Saab 99 gl petrol pelastettu
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Hienolta näyttää!
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
On se 99 hieno peli mulla on käyttö autona kanssa 99 gl petro vuosmalli 1983. Ollu 15 vuotta se on hyvä kun tulee talvi ja pitäis lähteä töihin niin se lähtee ku palmun alta käyntiin vaikka olis se 30 astetta pakkasta
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Vaikka 99 hieno klassikko onkin niin tiedän parempiakin talviautoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
^On niitä huonompiakin talviautoja kuin 99, itse tykkäsin ajella Petrolla talviajot, eikä tuona aikana ollut muita ongelmia kuin toisinaan oikutteleva starttimoottori..
99 GL Petro -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Ai saakeli se sopii...
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
..kuin nyrkki silmään
Kärkkäisen kanssa teimme hyvät kaupat!
Kärkkäisen kanssa teimme hyvät kaupat!
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Unelmista totta, Petrossa viimeinkin tykkivanteet alla
http://aijaa.com/zDoOa1
Eli nyt alkaa ulkonäköpuoli Petrossa olla mielestäni kunnossa, tuskinpa enempää "tuuninkia" alan enään laitteleen, jää nähtäväksi. 5tkm kertynyt yhteisiä kilometrejä Petron kanssa eikä mitään dramaattista ole sen aikana sattunut, luotettava peli ollut! Toki näitä "ominaisuuksiakin" on ilmennyt, vaihdelaatikko tiputtaa öljyä ihan kivasti sekä 4.vaihde ulisee nopeuden 80-100km/h välillä, jousitus nitisee, oikea vetonivel hiukka väljä, jarrut paukkuvat toisinaan, pakki ravistaa..
Muulle oikeastaan sama, mutta tuo öljyn tiputtelu hiukan harmittaa..
Kesä olisi tässä aikaa puuhastella Petron kanssa, tuskin mitään suurempaa remonttia muuten kuin pakon edessä alan tuohon tekemään, lootaan saa aina lisää öljyä kaupasta
http://aijaa.com/zDoOa1
Eli nyt alkaa ulkonäköpuoli Petrossa olla mielestäni kunnossa, tuskinpa enempää "tuuninkia" alan enään laitteleen, jää nähtäväksi. 5tkm kertynyt yhteisiä kilometrejä Petron kanssa eikä mitään dramaattista ole sen aikana sattunut, luotettava peli ollut! Toki näitä "ominaisuuksiakin" on ilmennyt, vaihdelaatikko tiputtaa öljyä ihan kivasti sekä 4.vaihde ulisee nopeuden 80-100km/h välillä, jousitus nitisee, oikea vetonivel hiukka väljä, jarrut paukkuvat toisinaan, pakki ravistaa..
Muulle oikeastaan sama, mutta tuo öljyn tiputtelu hiukan harmittaa..
Kesä olisi tässä aikaa puuhastella Petron kanssa, tuskin mitään suurempaa remonttia muuten kuin pakon edessä alan tuohon tekemään, lootaan saa aina lisää öljyä kaupasta
99 GL Petro -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Käy kyllä hyvin yhteen väri, vanteet ja rappuset takaikkunalla. Ei kai tuon valkoisen nimi ollut jo tuolloin Cirrus White, vai onko kyseessä joku vanhempi nimike?
Edit: Kyllä se näyttäisi Cirrus White olevan, vaikka aiemmin muitakin valkoisen sävyjä oli tarjolla. Meillä siis vanhemmilla samanvärinen 17 vuotta uudempi OG9-3.
Edit: Kyllä se näyttäisi Cirrus White olevan, vaikka aiemmin muitakin valkoisen sävyjä oli tarjolla. Meillä siis vanhemmilla samanvärinen 17 vuotta uudempi OG9-3.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Oikeassa olet, Cirrus white koodilla 153 B, kuva vain sen verran huonolaatuinen, ettei maalipinnan hohto pääse oikeuksiinsa
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu (kipinä katosi)
Paljon aikaa on kulunut siitä kun viimeksi olen tätä topiccia päivittänyt
Lyhyesti tiivistettynä: kesä ja alkava syksy Petron kanssa sujunut oikein hyvin, auto on toiminut asiallisesti ja kilometrejä tullut yhteensä vuodessa 7tkm. Mitään suurempaa en ole joutunut autoon tekemään, takaiskarit olen vaihtanut ja öljyä lisäillyt vaihdelaatikkoon, joka vuotaa ihan kohtalaisesti.
Sitten itse ASIAAN, nimittäin lauantaina 5.10 klo 16.30-17.00 välillä Saab jätti minut ensimmäisen kerran tienpäälle Ensimmäisen kerran tuli vedettyä peräkärryä(ei mitään raskasta) Petrolla kyseisenä päivänä, kiihtyi ongelmitta hyvin sinne 80 km/h mutta alle parin kilometrin päästä auto vain sammua tupsahti, ei pamahdusta saatikka mitään ylimääräistä ääntä päästänyt. Autosta hävisi kipinä, ja olen nyt vaihtanut uuden sytytyspuolan (kärjettömän 12v yleispuolan) sekä sytytysmodulin, ei vaikutusta.
Puolan (-) napaan tulee virta mutta puolasta virranjakajaan yhteys taas ei kulje, yritin vanhalla puolanjohdolla, sekä starttauksen yhteydessä kokeilin myös moottorin kylkeen räppäistä puolanjohdolla, ei kipinän kipinää..
Mikä neuvoksi?
Lyhyesti tiivistettynä: kesä ja alkava syksy Petron kanssa sujunut oikein hyvin, auto on toiminut asiallisesti ja kilometrejä tullut yhteensä vuodessa 7tkm. Mitään suurempaa en ole joutunut autoon tekemään, takaiskarit olen vaihtanut ja öljyä lisäillyt vaihdelaatikkoon, joka vuotaa ihan kohtalaisesti.
Sitten itse ASIAAN, nimittäin lauantaina 5.10 klo 16.30-17.00 välillä Saab jätti minut ensimmäisen kerran tienpäälle Ensimmäisen kerran tuli vedettyä peräkärryä(ei mitään raskasta) Petrolla kyseisenä päivänä, kiihtyi ongelmitta hyvin sinne 80 km/h mutta alle parin kilometrin päästä auto vain sammua tupsahti, ei pamahdusta saatikka mitään ylimääräistä ääntä päästänyt. Autosta hävisi kipinä, ja olen nyt vaihtanut uuden sytytyspuolan (kärjettömän 12v yleispuolan) sekä sytytysmodulin, ei vaikutusta.
Puolan (-) napaan tulee virta mutta puolasta virranjakajaan yhteys taas ei kulje, yritin vanhalla puolanjohdolla, sekä starttauksen yhteydessä kokeilin myös moottorin kylkeen räppäistä puolanjohdolla, ei kipinän kipinää..
Mikä neuvoksi?
99 GL Petro -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Kokeile vaihtaa sytkäyksikkö. Se näistä tykkää mennä. Kokeilisin myös uudella orkkispuolalla.
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Eikös tuo sytytysmoduli juuri ole se sytkäyksikkö (7 liitintä rivissä), niin ainakin käsitän.
kaiken järjen mukaan pitäisi antaa nyt kipinää, muttakun ei anna
kaiken järjen mukaan pitäisi antaa nyt kipinää, muttakun ei anna
99 GL Petro -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Se musta mokkula sisäilmapuhaltimen vieressä, kahdella pultilla pellissä kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
tarkasta myös hall-anturin liitin ja ettei sen joku kolmesta pinnistä ole karannut syvemmälle? virtalukolta siis puolalle sytytysvirta tulee?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918