Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Mites kun H-koneissa ei suositella enää tuota löysäämistä välissä niin päteekö toi kiristysohje kumminkin B-koneeseen?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
H-konetta ei tarvi "välilämmittää" ja jälkikiristää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kun auto on kasassa niin ensimmäisen kerran kun lämmöt käyvät normaalissa niin jälkikiristetään.Breadfan86 kirjoitti:Jälkikiristystäkö ei tarvita parin tuhannen jälkeen?gls kirjoitti:järjestys on oikea.
yksinkertaiset ohjeet kannen kiristykseen:
vaihe1:60 Nm
vaihe2 95 Nm
tämän jälkeen käytät koneen VAIN KERRAN normaalilämpöön, annat jäähtyä puoli tuntia, väännät pultteja hieman auki ja vedät pultit 95 Nm..
voihan tuon tietysti kiristää vielä 2000 kilometrin jälkeenkin jos välttämättä haluaa, mutta mikään pakko ei ole..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
noh.noh.dimebak kirjoitti:H-konetta ei tarvi "välilämmittää" ja jälkikiristää.
kyllä se vaan ihan huomioi merkillä varustettuna sielä kiristys ohjeissa on, että kiristetään momenttiin (muista enää mikä se oli)...
ja käytetään normilämpöön, annetaan jäähtyä, ja sitten se 90 astetta...
onko tähän joku muukin ohje...
se käyntilämpöiseksi ei tarkoita koskaan 1000 kilometriä eikä edes sataa kilometriä... se kiristys on sillon jo varsin myöhäistä tehdä, jos tiiviste jo vuotaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Isäukko kertoi, että ne oli aikanaan onnistuneen asentamaan nokka-aselipukit b-koneeseen väärin ja kone pysähtyi, kun nokka leikkas kiinni! Onneksi saivat hiottua leikkautumajäljet pois ja systeemin vielä läjään kotikonstein...gls kirjoitti:miksi nokka-akseli ei pääsisi pyörimään normaalisti??
ennemmin uskoisin kivien hinaamisen maasta ylös vaikuttaneen kiilan kohtaloon..

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Olen myös kuulut Isäni kertomana samanlaisen tarinan. Joku tuttu oli laittanut pukit väärinpäin, jolloin öljyreiät oli mennyt umpeen ja ihmetellyt kovaa nakutusta. No tässä tapauksessa oli selvitty ihan pelkällä pukin kääntämisellä.Mertmi kirjoitti:Isäukko kertoi, että ne oli aikanaan onnistuneen asentamaan nokka-aselipukit b-koneeseen väärin ja kone pysähtyi, kun nokka leikkas kiinni! Onneksi saivat hiottua leikkautumajäljet pois ja systeemin vielä läjään kotikonstein...
#2277