OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Lesjöfors + Monroe

Kuva

Kuva
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Predatori
"Aero"
Viestit: 494
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Sama keulimis "ongelma" omassa turbo satkussa. Akku vielä konttiin siirretty,oisko 18kg ollut. Ei ainakaan auta asiaa. Kuormajouset on,ne ryhdisti hiukan. Mielellään en keulaa kovin tonttiin laske kun loppuu maavara jo nyt kalareissuilla. Mielellään perää nostaisi. Ei tarttes paljon niin silmä tykkäisi. Mites jämäkämmät iskarit,esim billsteinin sport mallit,auttaako? Liian lurppa perä omaan makuun. Varsinkin kun voimaa ottanut niin kiihytyksissä keulii hirveesti. Jotkut korokepalat takajousiin kait myös vaihtoehto.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuossa on myös hieman "optista" harhaa. Takalokasuojan kaari on 2,5 cm etukaarta alempana kylkilinjasta. Tuossa talvikuvassa auton takapää taitaa olla vielä montussa. Tuon kesäkuvan jälkeen on vaihdettu reaktiotankoihin uretaanipuslat (vanhat olivat aivan loppu). Sekin on ehkä hieman ryhdistänyt takapäätä (ainakaan ei enää mutkissa renkaat raavi takaroiskeläpän yläosaan). Pitää mitata joku päivä tasaisella matka navan keskiöstä tuohon kylkilinjaan, niin näkee missä asennossa auto oikeasti on.

Takapään kulahtaneita W123 Mersun kierrejousia tuli aikoinaan kasarilla "elvytettyä" laittamalla yläpään ekaan kierteeseen puutarhaletkun pätkä. Kummasti kohosi takapää ja halvalla.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Jamo94
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Syys 23, 2014 19:12

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Jamo94 »

Oliko noi 30mm vai 40mm madaltavat lesjöt?
Sumar
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 23:58
Paikkakunta: Alavus

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Sumar »

Tuossa kuva EX OG900 Aerosta:

http://aijaa.com/oiBbJI

-Edessä -35mm Lesjööt.
-Takana Kuormajouset joista napattu 1 kierros pois.
-Renkaat 215/40/17.
Saab 9-5 2,3t aero wagon
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Jamo94 kirjoitti:Oliko noi 30mm vai 40mm madaltavat lesjöt?
Approximately 35mm kertoo jousien paperit.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja defu »

Cabbeen pitäisi uudet jouset + iskarit hankkia, koska siellä on alkuperäiset alla ja meno on aika heiluvaa. Samalla ajattelin lyödä alustaa samalla vähän matalammaksi.

Onko kukaan hankkinut Englannista Abbott Racingin tuotteita?
(http://www.abbottracing.net/category.php?id_category=24)

Vai mennäänkö Lesjöfors + Koni - yhdistelmällä?

Aikaisempaan 900 aeroon hankin Kilenin jouset ja bilsteinin iskarit, mutta ei paljon madaltunut, vaikka piti olla madallusjouset vielä kyseessä. :D
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Itse olen ollut helvetin tyytyväinen Bilsteinin iskareihin. Eikös Bilstein+Lesjö -yhdistelmä toimisi. En tosin ole nykyisin hintoja katsellut. Toki jäävi arvostelmaan kun itselle ei tuo vakiokorkeuskaan tunnu riittävän, jatkuvasti etenemisongelmia kun pohja raapii lunta/maata. Hyvin kyllä toimii nuo sinikeltaiset normaalinkin(ei täyttä varmuutta mitä alla) alustan kanssa. Mukava(hko)/jämäkkä...

Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain "halvempia" iskareita, ihan sama jättää entiset paskat alle kun ostaa Motosta jotkut LIP:it jotka ei toimi uutenakaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

^Minkä mallin Bilsteeneistä tässä on kyse? Toimiiko B4:set? B6:set aika paljon kalliimmat.
Saabiton mies since 7/2022
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

B6 tarkoitin. Takavuosina sai 500€/kierros. Lienee nykyisin jonkinverran kalliimpi. B4:stä ei kokemuksia.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Aivan, tätä vähän ajattelinkin.

B4:ia saa briteistä reiluun 200 euroon kierros (toimitettuna). Suomesta en oo kyselly, kunhan googlailin. Eihän ne varmasti B6:n veroisia ole etenkään madalluksen kaverina.

Kiva ois kuulla kokemuksia? Hyvä ja halpa=yleensä ei ole olemassa :lol:
Saabiton mies since 7/2022
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja defu »

Pari päivää lueskellut noista jousista ja iskareista,, niin enemmistö puoltaa Bilstein B6 + Lesjöforsin kombinaatiota.
Liekö tuo Bilsteinin B4 iskarit sitten vähän pehmeämpi tai soveltuu paremmin standardijousien kanssa?

Partsforsaab.comista lähtisi B6:set + lesjön jouset 550e + toimituskulut. Suht ok hinta, kun tolla setillä sitten tarkoitus ajella pitkään.

Onkos kukaan kokeillut laittaa taakse normaali korkeudella olevat kuormajouset ja eteen madallusjouset?
Satkuissahan kai perä tuppaa olemaan vähän alempana, niin vaikea saada hyvää stanssia.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Joo B4:t on suunniteltu korvaamaan vakioiskarit. Tuplahintaiset nuo B6:t, joten mietityttäähän se.
Saabiton mies since 7/2022
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Ainiin, "defulle" yksi kuva, jossa on Cabbessa edessa uudet lesjöön madallusjouset ja takana vakiojouset: https://www.dropbox.com/s/620xa6nnl3zmd ... e.jpg?dl=0

Kyllä se ainakin omasta mielestä näytti vähän hölmöltä ja liian etukenoiselta. Vaihdoin pian taaksekin lesjöön madallusjouset ja huomattavasti järvevämmältä näyttää.

Ehkä tuossa kuvassa näyttää ihan ookoolta ja ryhdikkäältä, mutta jotenkin hölmö se oli livenä ja tietyistä kulmista katsottuna.
Saabiton mies since 7/2022
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

C 124 320 kirjoitti:Tuossa on myös hieman "optista" harhaa. Takalokasuojan kaari on 2,5 cm etukaarta alempana kylkilinjasta. Tuossa talvikuvassa auton takapää taitaa olla vielä montussa. Tuon kesäkuvan jälkeen on vaihdettu reaktiotankoihin uretaanipuslat (vanhat olivat aivan loppu). Sekin on ehkä hieman ryhdistänyt takapäätä (ainakaan ei enää mutkissa renkaat raavi takaroiskeläpän yläosaan). Pitää mitata joku päivä tasaisella matka navan keskiöstä tuohon kylkilinjaan, niin näkee missä asennossa auto oikeasti on.
Etupää kylkilinjasta ja tunkin korvakkeista mitattuna 1 cm:n takapäätä alempana.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Vastaa Viestiin