900i 8v -89 katti nykii! vika löytyi!
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
nyt on taas palattu sorvin ääreen! nyt sain lamdan mitattua se seilasi 13,3v ja 9,9v välillä toimiiko oikein?
pumpun tuotto on 1 litra 28sekuntissa eli ihan ok
bensa paine ok
siten irroitin mootorin käydessä kylmäkäynistys suutimen et jos se antaa kokoajan soppaa lämpimään koneeseen ja sellä tavoin sotkee käyntiä. ei antanut eli sekin toimii normaalisti
ainoat mitä tulee mieleen missä voisi olla vika on jetronikin boksi takapenkin alla tai sit tuo lamda!
pumpun tuotto on 1 litra 28sekuntissa eli ihan ok
bensa paine ok
siten irroitin mootorin käydessä kylmäkäynistys suutimen et jos se antaa kokoajan soppaa lämpimään koneeseen ja sellä tavoin sotkee käyntiä. ei antanut eli sekin toimii normaalisti
ainoat mitä tulee mieleen missä voisi olla vika on jetronikin boksi takapenkin alla tai sit tuo lamda!
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
Lambdan pitäisi vaihdella 0.2-0.8 v välillä. Oletko varmasti mitannut signaalijohdosta? Ettei vaan olisi lämmitysjohto?timoce kirjoitti:nyt on taas palattu sorvin ääreen! nyt sain lamdan mitattua se seilasi 13,3v ja 9,9v välillä toimiiko oikein?
pumpun tuotto on 1 litra 28sekuntissa eli ihan ok
bensa paine ok
siten irroitin mootorin käydessä kylmäkäynistys suutimen et jos se antaa kokoajan soppaa lämpimään koneeseen ja sellä tavoin sotkee käyntiä. ei antanut eli sekin toimii normaalisti
ainoat mitä tulee mieleen missä voisi olla vika on jetronikin boksi takapenkin alla tai sit tuo lamda!
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
ei ollut lämmitys johto! lamdaan menevistä johdoista mittasin kahdesta paksummasta jotka on tulkka liitoksella. mootorin käydessä mootorista päin tuli 13.3v kokoajan ja kun tulkan laitoin kiini työnsin johdon kuoren läpi mittarin piikit niin sai nuo muut lukemat!
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
Tästä selvityksestä minä ainakin pääsen siihen käsitykseen, että olet nimenomaan mittaillut lämmityksen toimivuutta. Se yksinäinen piuha on se signaalipiuha.timoce kirjoitti:ei ollut lämmitys johto! lamdaan menevistä johdoista mittasin kahdesta paksummasta jotka on tulkka liitoksella. mootorin käydessä mootorista päin tuli 13.3v kokoajan ja kun tulkan laitoin kiini työnsin johdon kuoren läpi mittarin piikit niin sai nuo muut lukemat!
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
jaahas ai onko lamdassa lämmitys?
siihen meni minun tulkinnan mukaan kolme johtoa kaksi paksumpaa tulkalla liitettynä ja yksi ohut johto!
siihen meni minun tulkinnan mukaan kolme johtoa kaksi paksumpaa tulkalla liitettynä ja yksi ohut johto!
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
Minkä värisiä johtoja?timoce kirjoitti:jaahas ai onko lamdassa lämmitys?
siihen meni minun tulkinnan mukaan kolme johtoa kaksi paksumpaa tulkalla liitettynä ja yksi ohut johto!
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
kaksi paksumpaa valkoisia lamdalta jotka on tulkka liitoksella.
kolmas johto abikolla sininen.
kolmas johto abikolla sininen.
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii!
tuossahan se oli ihan selvästi! jotenkin luulin kokoajan että niistä kahdesta paksusta mitataan pahoittelen sekaannusta!miksaus kirjoitti:Siellä hanttarin puolella, lähellä virranjakoblokkia on sellainen paksumpi vihreä johto jossa on sellainen musta kumisukka päällä. Kääri se sukka sen verran pois, että saat yleismittarin johtimen siihen abikoon kiinni ja toinen pää runkoon.timoce kirjoitti:pitänee tarkistaa nuo.
mites tuo lambdan jännite testataan?
Auton käydessä jännitteen pitäis vaihdella välillä 0.2-0.8 V muistaakseni.
nyt mittasin noilla ohjeilla siitä abikosta moottorin käydessä kuumalla konella se seilaa 0,15-0,85v väliä kokoajan. kun liitin irti tulo virta siihen on tasainen 0,45v
auto kävi samalla tavalla oli johto kiine tai irti!
onko se jetronikin ohjain boksi seuraava tutkinnan kohde? eli ostan toisen tilalle ja kokeilen sillä!
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan!
v...u s..tana pe..kle!
tänään tuli uusi (käytetty) jetronicin boxsi laitoin paikallaan mutta ei toimi yhtään paremmin!
sitten penkomisen jälkeen löysin hukassa olleen tahtiventiilin vai mikä nyt oikealtanimeltään on niin vaihdoin senkin mutta ei vaikutusta....
mikä nyt teen?
tänään tuli uusi (käytetty) jetronicin boxsi laitoin paikallaan mutta ei toimi yhtään paremmin!
sitten penkomisen jälkeen löysin hukassa olleen tahtiventiilin vai mikä nyt oikealtanimeltään on niin vaihdoin senkin mutta ei vaikutusta....
mikä nyt teen?
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan
Ruosteinen saman korimallin i16kat jostain halvalla ja sähköt + kone vaihtoon?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan
sekin olisi yksi vaihto ehto!Jope kirjoitti:Ruosteinen saman korimallin i16kat jostain halvalla ja sähköt + kone vaihtoon?
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan
Eikä edes huono. Tuo gay-jet on imo huonoin keksintö syöttää polttoainetta ja siihen kun vielä sotketaan sähköä (elektroniikkaa), niin soppa on valmis.timoce kirjoitti:sekin olisi yksi vaihto ehto!Jope kirjoitti:Ruosteinen saman korimallin i16kat jostain halvalla ja sähköt + kone vaihtoon?
-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, Ti Helmi 09, 2010 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan
Mieluummin kuningasjetti kuin kaasariTobbana kirjoitti:Eikä edes huono. Tuo gay-jet on imo huonoin keksintö syöttää polttoainetta ja siihen kun vielä sotketaan sähköä, niin soppa on valmis.
-Sami
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900i 8v -89 katti nykii! neuvoja kaivataan
Pah, keisari on kovempi ku kuningas.aero kirjoitti:Mieluummin kuningasjetti kuin kaasariTobbana kirjoitti:Eikä edes huono. Tuo gay-jet on imo huonoin keksintö syöttää polttoainetta ja siihen kun vielä sotketaan sähköä, niin soppa on valmis.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 900i 8v -89 katti nykii! vika löytyi!
vika löytyi viimein!
sen verran vitutti kun ei toi boxsin vaito auttanut niin hinasin sen tohon paikalliseen merkkiliikeeseen ja pyysin paria tuttua katsomaan mitä ne epäilee mikä olisi vikana!
ei käy kaikilla täydellisesti sanoivat ja käskivät mitata nyt kuumalla konella puristus paineet että jos vaikka joku venttiili kantaa.
hyvältä paineet näyttivät 12,5-13 baaria!
sitten löivät käteen yhden sarjan suutimia että vaihapa nuo! ei muuta kun vaihto hommiin johan rupesi kiertämään toisella viisiin...
vaikka sitä suutin kuviota silloin aikaisemmin katsoin ja läpää silloin nostin ihan ylös asti minusta kuvio oli ihan hyvä niin ei perkele ollutkaan.
sen verran vitutti kun ei toi boxsin vaito auttanut niin hinasin sen tohon paikalliseen merkkiliikeeseen ja pyysin paria tuttua katsomaan mitä ne epäilee mikä olisi vikana!
ei käy kaikilla täydellisesti sanoivat ja käskivät mitata nyt kuumalla konella puristus paineet että jos vaikka joku venttiili kantaa.
hyvältä paineet näyttivät 12,5-13 baaria!
sitten löivät käteen yhden sarjan suutimia että vaihapa nuo! ei muuta kun vaihto hommiin johan rupesi kiertämään toisella viisiin...
vaikka sitä suutin kuviota silloin aikaisemmin katsoin ja läpää silloin nostin ihan ylös asti minusta kuvio oli ihan hyvä niin ei perkele ollutkaan.
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2