Saab 99 gl petrol pelastettu
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
En nyt johtojen paksuutta muista, mutta on kumminkin hieman paksumpaa kuin alkuperäinen herätevirtajohto
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun ei nyt aina tuolla starttinapillakaan lähe käyntiin
Auttaa aina, että ottaa sen herätejohdon irti startista ja kytkee takaisin...ja olen kyllä puhdistanut/raaputtanut sitä liitintä meisselillä, mutta lähes jokaisessa starttausyrityksessä pitää käyttää se liitos irti ja tökätä takaisin niin johan alkaa toimimaan
Eli kontakti häiriöitä...


Auttaa aina, että ottaa sen herätejohdon irti startista ja kytkee takaisin...ja olen kyllä puhdistanut/raaputtanut sitä liitintä meisselillä, mutta lähes jokaisessa starttausyrityksessä pitää käyttää se liitos irti ja tökätä takaisin niin johan alkaa toimimaan

Eli kontakti häiriöitä...

99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Mulla taitaa olla satkun käytettyjä virtalukonpohjiaki jossaki. Eiköhän niistä joku osoittaudu toimivaksi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Kiitos avuntarjonnasta Uitukki
Törmäilläänpä tässä joku viikonloppu Livolla päin ja ihmetellään sitten yhdessä tuota Petroa


Törmäilläänpä tässä joku viikonloppu Livolla päin ja ihmetellään sitten yhdessä tuota Petroa


99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Mekaaninen bensapumppu pikkuisen tippasee siitä kuvun tiivisteestä, kannattaako koittaa laittaa jotain tiivistemassaa sihen väliin vai suosiolla hommata uusi tiiviste?


99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Koko pumppu uusiksi ei maksa paljoa.Kovakundi kirjoitti:Mekaaninen bensapumppu pikkuisen tippasee siitä kuvun tiivisteestä, kannattaako koittaa laittaa jotain tiivistemassaa sihen väliin vai suosiolla hommata uusi tiiviste?
Ari 1622
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Startti ja solenoidi pöydälle. Solenoidin puhdistus saattaisi auttaa asiaa. Oletko mitannut paljonko virtalukolta tulee jännitettä herätepiuhasta?
Alkuperäinen Boschin solenoidi pelaa varmimmin. Tarvikkeet teki pakkasella uutenakin temppuja, ei aina startannut.
Alkuperäinen Boschin solenoidi pelaa varmimmin. Tarvikkeet teki pakkasella uutenakin temppuja, ei aina startannut.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Virtakynällä olen tarkistanut ja himmeästi paloi valo... Yleismittarilla pitäisi tuo jännite kyllä testata, mutta ei se virtalukko anna tarpeeksi virtaa, kokeiltu on
Juu kyllä se pitää käyttää startti irti ja solenoidi puhdistaa/vaihtaa, starttiin on kai mahdollista vaihtaa myös hiilet?
Juu kyllä se pitää käyttää startti irti ja solenoidi puhdistaa/vaihtaa, starttiin on kai mahdollista vaihtaa myös hiilet?
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Motonetissa näyttäis olevan kohtuuhintaan osaa tuohon starttiin. Virtalukon pohja vanhemmiten tosiaan hukkaa jännitettä ja solenoidi alkaa temppuilemaan. Kun purkaa startin, kannattaa uusia myös ne hiilet, laakerit ja tarvittaessa bendix.
Omassa -76 99:ssä oli starttiongelmaa joskus lukiovuosina. Pakkasella ei alkanut pyörittää starttia. Avasin ja putsasin solenoidin, mitään näkyvää vikaa ei löytynyt. Vika jatkui yhä. Sitten ostin uuden tarvikesolenoidin ja oletin että asia korjaantuu, mutta temppuilu jatkui. Vasta uusi boschilainen korjasi ongelman. Virtalukon jännitettä paransin asentamalla tilapäisesti herätevirralle releen.
Startin ehdin irrottaa ja asentaa puolenkymmentä kertaa. H-moottorissakin sen saanee irti ilman pakosarjan irrottelua.
Omassa -76 99:ssä oli starttiongelmaa joskus lukiovuosina. Pakkasella ei alkanut pyörittää starttia. Avasin ja putsasin solenoidin, mitään näkyvää vikaa ei löytynyt. Vika jatkui yhä. Sitten ostin uuden tarvikesolenoidin ja oletin että asia korjaantuu, mutta temppuilu jatkui. Vasta uusi boschilainen korjasi ongelman. Virtalukon jännitettä paransin asentamalla tilapäisesti herätevirralle releen.
Startin ehdin irrottaa ja asentaa puolenkymmentä kertaa. H-moottorissakin sen saanee irti ilman pakosarjan irrottelua.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Kaasutin tuli putsattua,ehkä vähän liiankin hyvin kun ei enää käynnisty koko auto
Mihinkään en kyllä koskenut, paineilmalla vain kävin läpi suuttimet yms, bensa kyllä haisee startatessa ja välillä käy yhdellä pytyllä vähän aikaa.
Akun hyytyminen keskeytti koko homman, noh parin tunnin päästä uusi yritys
Ps. Se motonetistä hommattu kaasutin kalvo on venynyt niin paljon, ettei ne ulkoreunat meinanneet millään asettua siihen syvennykseen.
Ja olihan minulla asiaakin, siinä kaasuttimen männässä missä se neulakin on kiinni, siinä männässä on kansi reikää, minne päin ne reijät pitää suunnata?

Mihinkään en kyllä koskenut, paineilmalla vain kävin läpi suuttimet yms, bensa kyllä haisee startatessa ja välillä käy yhdellä pytyllä vähän aikaa.
Akun hyytyminen keskeytti koko homman, noh parin tunnin päästä uusi yritys

Ps. Se motonetistä hommattu kaasutin kalvo on venynyt niin paljon, ettei ne ulkoreunat meinanneet millään asettua siihen syvennykseen.
Ja olihan minulla asiaakin, siinä kaasuttimen männässä missä se neulakin on kiinni, siinä männässä on kansi reikää, minne päin ne reijät pitää suunnata?
99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Jos kalvo on asennettu oikein niin automaattisesti ne männän reijätkin menee oikeaan suuntaa, eli laitoitko kalvon reunoissa olevat lipareet niihin kuuluviin kohtiin männässä ja kaasuttimen rugossa?
jos pensa haisee voimakkaasti niin todennäköisesti pensa tulvii kaasuttimessa jostain syystä.
vika voi olla neulavettiiliin jääneestä roskasta tai jokin muu siellä ei ole ihan kohdallaan.
otitko kaasuttimen irti kokonaan pöydälle kun huoltelit sitä? jos otit niin onko sähköjohto kiinni jälkikäynninestosolenoidissa kaasuttimen kyljessä?
noi nyt ekaksi itse tarkastaisin. tuo muuttuvakurkkuinen kaasutin on sen verran yksinkertainen kapistus, että kyllä sen kuntoon saat eli ei kannata heittää
hohtimia vielä kaivoon. 
jos pensa haisee voimakkaasti niin todennäköisesti pensa tulvii kaasuttimessa jostain syystä.
vika voi olla neulavettiiliin jääneestä roskasta tai jokin muu siellä ei ole ihan kohdallaan.
otitko kaasuttimen irti kokonaan pöydälle kun huoltelit sitä? jos otit niin onko sähköjohto kiinni jälkikäynninestosolenoidissa kaasuttimen kyljessä?
noi nyt ekaksi itse tarkastaisin. tuo muuttuvakurkkuinen kaasutin on sen verran yksinkertainen kapistus, että kyllä sen kuntoon saat eli ei kannata heittää


900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Juu periksi ei anneta
Kalvo on asennettu oikein mutta on se kyllä venynyt mahottomasti vaikka ei ole hyvä että paria viikkoa vanha.
Kaasuttimen käytin irti, mitään muuta siitä en irroittanut kuin pohjan jotta paineilmalla sain vähän röörejä putsattua.
Mielestäni kytkin kaikki letkut sun muut härpäkkeet oikeisiin paikkoihin muttaku ei alkanut auto käymään, välillä kakisteli kuin yksi pytty olisi ollut päällä, kaasu pohjassa tai ilman ei mitään vaikutusta
Ehkä se kaipaa vain lisää starttausyrityksiä?

Kalvo on asennettu oikein mutta on se kyllä venynyt mahottomasti vaikka ei ole hyvä että paria viikkoa vanha.
Kaasuttimen käytin irti, mitään muuta siitä en irroittanut kuin pohjan jotta paineilmalla sain vähän röörejä putsattua.
Mielestäni kytkin kaikki letkut sun muut härpäkkeet oikeisiin paikkoihin muttaku ei alkanut auto käymään, välillä kakisteli kuin yksi pytty olisi ollut päällä, kaasu pohjassa tai ilman ei mitään vaikutusta
Ehkä se kaipaa vain lisää starttausyrityksiä?
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Lähtihän se lopulta käyntiin, vaihdoin vanhan kaasarikalvonkin takaisin ku ihan siistikuntoiselta näytti.
Ajossa tuntui ehkä reagoivan paremmin kaasuun kuin ennen.
Mutta tyhjäkäynti ainakin muuttui, käyntiäänestä tulee heti mieleen moottorikelkan tyhjäkäynti, eli "pröpröttää"
Auto ei enään lämpimänä käynnisty niin hyvin mitä ennen, tuo vanha startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta moottori lähtee hörähdellen käyntiin, mistähän tämä voisi johtua?
Varmaan ensitöikseen tulpat pitäisi ainakin vaihtaa, on ne niin monesti tullut kasteltua.

Ajossa tuntui ehkä reagoivan paremmin kaasuun kuin ennen.
Mutta tyhjäkäynti ainakin muuttui, käyntiäänestä tulee heti mieleen moottorikelkan tyhjäkäynti, eli "pröpröttää"

Auto ei enään lämpimänä käynnisty niin hyvin mitä ennen, tuo vanha startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta moottori lähtee hörähdellen käyntiin, mistähän tämä voisi johtua?
Varmaan ensitöikseen tulpat pitäisi ainakin vaihtaa, on ne niin monesti tullut kasteltua.

99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Sitä kaasaria saat säädettetyä kun otat 4mm kuusiokoloavaimen ja vaimennus öljykorkki auki koloavain sinne pohjalle pitäs topistaa sinnne kolo ruuviin sitten vain
puoleen tai toiseen kääntelemällä avainta niin pitäs käynti muuttua.
puoleen tai toiseen kääntelemällä avainta niin pitäs käynti muuttua.
Ari 1622
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Mahtaako saada liikaa bensaa, jos käy röpöttämällä?Kovakundi kirjoitti:Lähtihän se lopulta käyntiin, vaihdoin vanhan kaasarikalvonkin takaisin ku ihan siistikuntoiselta näytti.
Ajossa tuntui ehkä reagoivan paremmin kaasuun kuin ennen.
Mutta tyhjäkäynti ainakin muuttui, käyntiäänestä tulee heti mieleen moottorikelkan tyhjäkäynti, eli "pröpröttää"![]()
Auto ei enään lämpimänä käynnisty niin hyvin mitä ennen, tuo vanha startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta moottori lähtee hörähdellen käyntiin, mistähän tämä voisi johtua?
Varmaan ensitöikseen tulpat pitäisi ainakin vaihtaa, on ne niin monesti tullut kasteltua.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD