Saabsatakunta kirjoitti:Juuri tulin säädättämästä 900i päästöt johon meni puoliminuuttia.... Niin vieressä oli 500 mese jota on säädetty jo viikko ja ei löyry vikaa. Mesen omistajaa vähän otti ottalohkoo kun ryhti peli oli säädöissä heti!!!! Mähän nauroin.....
Hahhaha, laatua ei saa edes rahalla, osta vain se
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Olen tässä etsiskellyt talviautoksi joko tuplista tai OG satkua. Tuollainen olisi Vaasan seudulla tarjolla. Kuvien ja myyjän mukaan ihan ryhdikäs peli. Normi roikkuva kattoverhous, mutta se ei maailmaa kaada.
Perus T8 ruisku, vm.88, mutta mutta, automaatti. Kulutus ei sinänsä pelota, sillä ajot ovat aika vähäisiä, mutta tuo automaatin kestävyys hieman arveluttaa. Haulla löysin aiheesta juttua sekä puolesta että vastaan. Automaatti on kyllä ehdoton suosikkini niin käyttö- kuin harrastepeleissäkin.
Kokemuksia noitten kestävyydestä kaivataan.
Kovasti auto muuten kiinnostaa. Täytyy ny nukkua yön yli ja maistella asiaa huomenna uudelleen.
Omassa vanhassa automaattisatkussa ongelmaksi koitui pakkaskelit jolloin vaihteisto ei pelannut ollenkaan. Pitkään sai käyttää että auto liikahti. Tosin öljyjä ei sitten koskaan tullut katsottua/vaihdettua.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Moro vaan kaikille, olen tässä uusi foorumilainen ja omistanut aikoinani 13 kpl Saabeja, matkaan mahtui monenlaista mallia, nyt ei ole vuosiin Saabeja ollut mutta aina olen näitä lämmöllä miettinyt...
Nyt löysin sitten pahuksen hienon ysisatasen, -89 vuosimallin, kaasarikoneisen karvahatun, on sentään 5v, melkoisen ruosteeton löytö, aj. 253tkm jonka uskoisin pitävän paikkansa, ihme homma mutta vaikka taloudessa on uudempia ja "hienompia" kulkineita niin olen tuolla ajellut kaikki viimeisimmät ajot hymyssäsuin vaikkei tuossa edes ohjaustehostinta, jokin siinä vaan miellyttää....
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.
Mulla ei taasen ole ollut kuin kaksi saappia mutta sisäinen saabisti heräsi eikä ole jättänyt rauhaan. Pihassa on perse ruvella maksettuja autoja mutta silti on polte hankkia muutamalla satasella joku saba jota voi talvi-iltoina kiillotella. Ne on jollain tavalla ajattomia autoja, 80-luvulla tehtiin viivottimella muodot autoihin vaan ei saabeihin. Varmaan siksi että ne piirrettiin jo 60-70 luvulla. Radiossa mainostettiin että ole erilainen ja aja Hondalla mutta Saabiahan ne varmaan tarkotti.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
ei tietenkään jos öljynvaihto koneeseen on tehty ajallaan (laiminlyöty) sekä luonnollisesti vaihdelaatikon jölyt vaihdettu ajallaan (ei koskaan)
sekä vetarin tunnelit huuhdeltu ja pesty aina renkaanvaihdon yhteydessä ( ei ikinä)
ja ruosteet ovat poistettu heti kun ne on ilmaantunut ( 0,75mm peltiä aina ennen leimaa parilla napilla kiinni tyyliin tir tir trät trät kossh perskeles)
unohtamatta alusta pesua ja suojausta ( syksyllä ennen pakkasia ajaa muutaman lätäkön yli kyl se siit)
sekä jarrunesteen ja jäähdytinnesteen säännöllinen vaihto auttaa tekniikkaa pelaamaan talven yli ongelmitta ( nesu vaihdettu jos putki on ruostunut poikki mutta vain siihen rööriin ja pommi syyläriin jos jostakin kuseex)
kylä lähtee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Kaikki on suhteellista mikä on iso remppa, jollekkin mittarin valojen vaihto voi olla iso asia, ja jollekulle tunneleiden hitsaukset arkipäivää. Ei näitä ajamalla rikki saa, kori näisää alkaa väsyä 500 000 km kohdalla. Väittäisin jopa näitä ikuisuuskoneiksi, kaikki on aina korjattavissa tavalla tai toisella.
Sebardi #4526 Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Tuosta tuli mieleeni, notta olisivat tehneet vaan autoja. Tosin Draken ja Viggen olivat vissihin kohtuu koneita, mutta Jassista puuttuu lentokoneen perusominaisuus: sen pitäisi pysyä ilmassa.
Eiköhän ne nykyisin pysy? Ei ne muunkan merkkiset ole aina pysyneet kun ollaan laitettu harakiriosia alkuperäisten sijaan. Jos olis ylimääräistä plätää ja haluaisin ostaa hävittäjän ostaisin merkkiuskollisesti kumminkin Saab merkkisen.
Sebardi #4526 Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02