Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

moonlight-tuning kirjoitti:Ei ne mitenkään rikkinäisiltä näyttäny tai tuntunu, löysiltä kyllä. Voisko toi rengastus vaikuttaa siihen noin paljon ?
Voi. Ne kitkat on todella huonot tuollaiseen ajoon. Seka rengastus vielä lisää tuota "efectiä".

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Okei kun mulla ei aikasemmissa ole sekarengastus muuttanut autoa noin paljoa. Ei vaikka välillä on yritettykkin muuttaa yliohjaaviksi :oops:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Onko toi Saabin oma letkun pätkä ? ja tien että kuva on huono.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kuva on hyvä, mutta mikä letku? Tuo mikä lähtee kannesta, tekee 90ast mutkan ja menee tuohon metalliputkeen kiinni? Se on kannen jäähdytysveden poisto (ilmeisesti), menee lämppärinhanalle.

Vai puhuitko tuosta mutkaputkesta mikä on kompuran imuputkessa kiinni? On saabin vakiomutka turbojen imurööreissä, vuosimalleista riippuen ollut hitusen erilaisia.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Just toi pätkä kun lähtee turbosta. Kun mulla on se aika huonossa kunnossa ja legendaarisesti paikattu teipillä mikä kohtapuoliin varmaan pyörii 100000rpm turbon siipien mukana..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Nyt sain letkun vaihdettua uudenpaan ja ehjään, kaverilta sattu löytymään tollanen pätkä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Voi vattu, ei nostanu aamulla ahtoja ja nyt kun hetken tutkailin niin ei mitään vikaa. Mutta ahdot edelleen noin 0,5 bar, ja en ehdi kattoa sitä ennen ratapäiviä :cry:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Elikkäs, olisi taas pitäny olla nostamatta tota nosturille. Eturenkaat heiluu alareunasta katottuna noin sentin edestakaisin, ilmeisesti laakerit loppu ?? Ja noitahan ei voi kiristää ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

moonlight-tuning kirjoitti:Elikkäs, olisi taas pitäny olla nostamatta tota nosturille. Eturenkaat heiluu alareunasta katottuna noin sentin edestakaisin, ilmeisesti laakerit loppu ?? Ja noitahan ei voi kiristää ??
Ei voi ei. pukkaa hoppua ennen ratapäivii....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Meinattiin tossa että vois auttaa kun vetää täydellä momentilla pulttipyssyllä kiinni jos vetarin mutterit jääny löysään sillonkun ne oli vetariremontin yhteydessä auki, eli toinen kierty noin 1/4 kierrosta ja toinen 3/4 kierrosta, mutta auto ei ollu nosturilla enää että en tiedä vaikuttiko mihinkään. Mutta kai sekin voi pikkusen vaikuttaa ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mie en oo tietoinen kuinka lujaan nuo pulttipyssyt ampuu mutta eikö pitäis vielä lujempaan vetää vääntövarrella tjsp.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Voisi kokeilla varmaan jollain 1m varrella reilua kiristystä, momenttihan noissa on aika iso. Mutta uskaltaisin sanoa,että 0,5-3/4 kierrosta saattaa vaikuttaa aikapaljon. Tupliksessa pyöränlaakerin vaihdon jälkeen oli joku käpy käynyt ukolla/asentajalla ja mutu jäänyt vähän löysälle, joka tuli huomattua vasta katsastuskonttorin nosturilla, jolloin ilme oli 8O . Pyörä lonksui korvin kuultavasti (eli laakerikaan ei varmaan ollut ihan kohdassaan), sadatellen ajoin talliin ja kokeilin kiristää, ehkä reilu puolikierrosta kiertyi ja katsos perkele, loppui lonksuminen.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... d=IMG_4238

Oltiin pitämäs hauskaa saban kans :lol:

Ahdotkin löyty jostain radalla, oisko hukkaportti takellellu tai jotain, varttimailia käytiin kokeilemas neljäntoista puolelle kulki ja loppunopeus +160km/h eli ihan ok aika tolta laatikolta tehoihin nähden.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

moonlight-tuning kirjoitti:... Oli muuten pikkasen yliohjaavaa meno ton kanssa :lol:
ja
moonlight-tuning kirjoitti:Oltiin pitämäs hauskaa saban kans :lol:
Jumaleissön mitkä takaläskit, ja äijä kehtaa vielä ihmetellä, kun pukkaa perää rinnalle :lol: 8)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Eri ratapäiviltä, ekoilla oli kyllä ihan normaalit renkaat takanakin..
Nyt kokeiltiin kuinka paljon ton saa yliohjaamaan.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin