Risto kirjoitti:
Laseja on ainakin kahta eri väriä ja vielä kirkkaat päälle. Pronssi on melko harvinainen. Oheisen linkin kuvassa ensimmäisenä olevassa autossa on pronssinsävyiset lasit, muissa tusinalasit.
Mikä on se "normaali" sävytys og-satkuissa, joissa on sävylasit?? Kuten mulla on 2,1:ssä.. Aika tummat ne on jos vertaa täysin krikkaisiin satkun laseihin.
näyttäis kuvan perusteella kovin samanlaiselta kuin mun 2,1:ssä. Eriasia sit on, et mikä se on.. Sävytyksen näkee parhaitan sivulasista kun veivaa osittain alas ja katsoo mikä ero ilman lasia ja lasin kanssa.
Oiskohan kaikissa loppupään (vm. 90-93) satkuissa joku sävytys?
Meillä oli 88 mallin kaasari satku, jossa oli kirkkaat lasit ja muutenkin karvalakkimalli.
Silmin katsottuna (kävin ulkona virkistämässä muistia) on kyllä mielummin ruskeat kun vihreät. Samanväriset oli muistaakseni myös mun -88 Specialissa.
Noh, ei ole tämän päivän ongelma.
Tämän päivän ongelma on mistä löydän lumilapion, tai mielummin kolan. On auto seissyt pari päivää ja kadusta aurattu auton viereen ja taakse jäätyneitä lumilohkareita.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Minusta tuulilasi saa olla ihan se kirkas. Pimeällä ei näe muutenkaan yhtään liian pitkälle, niin turha sitä näkymää on lasilla enää tummentaa. Omassa 900:ssa oli kirkas tuulilasi ja muut lasit sävylasia. En kokenut sitä mitenkään oudoksi ratkaisuksi. Oli muuten hurja ero näkyvyydessä, kun vanha naarmuinen ja kivenhakkaama lasi vaihdettiin uuteen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SRV kirjoitti:Kysy vielä Rengas-Lasista. Siellä ainakin osataan vaihto tehdä oikein.
Ja nimenomaan Rengas-lasi, Tuusula.
Se lyhythiuksinen, ja suht harvapuheinen kundi on vaihtanut mun kolmeen Saabiin jo lasin, ja tekee ihan äärettömän siistiä jälkeä, suosittelen!!
Osaa erityisesti laittaa tonnarin lasin + tiivisteen just. oikealla korkeudelle, lopputulos oli kaikilla kerroilla hienompi kuin tehtaan asennus
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mertmi kirjoitti:Minusta tuulilasi saa olla ihan se kirkas. Pimeällä ei näe muutenkaan yhtään liian pitkälle, niin turha sitä näkymää on lasilla enää tummentaa. Omassa 900:ssa oli kirkas tuulilasi ja muut lasit sävylasia. En kokenut sitä mitenkään oudoksi ratkaisuksi. Oli muuten hurja ero näkyvyydessä, kun vanha naarmuinen ja kivenhakkaama lasi vaihdettiin uuteen.
Mmjaa.. makuasioitahan nämä ovat. Eihän sävytys yhtään heikennä pimeänäköä, sen verran kevyestä tummennuksesta kyse. Eron huomaa päivällä sen sijaan parhaiten, kun ei tartte silmiä siristellä auringonpaisteella..
Se totta, et vanha ja naarmuinen lasi heikentää näkyvyyttä etenkin kun ajetaan vasten aurinkoa. Kun laittaa uuden lasin niin tuntuu kuin lasia ei olisi lainkaan..
Heitetäänpä tänne. Onko kellään tietoa vieläkö satkuun on helposti saatavilla uusia tuulilaseja? Todennäköisesti varaosa-auto lähtee romu-ukon matkaan kesällä ja ajattelin että tuulilasin vois ottaa talteen jos saatavuus on huono. Minkähänintaisia ovat jos niitä siis saa?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Noin 100 eurolla saa pelkän uuden lasin melkein mistä vaan autolasiliikeestä, mutta jos siinä varaosa autossa on hyvä ikkuna niin ilman muuta kannattaa se laittaa talteen jos varastotilaa on.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918