900 eri vuosimallien erot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 900 eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja fforslund »

matti46 kirjoitti:Lähinnä sillä kysyn että onko noissa eri malleissa kuinka paljon yhteen sopimattomia osia? ja mallitarkennus 86-->88 erot ku eikö tuohon aikaan tuoho mallin tullu suurimmat muutokset jos puhutaan vain og malleista
Jarrut ,navat vannejako, tehostettu ohj.raidetanko, vaihtestot, sähköt mittaristoja ajovalorele. nämä nyt nopeasti mieleen autoa purkaneena havaittua.
Lisäksi varustekohtaisia eroja lienee vielä jonkin verran. :?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: 900 eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja eegas »

joukolainen kirjoitti:Noita pystykeuloja tehtiin vain Suomessa 88 ja 89 puolellakin ja ne olivat perus-perusmalleja koska niitä meni kaupaksi vain Suomessa kalliin autoveron ansiosta. Ruotsissa siirryttiin jo 87 vuosimallissa vinokeulaan jolloin se tuli, ei varmaankaan 88 vuosimalleja juurikaan tehty pystykeulana, korkeintaan ne mihin oli osia jäljellä, tarkoitushan oli uudistaa auton ulkonäköä että menekkiä olisi vanhenevalla mallilla.
Virkavallalle tehtiin ruiskumalliakin pystykeulalla-89, muuten taisi olla aika stripparimalli, mitä nyt keinonahka takapenkillä.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
matti46
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 14:05

Re: 900 eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja matti46 »

fforslund kirjoitti:
matti46 kirjoitti:Lähinnä sillä kysyn että onko noissa eri malleissa kuinka paljon yhteen sopimattomia osia? ja mallitarkennus 86-->88 erot ku eikö tuohon aikaan tuoho mallin tullu suurimmat muutokset jos puhutaan vain og malleista
Jarrut ,navat vannejako, tehostettu ohj.raidetanko, vaihtestot, sähköt mittaristoja ajovalorele. nämä nyt nopeasti mieleen autoa purkaneena havaittua.
Lisäksi varustekohtaisia eroja lienee vielä jonkin verran. :?
Ai siinä o eri vaihteistokin. No pitää jostain muualta sitten katella varalaatikko :?
Saab 9000 CS 2.0T -97
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 900 eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

matti46 kirjoitti: Ai siinä o eri vaihteistokin. No pitää jostain muualta sitten katella varalaatikko :?
Eipä noissa laatikoissa kummoisia eroja ole, saa kyllä käymään.

Uudemmissa isommat tripodit/maljat, sisäinen kepin keskitys ja erilaisia öljynmittatikku -virityksiä. Sisemmät vetonivelet vaihtamalla pitäisi käydä (ellei käy suoraan)...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900 eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

lordofgreed kirjoitti:
matti46 kirjoitti: Ai siinä o eri vaihteistokin. No pitää jostain muualta sitten katella varalaatikko :?
Eipä noissa laatikoissa kummoisia eroja ole, saa kyllä käymään.

Uudemmissa isommat tripodit/maljat, sisäinen kepin keskitys ja erilaisia öljynmittatikku -virityksiä. Sisemmät vetonivelet vaihtamalla pitäisi käydä (ellei käy suoraan)...
Muistelisin sisempien vetonivelien kokomuutoksien tapahtuneen aikaisemmin (81-82). Porukoiden -88 satkuun laitettiin muistaakseni suoraan -86 90:sen laatikko etukotelo vaihtamalla. Sisäinen keskitys keppiin taisi tulla vuonna 86. Samalla tavalla vaihdoin -90 satkuun -85:n 900:n laatikon, mutta keskitys jäi puuttumaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin