Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

kannesta se johtuu että B-kone on virkeämpi ei ole niitä
ahdistuksia kanavissa.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8285
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Käytiin yksi reissu täällä Jeppiksessä (ei vielä asuttu täällä) porukoiden satkulla. Kotiin päästyä valittelin isälle, että on se paljon lusumpi ku 99. Ja äiti jatkoi, että mun 99 oli paljon rivakampi ku niitten satku :lol:

Nooh, 99:hän täyttää aika reilusti kyllä urheiluauto-kriteerit:

- konepelti avautuu urheiluautoissa suosittuun suuntaan, esim. Ferrari, Bemari, Saab,...
- vain 4 vaihdetta, esim. Porsche 911 Carrera, 3.0Turbo, 3.3Turbo,...
- pyöreät mittarit, ties kuinka monessa...
- tehokkaat jarrut, joka pyörän saa lukkoon 120 vauhdista (jos on tarvetta ja ainahan sillä voi elvistellä)
- jämäkkä alusta, tarkkaan säädetyllä alustalla on kiva ajaa kaikilla muilla pinnoilla paitsi mukulakivellä
- varustetaso "karu", mitä vähemmän varusteita sitä vähemmän painoa (vrt. Porsche 959Sport josta oli jopa toinen sivupeileistäkin poistettu)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Pari fiilistelykuvaa reilun parin vuoden takaa: kuva 1 | kuva 2

Vaikka se karu onkin, niin onhan siinä nostalgiaa 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8285
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

http://www.carandclassic.co.uk/car/C03567

En tiä miten eksyin tälle sivulle, kun hain Saab 99 logoja netistä (olikohan Google kuvahaulla). Tuo sama auto on esitelty mm. helmikuun Practical Classics lehdessä ja tulee piakkoin Retro Cars lehteenkin artikkeli.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Olin kai kesälomalla tai jossain, kun tämä viesti tuli sähköpostiini, joten olin jättänyt kokonaan huomioimatta. Näkyy olevan vielä myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa...
Hi,

I'm trying to sell my saab 99 CombiCoupé from 1976... do you know people who are interested in giving this masterpiece a good home?

follow this link

http://www.kapaza.be/detail/2942844/

of mail me and I send some more pictures!

Thx already for helping,

Herald Claeys

adres:

Jan Van Rijswijcklaan 32 bus 1
B-2018 Antwerpen
+ 32 478 56 33 41
hc.wop@antwerpen.be
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kävin prismassa ostamassa veronanvihreät farkut, saabsickin ja ng900aeron ysiysien kunniaksi. tarttee joku päivä ajella puhtosilla housuilla tuusulaan fiilistelemään :lol:

nyt on siis se aika vuodesta kun tuplaysi muistuttaa että lämmityslaitteen moottorin laakerit on kuivahkot, takalasin lämmittimestä ei toimi kuin puolet langoista, ja istuinlämmitin on irtisanonut itsensä :oops:. vaihdoin eilen lämmityslaitteen winter-asentoon. vielä tarttis varmistaa että kaikissa autoissa riittävästi pakkasnestettä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Winter-asento on jo säädetty. Istuinlämppäristä en tiedä, mutta apparin piuha (kai se oli istuinlämmittimelle?) oli irroitettu, joten kiinnitin sen pari päivää sitten. Kaikki takalasin lämmittimen piuhat toimivat, mutta kytkimen valo ei pala. Tänä aamuna vikisi lämppärin puhallin ensimmäisen kerran. Pakkasnesteen pakkaskestävyydestä ei hajuakaan.

Kun könysin tuolla kuskin penkin alla, niin huomasin, että pohja oli tippunut, mutta kiristetty kotikonstein. Ihan hyvää työtä, kun en istuintuntumalta sitä arvannut.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24805
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

muistaakseni konepellin alla puhallin kopassa musta laatikko kuskin puolella lähellä tuulilasia on vipu ja yläpuolella tarra.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24805
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sellainen summer/winter asento on aika monessa vanhemmassa autossa,ilmanputsarissa on läppä saa joko "raakaa" ilmaa kone huoneesta tai sitten pakosarjalta lämmitettyä ilmaa ei vedä kaasari jäähän,mutta ysiysissä muistaakseni se antaa lämmintä myös niistä keskiräppänöistä ku vääntää wintterille,,,omat muistikuvat 5v takaa ku ajelin tupliksella.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9420
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tartteekos 99:in palloniveliin välttämättä laittaa prikat, tuskin noiden pulttien/muttereiden kannat kovin herkästi menevät tukivarsista läpi?
Prikat on ajat sitten hyödynnetty muihin kohteisiin ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Breadfan86 kirjoitti:Mikä ihmeen winter-asento. mistä moinen löytyy? 8O
Tuli vasta mallivuoden 77 tupliksiin. Mietin viime talvena, että saisko sen heittämällä vaihdettua noihin vanhempiin? Siis jos sen mustan laatikon, eli puhallinkopan vai mikä se on, vaihtais. On muuten sen verta fiksu vekotin :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin