lievä korkea tyhjäkäynti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Btw. Käykö LH-jetin tk-moottori lucasin ruiskuun?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
eikös lucasissa ole lisäailmaluisti,ei tk-moottori!!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
EI KÄY...Suabisti kirjoitti:Btw. Käykö LH-jetin tk-moottori lucasin ruiskuun?
Re:
Oma potilaani oli pari kuukautta seisomassa, mutta eipä korjaantunut vika odottamalla. Tuollaisen hanan asensin uutuuttaan kiiltävän tyhjäkäyntiventtiilin jatkeeksi:nalleolut kirjoitti:tuota samaa miekin pohdin ...... saishan siihen ihan vaijerisäätöisen jutskan asennettua ....laittais "ryypyn" koelautaan...heh
jostakin vuotaa mutta mistä! sellainen ominaisuus vielä että ku laittaa auton käyntiin niin hetken käy ihan jees ,kunnes pomppaa kierrokset ylös....
edit laitas salomi ku konehuoneesta.....
http://kotisivu.dnainternet.net/samjuhsa/saab/hana.jpg
Sähköosat on vaihdettu ECUa, kampiakselin asentotunnistinta ja johtosarjaa lukuunottamatta uusiin. Imusarjan kuviholkit on vaihdettu. Kuten kuvasta huomataan, hanan voi laittaa lähes kiinni. Lämpöisellä koneella voisi olla kiinnikin, mutta kylmänä käynti olisi kovin vaivalloista. Testatkaapa joku ehjällä LH2.4:llä ajeleva laittaa tuo letku luttuun. Sammuuko lämmin kone?
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
annatko hanalle strategiset mitat tai tiedot niin käyn ostamassa samanlaisen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Selasin nyt tämän ketjun läpi, ei näyttänyt siltä että lämpöanturia olisi mitattu saati sitten vaihdettu. Olisiko lämpöanturivika?
Minkälainen tyhjäkäynti tulee, jos koneen ollessa lämmin vaihdat lämpöanturin tilalle kiinteän 320 ohmin vastuksen siihen anturin liittimen koskettimiin kiinni?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 86#p263086
Minkälainen tyhjäkäynti tulee, jos koneen ollessa lämmin vaihdat lämpöanturin tilalle kiinteän 320 ohmin vastuksen siihen anturin liittimen koskettimiin kiinni?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 86#p263086
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Etkö vieläkään ole selättänyt tyhjänkäyntiä..nalleolut kirjoitti:annatko hanalle strategiset mitat tai tiedot niin käyn ostamassa samanlaisen....
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
http://kotisivu.dnainternet.net/samjuhsa/saab/hana2.jpgnalleolut kirjoitti:annatko hanalle strategiset mitat tai tiedot niin käyn ostamassa samanlaisen....
tk-venttiiliin tulevan letkun ulkohalkaisija noin 28mm
välikappale jenkojen päältä 23mm/19mm
hanan pituus 45mm ja "avainväli" 25mm
välikappale 19mm/16mm
läppäkoteloon menevän letkun ulkohalkaisija noin 20mm
Joku putkimies kääntäköön nuo mitat tuumakokoisiksi. 19mm lienee 3/4 tuumaa, muista en osaa sanoa. Hana on kait ihan standardi vesijohdon sulkuhana. Löysin nuo osat tutun miljoonalaatikoista, joten Oraksen osanumeroista en osaa sanoa mitään.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Mä vaihdoin uuden boschilaisen anturin 20 tkm sitten. Voisihan sitä tietty mittailla ja kokeilla vastustakin.jus kirjoitti:Selasin nyt tämän ketjun läpi, ei näyttänyt siltä että lämpöanturia olisi mitattu saati sitten vaihdettu. Olisiko lämpöanturivika?
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
aika outoa --- siis tuo hana... eikö tuo tk-moottorin letku ole tasapaksu koko matkan?
(tk-venttiiliin tulevan letkun ulkohalkaisija noin 28mm
välikappale jenkojen päältä 23mm/19mm
hanan pituus 45mm ja "avainväli" 25mm
välikappale 19mm/16mm
läppäkoteloon menevän letkun ulkohalkaisija noin 20mm)
miksi vaihtuu ulkohalkaisija? 28 -20mm?
eli hana+2kpl irtopalikoita toinen 23/19 vissiin sisähalkaisija ja toinen 19/16 sisähalkaisija!!!
pitänee käydä k-raudassa....tai on motonetissakin....
(tk-venttiiliin tulevan letkun ulkohalkaisija noin 28mm
välikappale jenkojen päältä 23mm/19mm
hanan pituus 45mm ja "avainväli" 25mm
välikappale 19mm/16mm
läppäkoteloon menevän letkun ulkohalkaisija noin 20mm)
miksi vaihtuu ulkohalkaisija? 28 -20mm?
eli hana+2kpl irtopalikoita toinen 23/19 vissiin sisähalkaisija ja toinen 19/16 sisähalkaisija!!!
pitänee käydä k-raudassa....tai on motonetissakin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Mulla ainakin tk-venttiilin puoli on huomattavasti paksumpi:nalleolut kirjoitti:aika outoa --- siis tuo hana... eikö tuo tk-moottorin letku ole tasapaksu koko matkan?
http://kotisivu.dnainternet.net/samjuhsa/saab/letku.jpg
MItat ovat tietysti vain esimerkkejä. Mutta koska letkut piti olla eri päissä erikokoisia, kikkailuksi meni. Tietysti jos haluaa pilkkoa orggisletkun, niin ehkä pääsee helpommalla.nalleolut kirjoitti:miksi vaihtuu ulkohalkaisija? 28 -20mm?
eli hana+2kpl irtopalikoita toinen 23/19 vissiin sisähalkaisija ja toinen 19/16 sisähalkaisija!!!
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Mulla ´89 16i:ssä (ei kattia eikä tyhjäkäyntimoottoria) käy tyhjäkäynti tossa 1200-1500rpm. Kun vääntää väkisin kaasuläppää kiinnipäin, niin laskee tonnin paikkeille. Tarpeeksi kun kääntää, niin läppä naksahtaa jonkun pykälän yli ja jää vähän niin kuin jumiin.
IMMua ja läppäkoteloa putsattu, jälkimmäinen oli aika paskanen. Käynnistyksen jälkeen käy tosiaan jotain vähän yli tonnin, mutta kohta nousee korkeammalle kierrokset. Kaasuläpän asentokytkintä ja IMMua en ole vielä mittaillut. IMMun liittimen kun irroittaa, niin laskee vähäsen tyhjäkäynti.
IMMua ja läppäkoteloa putsattu, jälkimmäinen oli aika paskanen. Käynnistyksen jälkeen käy tosiaan jotain vähän yli tonnin, mutta kohta nousee korkeammalle kierrokset. Kaasuläpän asentokytkintä ja IMMua en ole vielä mittaillut. IMMun liittimen kun irroittaa, niin laskee vähäsen tyhjäkäynti.