
Ostinpa 900 ässän
Re: Ostinpa 900 ässän
eräässä väärän merkkisessä ainakin kesti miranoli jarruosissa sen parikin vuotta mitä auto itsellä oli, vaikka puhdistus ennen maalausta oli vähä niin ja näin 

#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: Ostinpa 900 ässän
Dodiin... Faktaa tuli sieltäjakaraik kirjoitti:eräässä väärän merkkisessä ainakin kesti miranoli jarruosissa sen parikin vuotta mitä auto itsellä oli, vaikka puhdistus ennen maalausta oli vähä niin ja näin

Elikkäs itsellä oli vielä hiekkapuhalluksessa satulat jonka jälkeen vielä otin rasvanpoistoaineella ne puhtaaksi, jonka jälkeen pari kertaa Miranolia, mutta jarrut kuitenkin joutuu joka vuosi ottamaan auki jarrupalojen vaihdon takia niin samallahan nuo sitten maalaa

Itsellä jäi meinaan lohkon maalauksessa tuota maalia jäljelle reippaasti niin ei tarvinnut investoida, mutta tietysti voi olla että Foliatech on kuuma kestoltaan parempi..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Ostinpa 900 ässän
Eipä äkkiseltään uskoisi samaksi satulaksiEski kirjoitti:Tästä lähtökohdasta:
...
kesti muutaman päivän. Käsittelyn nopeuttamiseksi harjasin osia muutaman kerran teräsharjalla.
Eski

OG900 -86
Re: Ostinpa 900 ässän
Nyt löytyi yksi vika ässästä; bypass-vena on sökö. Ehjä vena löytyi hyllystä, mutta pitää hommata pari klemmaria, kun venan muoviklemmarit olivat katkenneet poikki. Samalla tuli todettua, että turbo vaikuttaa ehjältä, ei yhtään välystä ja siivetkin tallella:

Eski

Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Siistiltä näyttää tuo ahdin, lienee ilmeisesti sama mikä tuossa täyspaineisessa. Olettaen, että on alkuperäinen.
Paljonko on ässän mittarissa?
Paljonko on ässän mittarissa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Ulkoisen olemuksen perusteella luulisin, että on alkuperäinen Mitsubishi TE05-12B6. Mittarissa on 297K.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Mulla tais olla 275tkm lasissa. Ja hyvin pelittää, vaikka korissa on jo ajanpatinaa 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Äiteen ajossa olevassa 900S -92:ssa kulutuslukemat pyörii sekalaisessa ajossa 10 pinnassa ja maantiellä olen ite kellottanut sille mukavat 7,5/100km. Ihan asiallinen homma, etenkin kun kansirempalla saatiin se massiivinen pahimmillaan 1litra/300km öljynkulutuskin lähes nollaan. Vaihtovälillä ei häviä tikusta öljyä nykyisellään.Eski kirjoitti: M1991 käyttöohjekirjan mukaan:
Saab 900S 5v:
90kmh 7,3 l/100km
120kmh 10,2 l/100km
kaupunkiajo 12,3 l/100km
Omassa ässässä edelleen kulutus tuota kaupunkiajon luokkaa, vaikka suurin osa ajosta 80kmh maantietä... Tosin talven aikana tullut ajettua vajaa 3000km, joten eipä tuolla jaksa liikaa päätään vaivata.
Eski
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostinpa 900 ässän
Laitetaanpa tänne vielä tiedoksi, että ässän bensankulutus putosi noin pari litraa satasella, kun vaihdoin rikkinäisen bypass-venttiilin tilalle ehjän. Tarkemmat kulutusmittaukset jäivät vain aika vähäisiksi, kun talvi-ässä lähti jo kesälevolle, joten palaamme astialle jälleen syksyllä...
Eski
Eski
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ostinpa 900 ässän
Loppuiko Eskillä veden vuotaminen kuskin jalkatilaan, kun tuulilasi tiivistettiin? Mikä liike tiivistyksen teki? Oliko tyyris? Ei kannata meinaa itse lähteä ostelemaan tiivistemassoja, jos vain tuohon hommaan tarvii ja joku liike tekee sen halvalla omalla kylällä?
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, eipä ole vettä näkynyt mattojen alla sen jälkeen. Soitin johonkin Jyväskylän autolasiliikkeeseen, joka antoi tuuliasentajan yhteystiedot, joka lopulta olikin Velj. Laakkosella töissä, joten siellähän se tiivistys tehtiin. En tosin enää muista asentajan nimeä, mutta löytynee edelleen Laakkosen korikorjaamosta. Maksoi muistaakseni jotain parinkympin luokkaa, ei ainakaan enempää...
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Miten tuo by-passin rikkinäisyys ilmeni? Itse en saa painetta punaiselle, vaikka boksikin olisi jo sellainen..Eski kirjoitti:Laitetaanpa tänne vielä tiedoksi, että ässän bensankulutus putosi noin pari litraa satasella, kun vaihdoin rikkinäisen bypass-venttiilin tilalle ehjän. Tarkemmat kulutusmittaukset jäivät vain aika vähäisiksi, kun talvi-ässä lähti jo kesälevolle, joten palaamme astialle jälleen syksyllä...
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Ime pikkuletkusta ja siirrä kielesi letkun päähän, jos kieli "tartuu" letkuun vena pitää alipainetta, eli toimii.
Eski
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ostinpa 900 ässän
Laitoin itsekin tuossa marraskuun alussa ässän vm 91 met tumman vihreä, vissiin aika harvinainen väri. En onnistunut löytämään noin siistiä kuin Eskillä, taisi olla tuo sinun Laukaassa myynnissä edellisenä kesänä, on tullut katsottua aika kauan noita, mutta oli ainakin silloin aika kova hintapyyntö. No jouduin omani hakemaan Salon läheltä Särkisalosta ja vaikka hinta oli edullinen niin kytkin remppa heti alkuun, autolla ajettu vain 200t ja huoltokirja 160 t asti ja uskomattominta oli, että autossa alkuperäinen kytkin. Oli liike jäänyt kauan aikaa niin lyhkäiseksi, että painelaakeri oli kuluttanut kytkinakselin pinnan kuopalle, joten onneksi Mäntykorvelta löytyi tilalle hyvä akseli. Tosin ei heilläkään hyviä akseleita kovin paljon enään ollut. Kori ei ole mitenkään hirveän siisti, mutta tekniikka tuntuu pelaavan ja aivan kuten Eskikin kirjoitti, itsellä 02 hirsch jää useimmiten vaimon käyttöön, uskomattoman hyvä ajaa tienpäällä ja tuntuu kulkevankin vallan loistavasti. Kaikki suodattimet nyt vaihdettu ja pientä laittoa olisi vielä, sisävalo ei toimi. Täytyy koittaa tutkia kun ehtii. Itsellä ollut tuollainen ässä n. 10 sitten ja kummasti nostalgiaa on ilmassa kun tuolla ajelee.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447