----JugiBoy kirjoitti: Staralle: Oma automaagi vaihtaa pehmeimmin reilussa vedossa, eli pintakaasulla kinuttamalla kiihdyttäminen aikaansaa kovimman nykäisyn. Ei parane pantoja säätämällä. Todettu omin empiirisin kokein. Kuormitusvaijeria säätämällä saa vaihtoihin hiukan muutosta mutta samalla muuttuu myös vaihtokohta, eli kone kiertää enemmän/vähemmän kulloisessakin vaihtokohdassa. Eli ei suurensuurta hyötyä siitäkään. Mieluummin silti pitää kuormitusvaijerin inan liian kireällä kuin löysällä. Merkkiliike ei ehkä siksi juuri halua ottaa riesakseen vanhaa automaattia, kun siellä ei välttämättä ole enää ketään sellaista hemmoa töissä, joka noihin olisi oikeasti perehtynyt. Jos aski pelaa muuten hyvin, kaikki vaihteet löytyy ja vaihtokohdat on suurinpiirtein siellä missä pitääkin, en teettäisi muuta kuin öljynvaihdon ja ajaisin niin kauan kuin kone liikkuu.
Tilanne on juurikin noin kuin yllä on uumoiltu,
jotain 320t ajettu jos ekat 200 t merkkiliikkeen huolloin, kannattaako öljynvaihdossa avata kantta, pestä ryyteet ja vaihtaa siivilä, VAI vaihtaa öljyt vaan ? viimeksi vaihdoin avaamatta noin 50 t sitten...luukkuun olisi varmaankin uusi tiivari aina hankittava, vai käykö vanha?
tietääkö kukaan miten merkkiliike vaihtaa yleensä automaattien öljyt :
Kaikki ulos Kierrättämällä vai vain sen määrän, mitä propusta ulos tulee kerralla??