Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:olihan tuo 73 ems aikamoinen "tarratuning" LE, mutta siitä huolimatta karismaattinen peli :)
Joo, harmi kun omaani eivät laittaneet tuotantolinjalla tarroja.
Sepän Riston mukaan noihin sai tilattua rinkimittarin, kuten myös kelautuvat vyöt joko eteen tai sitten eteen ja taakse. Ristolla oli siellä -72 LEA jossa oli alkuperäiset rullavyöt takana ja edessä. Eli saattaa ola että omassanikin nuo kelautuvat etuvyöt ovat orkkikset kuten myös rinkikello.

En meinaa tehdä ihan täydellistä -73 ems-kopiota sillä luurattia ei autooni tule, ja tuskin mistään löytyy niitä sinisiä emssin jalkkisten keskikuppejakaan.
Raportoin le:n tuunauksesta enemmän tuolla projektiosiossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Breadfan86 kirjoitti:Milloinkas tämmöiset pölykapselit tulivat ns. markkinoille? Luca, ethän pahastu, jos lainaan kuvaasi? :) Kuva

Olisi tuommoiset suunnitteilla tuohon 99:iin alujen korvikkeeksi.
Eikös nuo ole ensimmäisten vuosien 900 GLE -malleista? Ihan varma ei tämä muistikuva ole...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Breadfan86 kirjoitti:No onko tuplikseen ollut joskus ihan kokonaan vanteen peittävää tuplikseen tarkoitettua kapselia?
Nämä lie tuplikseen: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=45625 (tai suora linkki)

Ja sitten nuo, mitä minulta löytyy enää 3 kpl: http://office.vippet.net/jari/kapselit480b.jpg
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei kenelläkään satu olemaan tätä esitettä?
Kuva

Edit: ihmetytää kun olen jo muutamasta paikasta lukenut että 99emssiä sai vuosina 1972-1974 ainoastaan metallinhohto-kuparina, näyttäisi noita olevan ainakin sinisiä, veronanvihreitä ja hopeisia, kuparin lisäksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuolla on yksi ems-esite: http://www.geocities.com/saab99portal/
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:Tuolla on yksi ems-esite: http://www.geocities.com/saab99portal/
Tattis, tuo kaverihan on ilmetty Luca:
http://www.geocities.com/saab99portal/B ... s/0405.jpg
En muista oliko joku jo todennut saman asian :D

Voisiko olla niin että ulkomaille vietävät alkupään emssit olivat noita hienoja kuparinvärisiä ja suomimalleiksi napattiin sitten ukin linjalta tavallisia le:itä joihin lisättiin kiekkakello, jalkkikset, eri ratti ja merkit?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:
jariha kirjoitti:Tuolla on yksi ems-esite: http://www.geocities.com/saab99portal/
Tattis, tuo kaverihan on ilmetty Luca:
http://www.geocities.com/saab99portal/B ... s/0405.jpg
En muista oliko joku jo todennut saman asian :D

Voisiko olla niin että ulkomaille vietävät alkupään emssit olivat noita hienoja kuparinvärisiä ja suomimalleiksi napattiin sitten ukin linjalta tavallisia le:itä joihin lisättiin kiekkakello, jalkkikset, eri ratti ja merkit?
joo mä olen se :)

suomessa on ainakin yksi (= oon nähny kuvissa) tuon värinen 72 ems
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saab84
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Eräässä mallivuoden 1973 suomenkielisessä esitteessä on mainoskuvia jopa keltaisesta 99 ems:stä. Liekö sitten ollut ems'iä tuolla värillä v.-73 tai sen jälkeenkään.
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkos tupliksissa ollut sävyllisiä etusivulaseja (2d)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Eikös specialissa ollut sävyset lasit?
Ari 1622
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö B-koneeseen saa millään ilveellä ranetettua h-koneen 16-venttiilistä kantta?
Entäs sopiiko tuplikseen viistokeulasatkun etunavat vetareineen ja käsijarrullinen taka-akseli?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitä eroa on vm 1969-1973 ja 1974-1984 tuplisten rintapelleissä lämmityslaitteen ja jarrutehostajan liepeillä?
En ole kiinnostunut siitä H-koneen vesipumpun kolosta koska en ole h-konetta asentamassa vaan juurikin kiinnostaisi tietää millaisilla toimenpiteillä saisi askarreltua tuplikseeni uudemmanmallisen jarrutehostajan, pääjarrusylinterin sekä uudemman lämmityslaitteen.

Samalla tietty säiliöllinen kytkimen pääsylinteri poistuisi ja pyyhkijöiden koneisto vaihtuisi vaijerikäyttöiseksi ja siirtyisi oikealle puolelle jne.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

siirtämällä kytkin nestesäiliö pois,ja kytkimen nestesäiliö on samassa
uudemman pääsylinterin säiliössä myös kytkimen pääsylinteri
rintapeltiin niin sitten sopii siihen hyllylle uudempi tehostin sylinteripaketti
ja polkimet kenties,lämppärin uudenpi kotelo menee siihen paikalleen mutta täytyykö vaihtaa sinne koelaudan sisään myös se kotelo
aikas kova homma mutta onnistunee.
Ari 1622
Vastaa Viestiin