Eli tollai auto kiinni dynamometriin, tossa kohtaa kun vedetään säätöihin eli ajetaan nelosella jottei renkaan pyörintänopeus kasva liian suureksi voi ohjainrullien ja renkaan väliin jättää suuremman välin. Keula on vedetty liinalla lattiaan kiinni koska Saabeilla on tapana vikuroida penkissä joskus pahastikkin. Osa säätövedoista vedettiin putki kiinni jolloin tehot n 15-20 kW alhaisemmat kun putki auki.
Autosta otettiin kierrosluku laturin vaihtojännitteenä koska ensiöpuolelta otettaessa signaali oli niin huono että se hävisi vetojen aikana ja kierrosluvun mukana häviää luonnollisesti vääntökäyrä.
Rengaskosketus on sopiva ja ohjainrullat pysyy säätövetojen aikana irti renkaasta, nopeus parhaimmillaan dynon mukaan 186km/h. Auto oli yllättävän vakaa rullilla nelosella ajettaessa.
Tollasella jäähdytyspuhaltimella varmistettiin koneen jäähdytys ja sai tietenkin intercoolerikin osansa. Vähän pelotti että jos alkaa paljon loikkimaan että lyö coolerin tohon lattianreunaan mutta ei alkanut kun kerran ja silloinkin cooleri säilyi vaurioitta. Puhaltimen vaikutus auton tehoihin pyörii noin 10kW paikkeilla. Kokeiltiin monta kertaa puhaltimella ja ilman.. Sivuputken kohille ei saatu edes pakokaasuimuria, haisi meinaan koko halli bensalle ja pakokaasulle aika vahvasti ja ääni kuulemma raikui koko rakennuksessa, onneksi useimmat oli kesälomilla
Ja tossa on sitten vitosella huudatettuna säädöissä olevaa autoa. Ohjainrullat on tossa kohtaa jo rengasta vasten koska yli 200km/h nopeuksissa jo 1cm sivuttaisliike voi aiheuttaa hirveyksiä kun liike lähtee kasvamaan.. Yksi rengas meni paskaksi kun ohjainrulla rikko sen kyljen, lämpee aika kohtuullisesti kun huudattaa sitä yli 200km/h sen takia säätöihin ajo tapahtukin nelosella. Kuten nimellistehosta näkyy ei me ihan noin kovaa tulosta osattu odottaa.
Ja tossa vääntökäyrä. Vääntö on vähän huono tehoihin nähden mutta ihan riittävä autoon laitetun rahan ja panostuksen huomioiden. Ja autossa ei noiden täällä kerrottujen muutosten lisäksi ole tehty muuta. Noita käyriä saa joku ennemmän ymmärtävä analysoida jos haluaa. Tossa on nyt kuitenkin mustaa valkosella että ei olla paskaa puhuttu
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Oli muuten jengi aika ihmeissään kun oli seuraamassa penkitystä. Turbon nokkaa toi vieläkin huutais...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa