Saabin ohjaustehostin...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Voi mätä ei siis ilmaa... no ei auta kuin yrittää kehitellä jotai...
Hmmm eikös kunnon urheiluautoissa ole tehostamaton ohjaus :?:
Elikkä mun t16:seen sellainen :twisted:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Silleenhän se ohjaustehostimen rikkoutuminen monista on korjattu. Itse olen ajellut tehostamattomalla satkulla (tuo omani, johon laitoin myöhemmin tehostimen) ja minusta se on aika ikävä ajaa kaupungissa ja parkkipaikoilla. Maantiellä tehostamaton ohjaus on parempi ajotuntumaltaan, mutta kyllä eron huomaa kovemmassa kaarreajossa. Tehostin jeesaa kyllä kurveissa ihan selvästi. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Tänään vaihdettiin satkuun rattiakselin alin murrosnivel. Nyt pelittää paljon paremmin. Se vanha nivel oli kuin rautakanki, kun pisti penkkiin kiinni ja alkoi taivutella, oli sama efekti kuin olisi sellaisella voimatwisterillä bodannut. Ja sen nivelen kun pitäisi liikkua ihan vaan sormenpäillä vatkaamalla. Onpa ollut tehostin kovilla :?

Ei se vieläkään ihan kunnossa ole, edellisessä remontissa vaihdettu hammastanko osoittautui sitten hieman vialliseksi, pari hampua on saanut kolarissa tms. kipeätä ja pientä olkaa esiintyy ainakin kylmänä. Kuitenkin, parinkymmenen kilometrin lenkin jälkeen kotipihassa tehosti ihan mallikkaasti paikallaan kääntelemälläkin kumpaankin suuntaan, eikä mutkaisella koti-kantatielläkään ollut ongelmia, kuten vielä aamulla toiseen suuntaan mennessä. Ehkä tämän vielä saa leimasta läpi, kunhan paikataan mahdolliset reiät 8)
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Millä lailla ruiskun ja turbon tehostimet eroaa toisistaan???
Vai onko niissä mitään eroja??? :?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei eroa turbo/vapari, mutta 16- ja 8-venttiilisissä on jo eroa. 8-tappisessa pumppu+säiliö on yhdistetty, 16-venttiilisessä sensijaan pumppu on erillään säiliöstä. Hammastanko on kuitenkin samanlainen ja ainakin paineputki, tankkipuolen putkesta en tiedä (paluu).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Voi ääs kun justiin tohon mun T16:seen pitäis vaihtaa tai tehä jotai...
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Re: Saabin ohjaustehostin...

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

[quote="Ransu"]paskan möivät... niin missä mättää og900:sen tehostin toimii hyvin vasemmalle käännyttäessä mutta oikealle kun me

Katsoppas kun juuri laitoin asiasta omat kommenttini tonne allaolevaan linkkiin ja sieltä kohta Lisäyksiä
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Vastaa Viestiin