'84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Toi naks naks kuulostaa vähän siltä, että akku olis kyykännyt, eli ei tule tarpeeksi virtaa startille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Tiedä noista sitten. Mutta tosiaan jumppereilla eli apukaapeleilla koitin myös starttailla mutta naks naks se sanoi ehkä hiukan kovemmin, ei muuta. Nyt saa olla muutaman tunnin lohkikses ja sitten koitetaan uudestaan.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Startti jumittaa vanhemmiten. Vanhat vaseliinit ja kaikki moska startin sisällä
jumittaa (erityisesti) pakkasella niin, ettei tapahdu muuta kuin solenoidin naksuntaa.
Tätä oli omassa autossani ja monessa muussa viime talvena varsinkin.
Sinulla taitaa olla startti siellä pakosarjan alla, joka on se v-mäisempi paikka.
jumittaa (erityisesti) pakkasella niin, ettei tapahdu muuta kuin solenoidin naksuntaa.
Tätä oli omassa autossani ja monessa muussa viime talvena varsinkin.
Sinulla taitaa olla startti siellä pakosarjan alla, joka on se v-mäisempi paikka.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Automaatin ehdottomia ihanuus ==> ei voi vetää käyntiin.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Solenoidille tuleva virta kiertää virtalukon kautta, mikä saattaa aiheuttaa jännitehäviöitä. Solenoidin virran voi laittaa tulemaan suoraan akulta. Väliin rele, jota puolestaan ohjataan virtalukolla. Pika-apuna voi tosiaankin koittaa lämmittää starttia alakautta esimerkiksi voimakkaalla halogeenityövalolla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Eli se toimii samaan tapaan kuin Ladoissa muinoin. Konelahan jälkiasensi tuon solenoidin releen jostain vuosimallista lähtien, kun kyllästyi korjaamaan virtalukon pohjia. En kyllä usko että siinä olisi nyt vika, startti nimittäin naksahtaa todella voimaakkasti. Jostain pitäis nyt löytää lämmin talli mihin sen vois vetää yön yli, mutta sellasta ei taida tähän hätään olla missään.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Lähti käyntiin. 6h lohkikses ja kaks tuntia 1700w sisätilalämppäri suunnattuna startille sai jumituksen antautumaan
Juuri ehdin paikalliselle pajalle hakemaan päästölappua, oli mitä mainioimmat arvot. Hieman käänsin laihemmalle kun oli CO neljän pintaan. Loppuarvot olivat CO 1,23 CO2 12,13 HC 85 02 3,45 lambda 1,14. Ei tarvi ainakaan ihan heti venoja alkaa säätään kun poltti niin hyvin että HC olis kelvanny vähäpäästöisellekkin. Ja hieman vuotava pakoputki näkyy kyllä tuossa happiarvossa
Sitten pitäis vain toivoa että perjantai aamulla lähtee tulille kun olis se leima. 9.00 on Vaasan K1 KC:hen varattu ja maksettu aika. 35€.
Katsastusta varten pitää muistaa vielä laittaa akku kunnolla kiinni ja sulattaa pissapoika.
Juuri ehdin paikalliselle pajalle hakemaan päästölappua, oli mitä mainioimmat arvot. Hieman käänsin laihemmalle kun oli CO neljän pintaan. Loppuarvot olivat CO 1,23 CO2 12,13 HC 85 02 3,45 lambda 1,14. Ei tarvi ainakaan ihan heti venoja alkaa säätään kun poltti niin hyvin että HC olis kelvanny vähäpäästöisellekkin. Ja hieman vuotava pakoputki näkyy kyllä tuossa happiarvossa
Sitten pitäis vain toivoa että perjantai aamulla lähtee tulille kun olis se leima. 9.00 on Vaasan K1 KC:hen varattu ja maksettu aika. 35€.
Katsastusta varten pitää muistaa vielä laittaa akku kunnolla kiinni ja sulattaa pissapoika.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
pissapojan ei tarvi toimia jos on oiken kylmä ,olisko ollu-15 pakkasraja.myöhästynyt onnitelu Auton hankinnasta.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
On se luja peli. Jo kulkenu 160km moitteetta. Jäi piru kuva ottamatta kun piti sen tartin kanssa kikkailla. Kulutus on mun mielestä ok. Tankkasin taas 10l. nyt tankattu 31l ja ajettu 160km. Polttoaineviisari on 15l:n kohdalla. Saa nähä miten huomenna lähtee käyntiin. Pitäis olla leudompaa huomenna kaiketi.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Nimeä oon kovasti miettinyt myös tälle. Kaikilla mun autoilla on aina nimi. Edellinen Saabbi oli suihkari, mutta tämä auto tuo mulle mieleen vanhan herrasmiespalvelijan. Ei niin kiireinen, mutta aina toimintavarma peli. Ja rauhallinen tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta hoputtamalla asiat sujuu sopivan joutuisasti. James mulla tulee mieleen, mutta mielummin joku ruotsalainen miehen etunimi passais paremmin. Kurt on mielessä, mutta se ei oo oikein hyvä. Ehdotuksia rohkeasti kiitos!
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Tässä ois muutama mistä valita: 200+200kpl.ahietalahti kirjoitti:Nimeä oon kovasti miettinyt myös tälle. Kaikilla mun autoilla on aina nimi. Edellinen Saabbi oli suihkari, mutta tämä auto tuo mulle mieleen vanhan herrasmiespalvelijan. Ei niin kiireinen, mutta aina toimintavarma peli. Ja rauhallinen tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta hoputtamalla asiat sujuu sopivan joutuisasti. James mulla tulee mieleen, mutta mielummin joku ruotsalainen miehen etunimi passais paremmin. Kurt on mielessä, mutta se ei oo oikein hyvä. Ehdotuksia rohkeasti kiitos!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Mansnamn
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Timantti. Veit jalat suustani Nyt alkaa äänet aika vahvasti siirytä nimelle Rune.viggen kirjoitti:Tässä ois muutama mistä valita: 200+200kpl.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Mansnamn
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
No eikös se olisi sitten Jeeves?ahietalahti kirjoitti:tämä auto tuo mulle mieleen vanhan herrasmiespalvelijan. Ei niin kiireinen, mutta aina toimintavarma peli. Ja rauhallinen tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta hoputtamalla asiat sujuu sopivan joutuisasti.
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Alfred!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Kyllä se on nyt niin että sen nimeksi tulee Rune. Lausutaan Ruune. Gunvaldia mietin kanssa, mutta sitten tuli mieleen Beckin Gunvald Larsson ja se ei kyllä sopinut yhtään teemaan.
Nyt olis kaikki sitten katsastusvalmiina. Akun laitoin kiinni, ihan orggishilppeillä, en vain ollut ehtinyt kiristää. Samoin pissapoika tuli sulateltua. Ensin säiliö sisälle ja kiehuvalla vedellä sulatin jäätä noin 3l pois. Pumppu toimi. Letukuissa oli vielä hieman jäätä ja se piti puristella ja puhallella pois, mutta nyt toimii. Pyyhkijän sulat vaihdoin yhdestä toisesta autosta joka ei nyt ole ajossa. Kuva jäi tänäänkin ottamatta, jos sitten huomenna. Katsastuksen tuloksesta sitten riippu miten edetään.
Miten paljon muuten tuon päivävalo asennon jännitteen tulisi erota normaalista ajovalo jännitteestä? Sikäli kun olen ymmärtänyt niin tuokin systeemi tässä toimii.
Nyt olis kaikki sitten katsastusvalmiina. Akun laitoin kiinni, ihan orggishilppeillä, en vain ollut ehtinyt kiristää. Samoin pissapoika tuli sulateltua. Ensin säiliö sisälle ja kiehuvalla vedellä sulatin jäätä noin 3l pois. Pumppu toimi. Letukuissa oli vielä hieman jäätä ja se piti puristella ja puhallella pois, mutta nyt toimii. Pyyhkijän sulat vaihdoin yhdestä toisesta autosta joka ei nyt ole ajossa. Kuva jäi tänäänkin ottamatta, jos sitten huomenna. Katsastuksen tuloksesta sitten riippu miten edetään.
Miten paljon muuten tuon päivävalo asennon jännitteen tulisi erota normaalista ajovalo jännitteestä? Sikäli kun olen ymmärtänyt niin tuokin systeemi tässä toimii.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517