Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
moonlight-tuning kirjoitti:Vedetty viitosella. Joo varusteisiin nähden mustakin kohtuu hyviä lukemia.
Aaa... juu niinpäs olikin. No sitä suuremmalla syyllä, vielä hyvemmältä tuo sitten näyttää. Parempi onkin että tuo huippuvääntö tulee vasta tuolla "myöhässä" -> veto osasto pysyy omassa paikassaan ehyenä pidempään.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kunnioitettavat lukemat kyllä
Silmään vaan pisti häviöt, päälle 40kW
Omassa vedossa viitosella, jossa kyllä oli jotain hämärää kierrosluvun kanssa (190km/h @4250rpm ei kyllä pidä paikkansa), sain häviöiksi 20,5kW ja nelosella 17-18kW.
Minulle tosin Boschin kouluttaja ilmoitti että viitosella ei pitäis mitata, kuulema vääristää tuloksia, mutta en sitten tiedä miten satkun laatikko toimii tässä suhteessa. Mahdollisimman suoralla vaihteella kuulema pitäis vetää...
Silmään vaan pisti häviöt, päälle 40kW
Omassa vedossa viitosella, jossa kyllä oli jotain hämärää kierrosluvun kanssa (190km/h @4250rpm ei kyllä pidä paikkansa), sain häviöiksi 20,5kW ja nelosella 17-18kW.
Minulle tosin Boschin kouluttaja ilmoitti että viitosella ei pitäis mitata, kuulema vääristää tuloksia, mutta en sitten tiedä miten satkun laatikko toimii tässä suhteessa. Mahdollisimman suoralla vaihteella kuulema pitäis vetää...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Niin, joo, tietty jos vikuroi niin sitten häviöt varmaan nousee...
Kaveri joka penkitti minun auton mainitsi erityisesti että harvinaisen rauhallinen oli rullilla, ei vikuroinut mihinkään. Ohjainrulliinkin oli reilusti matkaa molemmin puolin, eli ei laitettu kiinni renkaisiin ollenkaan, edes viitosella.
Kaveri joka penkitti minun auton mainitsi erityisesti että harvinaisen rauhallinen oli rullilla, ei vikuroinut mihinkään. Ohjainrulliinkin oli reilusti matkaa molemmin puolin, eli ei laitettu kiinni renkaisiin ollenkaan, edes viitosella.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Mullakin oli nelosvaihteella kohtuu ok, osu sillontällön rullaan. Vitosella sitte alkoi kertaantumaan se vikurointi että oli pakko pistää renkaaseen kiinni.
Ja toihan on siis ajettu ahdettu moodilla. Ja häviöihin vaikuttaa boschin äijien mukaan lisäksi seuraavat jutut: rengaspaineet ja renkaat, se että ohjainrullat on kiinni renkaissa, se että auto on ollut liinoilla kiinni lattiassa, voimansiirron kunto ja malli, mahdolliset jarrujen "laahaamiset" Ja mulla oli tosiaan joka vedossa samanluokan häviöt.
Oli muuten jätkät oikeesti ihmeissään kun alko pukkaamaan yli 210kw käyriä.. Paras veto olikin sitten jo toi kuvissa näkyvä. yhteensä vedettiin 47 vetoa
Ja toihan on siis ajettu ahdettu moodilla. Ja häviöihin vaikuttaa boschin äijien mukaan lisäksi seuraavat jutut: rengaspaineet ja renkaat, se että ohjainrullat on kiinni renkaissa, se että auto on ollut liinoilla kiinni lattiassa, voimansiirron kunto ja malli, mahdolliset jarrujen "laahaamiset" Ja mulla oli tosiaan joka vedossa samanluokan häviöt.
Oli muuten jätkät oikeesti ihmeissään kun alko pukkaamaan yli 210kw käyriä.. Paras veto olikin sitten jo toi kuvissa näkyvä. yhteensä vedettiin 47 vetoa
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli autoon tehdyt muutokset:
Holset/garrett turbo (proturbon tekemä)
9000 turbon suuttimet, jotenkin laskettu ohmeja pikkusen
bensanpaineen säädin
3" SUORA putki
säädettävä nakutuksen tunnistus (o-renkaat anturin molemmilla puolilla ja pidempi pultti)
intercooleri
ja tietty ahtoputket (nekin ite tehty)
muuten aikalailla vakio
ja ahdot alle 1bar
Holset/garrett turbo (proturbon tekemä)
9000 turbon suuttimet, jotenkin laskettu ohmeja pikkusen
bensanpaineen säädin
3" SUORA putki
säädettävä nakutuksen tunnistus (o-renkaat anturin molemmilla puolilla ja pidempi pultti)
intercooleri
ja tietty ahtoputket (nekin ite tehty)
muuten aikalailla vakio
ja ahdot alle 1bar
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Hmm, turbotonnarin suuttimet, satutko muistamaan mikä tyyppinumero (3 viimeistä) tai minkä vuotisesta ja minkä kokoisesta koneesta suuttimet on kotoisin, 2,0/2,3 LH vai Trionic5...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
ja moottoriakaan ei liene perusrempattu? paljonko ajettu? ja hyvin on kestänyt?
hyvä cooleri on ilmeisesti tärkeä komponentti ahdettua moottoria viritettäessä
hyvä cooleri on ilmeisesti tärkeä komponentti ahdettua moottoria viritettäessä
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Ei ole moottorille tehty mitään, öljyt on vaihdettu ja kansipahvi muutaman kerran. Auto on ajettu 340tkm
Luulisin että kestää koska ahdot tulee verraten korkeilla kierroksilla (yli 4500 rpm) ja bensansyöttö on riittävä ja intercooleri on myös riittävä. Pysyy ahtoilma kylmänä niin ei nakuta niin herkästi..
Luulisin että kestää koska ahdot tulee verraten korkeilla kierroksilla (yli 4500 rpm) ja bensansyöttö on riittävä ja intercooleri on myös riittävä. Pysyy ahtoilma kylmänä niin ei nakuta niin herkästi..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ja eikös kyseessä ole alunperin vaparin kone? Eli puristuksiakin löytyy, mutta hyvin tuntuu kestävän läjässä ahdettunakin.moonlight-tuning kirjoitti:Ei ole moottorille tehty mitään, öljyt on vaihdettu ja kansipahvi muutaman kerran. Auto on ajettu 340tkm
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84