Paljon aikaa on kulunut siitä kun viimeksi olen tätä topiccia päivittänyt
Lyhyesti tiivistettynä: kesä ja alkava syksy Petron kanssa sujunut oikein hyvin, auto on toiminut asiallisesti ja kilometrejä tullut yhteensä vuodessa 7tkm. Mitään suurempaa en ole joutunut autoon tekemään, takaiskarit olen vaihtanut ja öljyä lisäillyt vaihdelaatikkoon, joka vuotaa ihan kohtalaisesti.
Sitten itse ASIAAN, nimittäin lauantaina 5.10 klo 16.30-17.00 välillä Saab jätti minut ensimmäisen kerran tienpäälle

Ensimmäisen kerran tuli vedettyä peräkärryä(ei mitään raskasta) Petrolla kyseisenä päivänä, kiihtyi ongelmitta hyvin sinne 80 km/h mutta alle parin kilometrin päästä auto vain sammua tupsahti, ei pamahdusta saatikka mitään ylimääräistä ääntä päästänyt. Autosta hävisi kipinä, ja olen nyt vaihtanut uuden sytytyspuolan (kärjettömän 12v yleispuolan) sekä sytytysmodulin, ei vaikutusta.
Puolan (-) napaan tulee virta mutta puolasta virranjakajaan yhteys taas ei kulje, yritin vanhalla puolanjohdolla, sekä starttauksen yhteydessä kokeilin myös moottorin kylkeen räppäistä puolanjohdolla, ei kipinän kipinää..
Mikä neuvoksi?