Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Saabsatakunta kirjoitti:Juuri tulin säädättämästä 900i päästöt johon meni puoliminuuttia.... Niin vieressä oli 500 mese jota on säädetty jo viikko ja ei löyry vikaa. Mesen omistajaa vähän otti ottalohkoo kun ryhti peli oli säädöissä heti!!!! Mähän nauroin..... :saab:
Hahhaha, laatua ei saa edes rahalla, osta vain se :saab:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Olen tässä etsiskellyt talviautoksi joko tuplista tai OG satkua. Tuollainen olisi Vaasan seudulla tarjolla. Kuvien ja myyjän mukaan ihan ryhdikäs peli. Normi roikkuva kattoverhous, mutta se ei maailmaa kaada.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Perus T8 ruisku, vm.88, mutta mutta, automaatti. Kulutus ei sinänsä pelota, sillä ajot ovat aika vähäisiä, mutta tuo automaatin kestävyys hieman arveluttaa. Haulla löysin aiheesta juttua sekä puolesta että vastaan. Automaatti on kyllä ehdoton suosikkini niin käyttö- kuin harrastepeleissäkin.

Kokemuksia noitten kestävyydestä kaivataan.

Kovasti auto muuten kiinnostaa. Täytyy ny nukkua yön yli ja maistella asiaa huomenna uudelleen.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Omassa vanhassa automaattisatkussa ongelmaksi koitui pakkaskelit jolloin vaihteisto ei pelannut ollenkaan. Pitkään sai käyttää että auto liikahti. Tosin öljyjä ei sitten koskaan tullut katsottua/vaihdettua.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
buli
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Marras 25, 2011 04:59

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja buli »

Moro vaan kaikille, olen tässä uusi foorumilainen ja omistanut aikoinani 13 kpl Saabeja, matkaan mahtui monenlaista mallia, nyt ei ole vuosiin Saabeja ollut mutta aina olen näitä lämmöllä miettinyt...

Nyt löysin sitten pahuksen hienon ysisatasen, -89 vuosimallin, kaasarikoneisen karvahatun, on sentään 5v, melkoisen ruosteeton löytö, aj. 253tkm jonka uskoisin pitävän paikkansa, ihme homma mutta vaikka taloudessa on uudempia ja "hienompia" kulkineita niin olen tuolla ajellut kaikki viimeisimmät ajot hymyssäsuin vaikkei tuossa edes ohjaustehostinta, jokin siinä vaan miellyttää....
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mulla ei taasen ole ollut kuin kaksi saappia mutta sisäinen saabisti heräsi eikä ole jättänyt rauhaan. Pihassa on perse ruvella maksettuja autoja mutta silti on polte hankkia muutamalla satasella joku saba jota voi talvi-iltoina kiillotella. :D Ne on jollain tavalla ajattomia autoja, 80-luvulla tehtiin viivottimella muodot autoihin vaan ei saabeihin. Varmaan siksi että ne piirrettiin jo 60-70 luvulla. :D Radiossa mainostettiin että ole erilainen ja aja Hondalla mutta Saabiahan ne varmaan tarkotti.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Saapisti1993
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 14:58

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Saapisti1993 »

Nojoo, oon tässä etsiskellyt 900ogta. Nyt löyty läheltä yks, mutta sillä on ajettu 290 000 km. Onko tuo paljon?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei tietenkään jos öljynvaihto koneeseen on tehty ajallaan (laiminlyöty) sekä luonnollisesti vaihdelaatikon jölyt vaihdettu ajallaan (ei koskaan)
sekä vetarin tunnelit huuhdeltu ja pesty aina renkaanvaihdon yhteydessä ( ei ikinä)
ja ruosteet ovat poistettu heti kun ne on ilmaantunut ( 0,75mm peltiä aina ennen leimaa parilla napilla kiinni tyyliin tir tir trät trät kossh perskeles)
unohtamatta alusta pesua ja suojausta ( syksyllä ennen pakkasia ajaa muutaman lätäkön yli kyl se siit)
sekä jarrunesteen ja jäähdytinnesteen säännöllinen vaihto auttaa tekniikkaa pelaamaan talven yli ongelmitta ( nesu vaihdettu jos putki on ruostunut poikki mutta vain siihen rööriin ja pommi syyläriin jos jostakin kuseex)

kylä lähtee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Ei ole paljon. Ennemmin kannattaa katsoa korin kuntoa kuin mittari lukemaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Saapisti1993
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 14:58

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Saapisti1993 »

Selvä, paljonkos näillä ajelee ennen kuin tulee suurempaa remppaa eteen?
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Kaikki on suhteellista mikä on iso remppa, jollekkin mittarin valojen vaihto voi olla iso asia, ja jollekulle tunneleiden hitsaukset arkipäivää. Ei näitä ajamalla rikki saa, kori näisää alkaa väsyä 500 000 km kohdalla. Väittäisin jopa näitä ikuisuuskoneiksi, kaikki on aina korjattavissa tavalla tai toisella.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Sebardi kirjoitti: Väittäisin jopa näitä ikuisuuskoneiksi, kaikki on aina korjattavissa tavalla tai toisella.
:D
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Saabsatakunta
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 20, 2011 19:58

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Saabsatakunta »

C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuosta tuli mieleeni, notta olisivat tehneet vaan autoja. Tosin Draken ja Viggen olivat vissihin kohtuu koneita, mutta Jassista puuttuu lentokoneen perusominaisuus: sen pitäisi pysyä ilmassa.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Eiköhän ne nykyisin pysy? Ei ne muunkan merkkiset ole aina pysyneet kun ollaan laitettu harakiriosia alkuperäisten sijaan. Jos olis ylimääräistä plätää ja haluaisin ostaa hävittäjän ostaisin merkkiuskollisesti kumminkin Saab merkkisen.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tiärä ny sit, onk tää otsikon mukainen juttu, mut tietyllä lentotuntimäärällä kone tippuu. Toiset vaan tippuu aikaisemmin.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Vastaa Viestiin