OG 900 turbo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja twirl »

Jos tuolla ET 39:llä otat 7,5" vanteet nii raapii jousiin kiinni..

Minkäs kokosia vanteita meinasit 15-16-17"?? vai 18" :o
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

twirl kirjoitti:Jos tuolla ET 39:llä otat 7,5" vanteet nii raapii jousiin kiinni..

Minkäs kokosia vanteita meinasit 15-16-17"?? vai 18" :o
Miel.16-17"kun ostaa suomalaisen firman nimissä ruotsista tavaraa saa tiskillä suoraan momsin (verot pois)Pitää olla y-tunnus mukana/valtakirja ,jos ei omista itse firmaa eli kova alennus jo heti tiskillä+että lähtö hinta jo on edullisempi :twisted:
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja twirl »

Sen verran et 17"x7,5 ET 33 vai olikohan 35 nii kuitenkin menee nii lähellä jousilautasta/jousta että ottaa kiinni edessä.
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

twirl kirjoitti:Sen verran et 17"x7,5 ET 33 vai olikohan 35 nii kuitenkin menee nii lähellä jousilautasta/jousta että ottaa kiinni edessä.

Tärkeä kysymys:Mikä on levein vanne/rengas mikä tuohon og 900:käy ilman et raapii mihinkään..?

Kauppa on sovittu nyt ruotsin puolella saabbikin on leimattu just valmiiksi siellä ja keskiviikkona lähden laivaan niin täytyy olla vähän selvillä näistä ,jos vaikka löytyis joltain liikkeestä/yksityiseltä sieltä halvemalla vaikka pelkät vanteet vain.Näyttää olevan jotkut aero saabin vanteita mitä käyttävät noissa og 900 ainakin ruotsin puolella mitä olen nähnyt rakennettuna hienoksi noita OG:ta
Viimeksi muokannut makeh, Su Joulu 05, 2010 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja twirl »

Tuossa tietoa noista sopivuuksista

900 7/1987-
pulttijako 4x108, keskireikä 65mm
vanteen koko 5,5x15" ET38/40
-sopii myös 7x15" ET35 / 7x16" ET35 / 7x17" ET35
vakio rengaskoko 195/60/15 ja sitä kapeammat
-sopii myös 195/65/15, 205/50/16, 215/45/17
suosituksemme:
-195/60/15 (6x15 ET33 = 9000 vanne)
-205/50/16 (7x16" ET~30-35)


Joo super aero 16" ja aeron 16" vanteita käyttäävät ja jotkut myös 15" vanteita.
Itsellä aikoinaan ollut 16" aeron vanteet 205/55 rengastuksella ja ne otti lokariaariin kiinni johtuen siitä että oli keulaa madallettu reilusti.
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

6x15 ET33 = 9000 vanne
Ymmärisinkö oikein, että 9000 vanne käy OG 900:seen..? :idea:
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Mimmi kirjoitti:
makeh kirjoitti:Ymmärisinkö oikein, että 9000 vanne käy OG 900:seen..? :idea:
Ymmärsit.
Nyt kannattaa katsella 9000 vanteitakin kun niitä tuntuu olevan rapakon takana paljon mulla on yks kaveri siellä joka tuntee paikan kuin paikan mistä voi esim.löytyä ne aeron vanteetkin näytäis istuvan OG:N kuin nenä päähän :roll:
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

twirl kirjoitti:Tuossa tietoa noista sopivuuksista

900 7/1987-
pulttijako 4x108, keskireikä 65mm
vanteen koko 5,5x15" ET38/40
-sopii myös 7x15" ET35 / 7x16" ET35 / 7x17" ET35
vakio rengaskoko 195/60/15 ja sitä kapeammat
-sopii myös 195/65/15, 205/50/16, 215/45/17
suosituksemme:
-195/60/15 (6x15 ET33 = 9000 vanne)
-205/50/16 (7x16" ET~30-35)


Joo super aero 16" ja aeron 16" vanteita käyttäävät ja jotkut myös 15" vanteita.
Itsellä aikoinaan ollut 16" aeron vanteet 205/55 rengastuksella ja ne otti lokariaariin kiinni johtuen siitä että oli keulaa madallettu reilusti.
SUUR KIITOOOS..! otan listan mukaan
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

clubi logolla rekisteri kilven pohjatkin/tarratkin on tilattu pipoineen tämmöstäkö se saab turbon höyry on kun menee päähän..???
On sitä jo ajettukin noilla luxsun autoilla et on aika palata ajassa taakse päin ja muistella menneitä. Opettelin ajamaan muuten taunus 12M ratti vaihteinen ,jossa tais olla muuten saabin kone ,mallia muistaakseni -65 rek.numeronkin muistan OV-9
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Jaa minulla taas lukee saabissa ford. Siis tuossa 96:sen koneessa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja core2 »

Naxu kirjoitti:Jaa minulla taas lukee saabissa ford. Siis tuossa 96:sen koneessa.
Ja sekin oli Saksalainen hoppa ei Enkku hoppa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Og 900:nen TURBO on sitten jo tallissa ,auto oli paljon hienompi kuin odotinkaan saabi pelaa hienosti ainakin vielä.Kaveri joka myi auton oli kova saabi fani itsekkin ollut saabien kans tekemisissä, niin kuan kuin muistaa ,ostelee vanhempia saabeja joita löytyy tallin perukoilta laittelee niitä ja myy eteenpäin ostaa vain hiennommat yksilöt aika vähissä ovat OG 900 turbo mallit kun kysyin asiaa tilasin jo toisen jos ja kun tulee vastaa samanlainen yhtä hieno yksilö
SUURI ONGELMA on suomalaisten palauttamatta jääneistä kilvistä ja auton papereista joita jätetään surutta palauttamatta, asia on levinnyt ympäri ruotsia niin pahasti ettei sieltä pian saada yhtään autoa haettua kun luottamus puuttuu meihin kokonan asian takia Kilvet ja tulli papereista kopiot pitää palauttaa edelleen et saavat siellä auton poistettua vakuutuksesta ja pois muutenkin tieto kannasta (asia luettu stockholmassa 10.12.2010 näin siellä sanottiin tulli paperien kopiot ja kilvet palautettava suoraan
transportstyrelsen Se-70181 ÖREBRO TAI AUTON MYYJÄLLE ,JOKA JOUTUU JOKA TAPAUKSESSA LÄHETTÄMÄÄN SAMAN PAKETIN ÖREBROHUN


Suomessa voidaan olla eri mieltä mut näin ruotsin lakien mukaan aInakin minä toimin..!!!
Auto liikkeetkin ovat stopanneet aika lailla suomalaisille myymisen, tarkoitan tällä sitä että ne jotka menevät ostamaan ruotsista autoa pitää kysyä ja varmistaa et auto todella myydään ettei käy niin että kun menet paikan päälle ja sanovatkin et anteeksi ei myydä suomeen suomalaiselle autoa (NÄIN ON KÄYNYT MONELLE JO)
Minullakin kokeneella auton hakijalla oli pieni probleema kun kaveri sano että ei myy mulle autoa just näiden asioiden takia mut sain asian sovittua aika pian hyvä niin olisin joka tapauksessa tuonnut saman auton toisella konstilla suomeen......
Saab on nyt tullattukin niinkuin asiaan kuuluu ens viikolla käyn rek.katsastuksessa ja asia on siltä osin selvä ja laitan huomenna tulli papereista kopiot ja kilvet mukaan ruotsiin ja kaveri ruotsissa pääsee huokasemaan helpotuksesta ei pitäisi olla vaikeaa niillekkään auton hakijoille ,jotka eivät tätä ole tehneet...????
Viimeksi muokannut makeh, Ti Joulu 14, 2010 19:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

makeh kirjoitti:SUURI ONGELMA on suomalaisten palauttamatta jääneistä kilvistä ja auton papereista joita jätetään surutta palauttamatta, asia on levinnyt ympäri ruotsia niin pahasti ettei sieltä pian saada yhtään autoa haettua kun luottamus puuttuu meihin kokonan asian takia Kilvet ja tulli papereista kopiot pitää palauttaa edelleen et saavat siellä auton poistettua vakuutuksesta ja pois muutenkin tieto kannasta
Auto liikkeetkin ovat stopanneet aika lailla suomalaisille myymisen tarkoitan tällä sitä että ne jotka menevät ostamaan ruotsista autoa pitää kysyä ja varmistaa et auto todella myydään ettei käy niin että kun menet paikan päälle ja sanovatkin et anteeksi ei myydä suomeen suomalaiselle autoa
Minullakin kokeneella auton hakijalla oli pieni probleema kun kaveri sano että ei myy mulle autoa just näiden asioiden takia mut sain asian sovittua aika pian hyvä niin olisin joka tapauksessa tuonnut saman auton toisella konstilla suomeen......
Tuosta samasta asiasta oli uusimmassa Tuulilasissa kun hakivat Ruotsista luksusmallin 240-Volvoa, ja autoliike tekstiviestillä ilmoitti ettei myy suomalaisille kun on kuulemma niin monimutkaista juuri noiden asioiden takia.
Onnittelut uudelle :saab:ille :!:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Kova ja pitkä kokemus autojen hausta ja huippu hyvät suhteet etenkin ruotsiin pelasti minutkin et kaveri myi auton minulle pienen puhutelun jälkeen et johan on perk...!? :twisted:
Ja myy toisenkin kunhan löytyy....
Viimeksi muokannut makeh, Ke Joulu 15, 2010 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

-Voisiko joku sano mitä tulppia käytätte 900S:ssä Vaihtaisin uudet että itse tietää mitä on autoonsa tehnyt.!
-iskarit Jos vaihtais..??? (ei bilteeman iskareita)parempi laatuisia kaasu iskareita ajattelin...+jouset
-Ja vielä vinkkejä turbo ruuvin kääntämiseen..(145hv..?) myyjä sanoi et auto on 100% täysin orginal 260 tkm pyörähti just tänään mittariin -91
Ei ollut minkäänlaista opustakaan auton mukana et olis saannu jotain edes lukea ja 900S on mulle ennestään täysin uusi tuttavuus.. :?
Johan tälläkin orginal versiolla C3 citikan ainakin päihitti turun motarilla kun rupes kukkoilee saab vanhukselle, noin kokeilu mielessä polkaisin pedaalia raskaammin...Vaikkakin minun mielestä ranskalaiset kuuluu nakki kioskille eikä motareille ketsupin värisineen citikoineen
Viimeksi muokannut makeh, Ke Joulu 15, 2010 22:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Vastaa Viestiin