Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Venakoppaan pistäisin sellaisen korkkivalmisteisen tiivisteen, itselläni ei ainakaan vuoda. Enkä kyllä ymmärrä, miksi vesipumpun kanteen massaa pitäisi laittaa.
Itse ostin ison palan tiivistepaperia ja siitä naputtelen tarpeiden mukaan, hyvin on pitänyt.
Itse ostin ison palan tiivistepaperia ja siitä naputtelen tarpeiden mukaan, hyvin on pitänyt.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
B-koneeseen mielellään se korkkitiiviste ja liimalla kiinni koppaan, ei kanteen. Pitää hyvin niin koska koppa on yleensä "soirossa" (vaatii liimaa että tiivis) ja kansi taas suora (ei vaadi liimaa pitääkseen).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
taidettiin puhua jakokopasta eli tulipellin puolella olevasta jakopään suojakopasta.lefa42 kirjoitti:Venakoppaan pistäisin sellaisen korkkivalmisteisen tiivisteen, itselläni ei ainakaan vuoda. Enkä kyllä ymmärrä, miksi vesipumpun kanteen massaa pitäisi laittaa.
Itse ostin ison palan tiivistepaperia ja siitä naputtelen tarpeiden mukaan, hyvin on pitänyt.
siihen minäkin laitoin tiivistemäskiä, kun ei alkup. tiivistettä löytynyt, eikä ollut tiiv.paperia.
samoin vesipumpun kanteen laitoin mäskiä. kaikki muut tiivisteet on oikeita.
niin ja venakoppaan ehdottomasti se korkkitiiviste..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
eikös tossa b-koneen venttiilikopassa ollut vielä niin, ettei saisi kiristää kovin tiukalle että pysyy suorana? ja määräaikaishuollossa aina kiristys, kun korkkitiiviste ohenee ajan myötä.dimebak kirjoitti:B-koneeseen mielellään se korkkitiiviste ja liimalla kiinni koppaan, ei kanteen. Pitää hyvin niin koska koppa on yleensä "soirossa" (vaatii liimaa että tiivis) ja kansi taas suora (ei vaadi liimaa pitääkseen).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Luin väärin, mietiskelin jo, että miten venakopan voi saada tahnalla tiiviiksi, kun on kuitenkin jostain kohtaa kierossa.Breadfan86 kirjoitti:Jep, jakopään kopastahan minä puhuinUusi korkkitiiviste kyllä löytyy tuohonm venakoppaan.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
juu on tullu koneuoneessa hitsattua, ja sammuttimen tarvekin tutuksi, kun hitsasin 99:n peräosaa ja takakontti syttyi hieman tuleen bensantäyttöputken kohdalta..Breadfan86 kirjoitti:jaa, onko tuo ihan kokemusperäinen havaintogls kirjoitti:voi siellä hitsailla, kunhan on sammutin vieressä.

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80