutta kun kaasuun koskee ja kierrokset menee yli tonnin niin häviää.. Oisko aihetta tehdä asialle jotain..Laturi lataa 14.04 ja akkuun jäi 13.4 auto sammuksissa.


Taidan vastata itselleni.
Syy varmaankin johtuu kaukaa haettuna ohjauspainesäätimessä.. kylmänä kun iskee käyntiin ja rupee joskus laturin valo palamaan, mutta sitten kun kosket kaasuun niin häviää johtuu siitä kun kylmällä koneella hyppii kierrokset 400-500 rpm ja täten laturi ei lataa tarpeeksi niin tuo valon palaminen on iha aiheellinen.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Vastaa Viestiin