Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Tori. fi on vähän ajettu 900c. 9400km? Käyköhän tuota kukaan katsomassa Tampereen suunnalla.
Hese
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Kyllä tämä on korjattu talteen ja on suhteellisen ruosteeton(on kyllä mutta tod.vähän)lucaf kirjoitti:Jokos tämä on korjattu talteen? Renkaiden hinnallako tuo myydään? Ja ruosteeton?
http://www.tori.fi/uusimaa/Hae_Saabi_po ... ?ca=18&w=1
(pornainen)
ja voi sanoa että renkaiden hinnalla oli ja mikä parasta mukaan tuli toinen tuplis(muös
kelvollinen autoksi) ja vielä sitten molemmat autot lähes täynnä varaosia!
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Kyllä muuten on lähes ruosteeton.KN/Lieto kirjoitti:Tuon ikäinen auto ei todennäköisesti ole ruosteeton. Satasen auto ei varmasti ole ruosteeton.
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.klassikot.fi/2070/saab-900c-1989387 kirjoitti:Tori. fi on vähän ajettu 900c. 9400km? Käyköhän tuota kukaan katsomassa Tampereen suunnalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa satkuja!
Missäkähän Kannuksessa toi on, kun mielestäni lähin on 320km matkan päässä Tampereesta?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuo 9400km ajettu satku oli myös myynnissä Klassikot -lehdessä aikaisemmin.
Hintapyyntö tasan 25000€. Lieneekö puhelin soinut tiuhaankin.
Hintapyyntö tasan 25000€. Lieneekö puhelin soinut tiuhaankin.
Re: Pelastakaa satkuja!
kappas, se on sama kuin tori.fi.ssä, hinta laskenu siis 5 tonnia.
veikkaan että puhelin ei soi, kaikki kauppa käy muutenkin heikosti, vaikka eihän sen tarvi soida kuin kerran
veikkaan että puhelin ei soi, kaikki kauppa käy muutenkin heikosti, vaikka eihän sen tarvi soida kuin kerran
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Toisaalta jos haluaa uuden satkun, niin...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Pelastakaa satkuja!
^Aina välillä autokeskusteluissa nousee esiin aihe "Jos mallia X alettaisiin tekemään uudestaan niin kyllä se möisi", jossa moni kehuu "Minä ainakin ostaisin". Saabisteilla tähän yleensä osuu OG900, Volvisteilla 240 jne.
Jostain syystä kuitenkin nämä priimakuntoiset, vähän ajetut ja käytännössä uudenveroiset autot pölyttyvät myynnissä lähes poikkeuksetta todella pitkään, vaikka hinta olisi reilusti alempi kuin mitä sillä olisi lasipalatsissa, jos ko. mallia alettaisiin tekemään uudestaan.
Jostain syystä kuitenkin nämä priimakuntoiset, vähän ajetut ja käytännössä uudenveroiset autot pölyttyvät myynnissä lähes poikkeuksetta todella pitkään, vaikka hinta olisi reilusti alempi kuin mitä sillä olisi lasipalatsissa, jos ko. mallia alettaisiin tekemään uudestaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
^Uudesta satkusta unelmoimiseen itsekin syyllistyneenä sanoisin sen verran, että tilanne ei ole ihan sama. Minä en ainakaan kehtaisi ostaa noin täydellisenä säilynyttä autoa kuin kirjaimellisesti museoitavaksi, eli hyvin satunnaiseen pyhäkäyttöön, ja harva noinkin kovaan hintaan ostaa niin "tavallista", uutta ja teknisesti yksinkertaista autoa kuin Saab 900c.
Sen sijaan jos noita tulisi taas linjalta, voisin ostaa suhteellisen säälimättömään arkikäyttöön (joskin 25 vuotiaan auton ja 25 vuoden laiminlyöntien kanssa taistelleena ottaisin esim. ruostesuojauksen ja autonhoidon hiukkasen vakavammin kuin useimmat uuden auton ostajat), ja silloin olisi autoa jokseenkin pitkäksi ajaksi.
Toki jos en olisi toivoton nostalgikko ja vanhan tavaran ihailija, vaan ajattelisin asiaa ainoastaan oman autoilun vaivattomuuden kannalta (uudenveroinen 80-luvun yksinkertainen auto), olisi tilanne hieman toinen. Toisaalta tulee mieleen että monet asiat autoissa, etenkin ei-kulutusosat, hajoavat ennemmin ajan kuin kilometrien vaikutuksesta, ja tässä on kyseessä paljon seisonut 25-vuotias auto. Eli siinäkään suhteessa ei lainkaan sama kuin uusi auto, jossa (iki)vanhaa on vain suunnittelu.
Sen sijaan jos noita tulisi taas linjalta, voisin ostaa suhteellisen säälimättömään arkikäyttöön (joskin 25 vuotiaan auton ja 25 vuoden laiminlyöntien kanssa taistelleena ottaisin esim. ruostesuojauksen ja autonhoidon hiukkasen vakavammin kuin useimmat uuden auton ostajat), ja silloin olisi autoa jokseenkin pitkäksi ajaksi.
Toki jos en olisi toivoton nostalgikko ja vanhan tavaran ihailija, vaan ajattelisin asiaa ainoastaan oman autoilun vaivattomuuden kannalta (uudenveroinen 80-luvun yksinkertainen auto), olisi tilanne hieman toinen. Toisaalta tulee mieleen että monet asiat autoissa, etenkin ei-kulutusosat, hajoavat ennemmin ajan kuin kilometrien vaikutuksesta, ja tässä on kyseessä paljon seisonut 25-vuotias auto. Eli siinäkään suhteessa ei lainkaan sama kuin uusi auto, jossa (iki)vanhaa on vain suunnittelu.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Totta, ei tuo sama asia ole kuin ihan ihkauusi auto. Silti näiden kohdalla huomaa sen, että äärimmäisen harvalla ihmisellä enää riittää sekä mielenkiintoa että resursseja (lähes) uudenveroisen OG900:n (tai muun vastaavan mallin) hankintaan - jopa niillä yksilöillä, joiden hinta on alempi. Vai meinaako joku, että tuollainen auto menisi heti kaupaksi 10-12ke pyynnillä (eli puolella nykyisestä)? Minä vähän epäilen, ettei siltikään kovin suurta ostoryntäystä näkyisi.
Toisaalta, niin kauan kun pyyntö on riittävä että kukaan ei lyö rahaa pöytään saadakseen vielä OG900:n Etelä-Suomen suolaloskaan, pysyy tuollainen helmi todennäköisemmin todella hienossa kunnossa.
Toisaalta, niin kauan kun pyyntö on riittävä että kukaan ei lyö rahaa pöytään saadakseen vielä OG900:n Etelä-Suomen suolaloskaan, pysyy tuollainen helmi todennäköisemmin todella hienossa kunnossa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.nettiauto.com/saab/900/6901902
Mikähän kootut teokset tämäkin on?Virossa kaupan.
Mikähän kootut teokset tämäkin on?Virossa kaupan.
Ari 1622
Re: Pelastakaa satkuja!
Näemmä uudelleenmaalattu, niinkuin kuvaustekstikin kertoo. Muuten sitten vähän tekniikaltaan rapistunut. Lootaremppa on varmaankin semmoinen 1500e, jos luistava pakki ei korjaannu nestetason tarkistuksella.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Pelastakaa satkuja!
Kumpikohan menee ensin kaupaksi, http://www.tori.fi/uusimaa/Saab_900_i_2 ... ?ca=18&w=3 vai http://www.tori.fi/etela-karjala/Saab_9 ... ?ca=18&w=3?
Re: Pelastakaa satkuja!
niin ja tuosta jälkinmäisestä saa vielä tingattua 200 -300e pois, ollut jo kauan myynnissä.Risto kirjoitti:Kumpikohan menee ensin kaupaksi, http://www.tori.fi/uusimaa/Saab_900_i_2 ... ?ca=18&w=3 vai http://www.tori.fi/etela-karjala/Saab_9 ... ?ca=18&w=3?
ei nuo yli 5000e pyynnit og:sta ole mistään kotoisin, puhumattakaan 10 000e.
ei siinä, pyytää voi, muttei mitään toivoakaan, että kenenkään mieleen tulisi edes harkita ostoa.
1000e on huippukuntoisen og hinta raja, sen täytyy jo olla huippu, vähänajettu, parempi malli. 500e todennäköisempi hinta.
naurattaa joku pyytää 350 tkm ajetusta rotisko og 1600 e, hinta on 50 e eikä yli.
mitä sillä 1600e tosiasiassa nyky suomessa saa.
joku 800e haave hinta og missä käytön ja kuluman jäljet näkymät, vaikka km ovatkin maltilliset, 200-300e todellisempi hinta.